داستان شفای مرد مفلوج

مقدمه و هدف پیش رو:
می‌خواهیم کودکان بر روی داستان شفای مرد مفلوج از کتاب لوقا باب ۵ آیات ۱۷ تا ۲۶ مطالعه و تامل داشته باشند و در این جلسه بتوانند موارد زیر را بدرستی درک کنند:
۱- دیگران را محبت، کمک و یاری رسانی کنند.
۲- بدانند که عیسی از همه چیز حتی افکار آنها آگاهی دارد.
۳- نگاهشان به سختی‌های پیش رو نباشد و با ایمان و اعتماد قدم بردارند.
۴- از خداوند شکرگزار باشند.

مروری بر داستان کتاب مقدس (۱۰ دقیقه):
داستان فوق را که کودکان در طول هفته گذشته می‌بایست مطالعه کرده و بر روی آن فکر می‌کردند را بنا بر گروه سنی آنها داستان‌وار بازخوانی کنید (بطور پیش فرض این داستان برای گروه سنی ۷ تا ۱۳ سال در نظر گرفته شده است-نکات برجسته شده را با تاکید در داستان تشریح کنید):

یک روز عیسی داشت به بقیه معلم‌ها و گروه فریسی‌ها که از جاهای دور اومده بودند درس می‌داد. یه دفعه چند مرد اومدند و یک مرد مفلوج که نمی‌تونست راه بره رو روی تشک قرار داده بودند اومدند و چون خیلی اونجا شلوغ بود نتونستند از در برن پیش عیسی، به همین خاطر روی پشت بوم رفتند و از بالا بین سفال‌های سقف مفلوج رو با تشکش پایین فرستادند و در وسط جمعیت گذاشتند. چون عیسی دید که اون چند مرد چقدر با ایمان اون مرد مفلوج رو با سختی به عیسی رسوندن گفت: «ای مرد مفلوج، گناهای تو بخشیده شد.» بقیه معلم‌ها و گروه فریسی‌ها با خودشون گفتند که: «عیسی چرا داره کفر می‌گه، چون فقط خدا هست که می‌تونه گناهای کسی رو ببخشه. عیسی فهمید که بقیه با خودشون چی فکر می‌کنند، به همین خاطر گفت: «چرا اینطور فکر می‌کنین؟ گفتن کدوم حرف به این مرد مفلوج آسون‌تر هست؟ اینکه گناه‌های تو بخشیده شد؟ یا اینکه تو شفا پیدا کردی و بلند شو و راه برو؟ بعد برای اینکه بفهمن و متوجه بشن که عیسی مسیح روی زمین توانایی و قدرتِ بخشیدن گناهای آدم‌ها رو داره به مرد مفلوج گفت: «به تو می‌گم که روی پاهات بلند شو و تشک خودت رو بردار و به خونت برو!» همین موقع بود که مرد مفلوجی که نمی‌تونست را بره بلند شد وایستاد و تشکی که روش خوابیده بود رو برداشت و از خدا تشکر کرد و ستایش کنان به خونش رفت. همه آدم‌هایی که این ماجرا رو دیدند تعجب کردند و از کار خدا تعریف و تمجید کردن، ولی در عین حال ترسیده بودن و می‌گفتند: «امروز چیزهای شگفت انگیز و حیرت آوری رو دیدیم.»

نکاتی که می‌توانید بر روی آنها تاکید داشته باشید (۱۰ دقیقه):
– عیسی بهترین معلمی‌ست که می‌تواند ما را بدرستی در زندگیمان درس دهد (آیه ۱۷)
– حتی با وجود مشکلات و سختی‌ها دوستان و آشنایان خود را به حضور عیسی هدایت کنیم (آیه ۱۹)
– به عیسی و قدرت او ایمان داشته باشیم و با ایمان به حضور او وارد شویم (آیه ۲۰)
– فقط خداست که می‌تواند گناهان را ببخشد و بیمارها را شفا دهد (آیه ۲۱)
– عیسی از همه افکار ما با خبر هست حتی چیزهایی که در دل خود به آن فکر می‌کنیم؛ چه خوب و چه بد (آیه ۲۲)
– هر روز خدا در زندگی‌های ما کارهای شگفت انگیز به انجام می‌رساند، حتی همین امروز؛ تنها کافی‌ست خوب دقت کنیم (آیه ۲۶)

فعالیت تجربی (۱۰ دقیقه):
از کودکان بخواهید در کاغذی شخصی که در حال شکرگزاری در حضور خداوند است را به تصویر بکشند. شخصی که پس از رنج کشیدن بسیار با شادمانی در حال ستایش کردن خداست.

طرح سوالات و گفتگو در مورد آنها (۱۰ دقیقه):
– اگر کسی به کمک نیاز داشته باشد ما چه کار باید انجام دهیم؟
– تنها چه کسی می‌تواند گناهان رو بخشیده و بیماری‌ها را شفا بخشد؟
– عیسی از چه چیزهایی آگاهی دارد؟
– معجزات عیسی مربوط به چه دورانی است؟

کاربرد این داستان در زندگی کودکان (۵ تا ۱۰ دقیقه):
* عیسی همیشه بهترین معلم ماست و کتاب مقدس یکی از طریق های یادگیری درس‌های عیسی می‌باشد پس باید هر روز کتاب مقدس را مطالعه کنیم.
* سختی‌های زیادی در دنیا وجود دارد ولی عیسی قادر است به ما شادی و آرامش ببخشد پس دوستان و آشنایان خود را که در سختی و مشکلات هستند تنها نگذاریم و آنها را به حضور عیسی هدایت کنیم.
* عیسی قدرت شفا دادن و بخشیدن گناهان ما و دیگران را دارد، پس هر روزه خود به حضور او برویم و کارهای عیسی را به دیگران معرفی کنیم.

آیه‌ای برای به خاطر سپردن:
آیه‌ای که برای حفظ کردن کودکان در این درس در نظر گرفته‌ایم لوقا باب ۵ آیه ۲۰ می‌باشد:
«چون عیسی ایمان ایشان را دید گفت: ای مرد، گناهانت آمرزیده شد.»

مشارکت پایانی:
در انتها از کودکان بخواهید که دقایقی در سکوت اجازه دهند خدا به یادشان بیاورد که کدامیک از دوستان و آشنایانشان نیاز به کمک خدا دارند؛ از چند تن از کودکان بخواهید برای آنها دعا کنند و خود نیز می‌توانید جلسه امروز را با دعا به پایان برسانید.
همچنین از شما تقاضا داریم که پس از اجرای این برنامه نتیجه، بازخورد و شهادات گروه خود را با ما از طریق راه‌های ارتباطی انتهای مجله به اشتراک بگذارید.

نوشته های مرتبط با دسته انتخاب شده شما

من هنوز ایمان دارم
مبشر صبور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بیشترین خوانده شده ها

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست