بروید قوم ها را شاگرد سازید

درودی بیکران بر همراهان رسم شاگردی

شادی خداوند و هدایت او در ماموریتی که به شما سپرده شده است جاری باد.

شکر برای صلیب و کار عظیم خداوند برای تک به تک انسان­ها و شکر برای قیام او از مردگان و مهیا ساختن این راه و ارتباط دوباره.

او بر مسیر جُلجُتا محبت بی­مانند خود را بر ما آشکار ساخت و گناهان ما را روی صلیب بر خود گرفت و قیام او فرصت در آغوش کشیدن دوباره پدر را برای انسان­ها فراهم ساخت. او قیام کرد و اولین ماموریت خود را بر مریم مجدلیه و شاگردان نهاد تا این مژده و خبر خوش را به همه نقاط جهان برسانند.

ماموریتی که در آخرین باب از انجیل متی به من و شما سپرده شد “بروید قوم­ها را شاگرد سازید…”

کلمه ماموریت به معنای “بیرون رفتن” و رساندن پیام خوش انجیل و فرصتی که در فیض می­یابیم به جهانیان است. کاری که شاگردان از همان ابتدا پس از دریافت روح‌القدس و آن مدافع انجام داده­اند تا به امروز که این ماموریت به من و شما، یعنی شاگردان امروزه مسیح سپرده شد و ادامه دارد.

خدمت و انجام اراده او عمیقاً قلب خداوند را بر ما آشکار می­کند چرا که خواست او این است که همه توبه کنند و در پادشاهی او وارد شوند.

نامه و رساله به کولسیان، قلب خدا بر این ماموریت را برای ما بازگو می­کند. جامعه و کلیسایی که مسیح را شناخته­اند و در مسیح عمل می­کنند و اکنون برای شناخت عمیق‌تر مسیح و آشکار سازی زیبایی­های او بوسیله شاگردان و خادمین، پولس به این کلیسا می­نویسد.

رهبر و رسولی که اصلاً این کلیسا را ندیده بود، اعضا و افراد آن را نمی­شناخت و به وسیله اپافرس که در این کلیسا خدمت می‌کند از حال این مردم باخبر شده است و دست به تشویق آنها در ادامه این راه به قلم می­برد.

پولس در زندان بود و از شنیدن کار عظیم خداوند در این کلیسا شاد گشته و از رشد آنان دلگرم می­شود. لذت و خوشحالی پولس در این نامه بسیار ملموس است و دلگرمی او از بشارت­ها و انجام ماموریت مسیح بوسیله این افراد ما را نیز به وجد می­آورد.

دنیا و جهان مبشرین را به تبلیغ مسیح می­شناسند، در حالی که این بشارت است. تبلیغ می­تواند برای چیزی باشد که نمی­شناسیم و فقط برای دریافت مزدی آن را تبلیغ می­کنیم در حالی که بشارت وظیفه نیست بلکه بر باوری تکیه دارد که از درون، ما را به اعلام این خبر خوش و دریافت این نجات برای همگان مشتعل می­سازد. بشارت فقط یک عمل و کار انجام دادنی نیست بلکه زندگی یک ایماندار فریادی از کار مسیح در اوست و نوری که جهانیان مسیح را بشناسند و به طرف او روی برگردانند.

امروز می­تواند نقطه شروعی برای هر یک از ما باشد تا بطلبیم نور خداوند بر زندگی ما جاری شود و چنان راه را بر ما تابان سازد بلکه بدون ترس و شک، برای او قدم برداریم و بطرف ماموریت عظیم او بدویم. شعله­های اشتیاق و اعلام این نجات می­تواند امروز بار دیگر بر ما جاری شود و زندگی ما را در برگیرد و نور مسیح بر ما، مهتابی درخشان از ما بسازد و ما را تبدیل گرداند تا جهان نور او را در ما ببینند، هر زانویی خم شود و هر زبانی اقرار کند که عیسی خداوند زنده و منجی ماست؛ آمین.

نوشته های مرتبط با دسته انتخاب شده شما

مجله فرهنگ و هنر شماره 75
هنر در شهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بیشترین خوانده شده ها

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست