پخش صدای مسیحیان جفا دیده در کشور ایران توسط شبکه ایرانی بر روی ماهواره

یک برنامه مسیحی به نام سیگنال بر روی ماهواره، صدای مسیحیان جفا دیده در ایران را پخش می‌کند.

به گفته رضا جعفری (مجری برنامه)، مدت‌ها قبل از اینکه این برنامه زنده را تولید و شروع به پخش کنیم سعی می‌کردیم با مسیحیان داخل کشور و مسیحیان جفا دیده‌ای که در ایران ساکن هستند ارتباط داشته باشیم و برای جامعه جهانی صدای آنها باشیم. ایشان عنوان می‌کند که بیشتر برنامه‌های تلویزیونی مسیحی بخصوص بر روی ماهواره‌های ایرانی برنامه‌هایی هستند که تعلیمی یا موعظه‌ای هستند و بطور کل روند تمام برنامه‌ها به این صورت می‌باشد؛ آنها به شکل یک خط صاف یا مونولوگ تبدیل شده و خیلی ساده جلو رفته‌اند.

وی می‌گوید من در سال 2003 از اسلام به مسیحیت روی آوردم و همیشه بدنبال یک روش جدید بودم که مسیحیان خاورمیانه را تشویق کنم به هنگام جفاها در ایمان استوار بایستند. یک سال پیش بستری فراهم شد تا مسیحیان بتوانند بیایند و در مورد شرح حال و جفاهایی که دیدند صحبت کنند و ما صدای آنها باشیم.

این برنامه در بیشتر از 25 کشور خاورمیانه و شمال آفریقا قابل دسترسی است و بر روی شبکه SAT-7pars پخش می‌شود. رضا جعفری به همراه همرزم خودش نیلوفر در این برنامه مجری هستند و با تماس‌ها بر روی اسکایپ با مسیحیان داخل کشور مصاحبه می‌کنند و برای جهان صدای آنها هستند.

خیلی از این مسیحیان از اسلام خارج شده و ایماندار به مسیح می‌باشند و این خطر شدیدی را برای آنها به دنبال دارد. رضا جعفری در ادامه می‌گوید سعی ما این است که بعضی از شهادت‌ها و داستان‌های زندگی آنها را به تصویر ‌بکشیم. همینطور از افغان‌های فارسی‌زبان شهادت‌هایی داشتیم؛ از برادران افغان که خودشان قسمتی از گروه طالبان  بودند و کاری که انجام می‌دادند به قتل رساندن مردم بود؛ داستان زندگی آنها که چگونه تبدیل شده‌اند و مسیح آنها را ملاقات کرده و روح خداوند در آنها کار می‌کند و اینکه چگونه با قوت در این مسیر ادامه می‌دهند بسیار جالب و برای ما قابل اهمیت است.

وقتی می‌بینیم مردم با چه کلمات و ظواهری بسیار ساده اما به وسیله الهام خداوند صحبت می‌کنند من به عنوان مجری و بقیه همکاران به وجد می‌آییم و آنها را «قهرمانان ساکت» می‌نامیم و این برای زندگی خود ما بسیار الهام بخش است.

امیدوارم که این برنامه تلویزیونی بر روی شبکه SAT-7pars بتواند صدایی باشد برای تک‌به‌تک ایمانداران بلکه بتوانیم دستان خودمان را بلند کنیم و برای کشورهایی مانند ایران و افغانستان در دعا بایستیم و صدای آنها باشیم در خارج از کشور. در طول دهه گذشته ایران سریع‌ترین و بزرگترین رشد کلیساهای خانگی را در دنیا داشته و این خودش برای نظام اسلامی هشداری است؛ آنها خودشان را در خطر می‌بینند وقتی که مردم چنین به مسیحیت روی می‌آورند و تبدیل می‌شوند. هدف از داشتن این برنامه این است که صدای مسیحیان باشیم در جهان و اینکه مسیحیان دیگری که در شهرهای دیگر وجود دارند بدانند که تنها نیستند و این جفاها همینطور که در کلیساهای اولیه وجود داشته و تا الان نیز وجود دارد، در کشورهای مختلف ادامه دارد و باید برای یکدیگر در دعا بایستیم و صدای این مسیحیان بی‌صدا باشیم.

کارخانه تولید مشروبات الکلی ودکا به جمع تولید کنندگان مواد ضد عفونی کننده پیوست

در پی همبستگی جهانیِ انواع کارخانه‌جات عظیم عطر و… برای کنترل و پیشگیری از گسترش ویروس کرونا، کارخانه تولید مشروبات الکلی ودکا اعلام کرد که از این هفته تمام توان و تمرکز خود را بر روی تولید مواد ضدعفونی کننده و تولید الکل خالص برای مبارزه با شیوع این بیماری قرار خواهد داد تا بتواند تولیدات خود را به صورت رایگان در اختیار سازمان‌های بهداشتی و ارگان‌های مرتبط قرار دهد.

در روزهای گذشته شاهد این بودیم که غول‌های عطرساز و مشروبات الکلی نیز همبستگی خود را اعلام کرده و تمرکز تولید خود را بر روی تولیدات الکلی و بهداشتی قرار دادند. از جمله این شرکت‌های عظیم می‌توان به لویی ویتون، کریستین دیور، گرلن و غیره نیز اشاره کرد. شرکت ابسُلوت نیز اعلام کرد که ۷۰ هزار لیتر الکل خالص نیز به لابراتوار کوپر که یکی از شرکت‌های پیشرو فرانسوی در عرصه‌ی تولید لوازم بهداشتی برای مصارف روزانه می‌باشد اهدا می‌کند. تنها با این حجم الکل اهدایی می‌توان ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار بطری ۵۰ میلی لیتری ژل ضد عفونی کننده تولید کرد.

این همبستگی برای مبارزه با بیماری کرونا که دنیا را به خود درگیر کرده قابل احترام است؛ آمین که بزودی شاهد خبرهای خوشی از مهار و یا کشف و تولید داروی درمانی برای این بیماری همه‌گیر باشیم.

کمک رستوران‌های زنجیره‌ای مک دونالد بی‌خانمان‌ها

رستوران‌های زنجیره‌ای مک‌دونالد هنگ‌کنگ در پی شیوع ویروس کرونا به جهت کمک بی‌خانمان‌ها و کارتن خواب‌های این کشور اعلام کرد که رستوران‌های خود را از ساعت ۶ بعدازظهر به بعد تعطیل کرده و به خوابگاه و استراحت‌گاهی برای بی‌خانمان‌ها تبدیل خواهد شد؛‌ بی‌خانمان‌ها حتی می‌توانند وعده غذایی رایگان نیز دریافت کنند و شب خود را به صبح برسانند.

در پی شیوع گسترده ویروس کرونا بسیاری از شرکت‌های بزرگ و کمپانی‌ها برای اعلام همبستگی و کمک آمادگی خود را بصورت عملی نشان دادند.

جت روتمایر بنیانگذار موسسه‌ی خیریه impactHK گفت که هم اکنون صدها نفر از بی‌خانمان‌ها برای گذراندن در یک سر پناه امن به این فست‌فودها متکی هستند. وی ابراز امیدواری کرد که در آينده‌ای نزدیک بتوان با کمک و همبستگی دولتی، محلی و مردمی بتوان شرایطی را فراهم کرد که این بی‌خانمان‌ها در جایی ثابت اسکان داده شوند و از وعده‌های غذایی و محلی برای دوش گرفتن و استراحت برخوردا شوند.

نوشته های مرتبط با دسته انتخاب شده شما

چرا زنده را درمیان مردگان می جویید؟
دلنوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بیشترین خوانده شده ها

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست