263 سوال که پولس رسول عیسی مسیح

نام کتاب: 263 سوال که پولس،
رسول عیسی مسیح
می‌پرسد

گردآوری شده توسط: باب تیدی و رید دیویدسون

باب تیدی و رید دیویدسون با سوالاتی که در این کتاب از کلام خدا گردآوری کرده‌اند ذهن خواننده را به چالش می‌کشند و قلب‌های ما را تحت تاثیر قرار می‌دهند. این کتاب شامل گزیده‌ای کوتاه از کتاب بیش از یک نجار به قلم جاش مک داول هم می‌باشد.
«بکله» در مقدمه این کتاب می‌گوید: «اکثر ما از سوال پرسیدن می‌ترسیم چرا که سوالات ما را وادار می‌کنند تا با دقت بیشتری گوش بسپاریم و در واقع از طریق سوالات دیگران می‌توانند آنچه که درون ماست را ببینند!» او ادامه می‌دهد که با خواندن این کتاب و سوالات احساس می‌کردم همواره پولس رسول به چشمان من می‌نگرد این سوالات را می‌پرسد و منتظر پاسخ‌های من می‌باشد.
در حقیقت باب تیدی و دیویدسون ما را در سفرهای پولس همراه می‌کنند و کمک می‌کنند تا با پیام‌ها ارتباط بگیریم و در آنچه که پولس رسول می‌گفت اعم از دعاهایش… نگرانی‌هایش برای ایمانداران و احساساتش، ما هم شریک شویم.
‌او همچنین ما را تشویق می‌کند که نه تنها بر این سوالات تامل کرده بلکه برای درک بیشتر به کتاب مقدس مراجعه کنیم تا پاسخ را نیز دریافت کنیم.
پولس در نامه‌های خود از سوالات به عنوان راهی برای ترغیب خوانندگانش به تفکر و تامل استفاده می‌کرد.
باب تیدی نیز، دو نمونه از سوالات محبوبش را که پولس رسول می‌پرسد با خوانندگان به اشتراک می‌گذارد:

تو کیستی، ای خداوند؟ اعمال رسولان 22 :8
من باید چکار کنم ای خداوند؟ اعمال رسولان 22 :10

ما در این کتاب سوالات پولس را که در رسالات و نامه‌هایش نوشته شده به صورت جدا شده از هر رساله مشاهده می‌کنیم که در این بین رساله اول قرنتیان بیشترین تعداد سوالات را با 108 پرسش در خود جای داده است.
در اینجا چند نمونه از سوالات در رسالات مختلف را با شما به اشتراک می‌گذاریم:

به ایشان گفت: آیا هنگامی که ایمان آوردید، روح‌القدس را یافتید؟ اعمال رسولان 2:19
هرگاه خدا با ما است، کيست به ضد ما؟ روميان 31:8 ب
او که پسر خود را دريغ نداشت، بلکه او را در راه همه ما تسليم نمود، چگونه با وي همه چيز را به ما نخواهد بخشيد؟ روميان 8: 32
خود را امتحان کنید که در ایمان هستید یا نه. خود را بیازمایید. آیا خود را نمی‌شناسید که عیسی مسیح در شما است اگر مردود نیستید؟ دوم قرنتیان 5: 13
آیا اکنون تایید مردم را خواهانم یا خدا را؟ غلاطیان 10:1 الف
یا رضامندی مردم را می‌طلبم؟ غلاطیان 10:1 ب
چونکه با مسیح از اصول دنیوی مردید، چگونه است که مثل زندگان در دنیا بر شما قوانین و مقررات نهاده می‌شود؟ که لمس مکن و به آن لب نزن و برآن دست مگذار. کولسیان 2: 20 – 21
زیرا که چیست امید و شادی و تاج فخر ما؟ اول تسالونیکیان 19:2
زیرا هرگاه کسی نداند که اهل خانه خود را تدبیر کند، چگونه کلیسای خدا را نگاهبانی می‌نماید؟ اول تیموتائوس 3: 5

در انتهای این کتاب بعد از سوالات درج شده داستان زندگی و شرح ایمان پولس را می‌خوانیم که قبل از ملاقات با عیسی در صدد قتل پیروان عیسی بود که بعدها بعد از ملاقات با عیسی به پولس رسول تبدیل شد. باب تیدی می‌گوید: یکی از شهادت های نافذ مسیحیت، داستان پولس رسول است. او در ادامه نیز، ما را به این تامل وامی‌دارد که ما چطور فکر می‌کنیم؟
پولس رسول پس از تجربه یک اتفاق دگرگون کننده با عیسی کاملا اعتقاداتش را در مورد او عوض کرد. آیا تا به حال شما چنین تحولی را در کسی دیده‌اید؟ آیا تا به حال آن را تجربه کرده‌اید؟ به نظر شما چرا تبدیل پولس باید اینقدر چشمگیر باشد؟ نقشه خدا برای زندگی پولس چه تفاوتی با نقشه پولس داشت؟ پولس متوجه شد که مسیح از طریق صلیب، لعنت گناه ما را بر خود گرفت و خدا او یعنی مسیح، که گناه را نشناخت در راه ما گناه ساخت، تا ما در وی عدالت خدا شویم. با توجه به رستاخیز مسیح می‌توان گفت مرگ او بر صلیب نه تنها شکست نبود بلکه یک پیروزی بزرگ بود. آمین.
از شما خوانندگان این صفحه دعوت می‌کنیم تا برای تامل بر سوالات و داستان زندگی پولس این کتاب را به صورت کامل مطالعه کنید شما می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی برای دریافت نسخه چاپی این کتاب با ما تماس بگیرید.
آمین که با خواندن این کتاب و تامل بر سوالات برگرفته شده از کتاب مقدس بیشتر به خواندن کلام خدا علاقمند شوید و درک عمیقتری پیدا کنید. فیض خداوند ما عیسی با شما.

نوشته های مرتبط با دسته انتخاب شده شما

انزوا
اهمیت و تاثیر مطالعه بر زندگی فردی و اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بیشترین خوانده شده ها

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست