در برابر خورشید

شناسنامه فیلم:
فیلم «در برابر خورشید-Against the sun» بر اساس داستانی واقعی به نویسندگی برایان فالک و مارک دیوید می‌باشد که در سال ۲۰۱۴ و به کارگردانی برایان فالک ساخته شده است. در این فیلم گرت دیلاهانت، تام فلتون و جیک ایبل به ایفای نقش پرداخته‌اند.

خلاصه فیلم:
یک خلبان جنگ جهانی دوم همراه با دو سرباز پس از اینکه هواپیمایشان در طی یک ماموریت از مسیر اصلی خارج شده و سوخت آنها به اتمام می‌رسد به سختی بر روی دریا فرود آمده و خود را شناور در یک قایق کوچک بدون آب و غذا در وسط اقیانوس می‌یابند…

بررسی فیلم:
در برابر خورشید فیلمی که نام آن نیز ما را به این تشویق می‌کند که بی آلایش خود را در برابر خداوند نور که در او هیچ تاریکی نیست قرار دهیم و بگذاریم که لکه‌ها و عیب‌های ما در برابر او نمایان گردد و او لکه‌ها و عیب‌های ما را پوشش داده، برطرف سازد و در مسیر تکامل خود پیش ببرد. این فیلم پر از دیالوگ‌های زیباست که به راحتی نمی‌توان از سکانس‌های آن گذشت. تمامی ما خواسته و یا ناخواسته در مسیرهایی گرفتار می‌شویم و یا بهتر است بگوییم در آزمایشات قرار می‌گیریم و این فرصتی‌ست برای به ثبوت رسیدن ایمانمان؛ ما می‌توانیم در هر کجا و شرایطی که هستیم به عنوان نور و نمک رفتار کنیم و یا برعکس آن…؛ هرلد دیکسون، فرمانده هواپیمای سابق و حال قایق سرگردان اعتقادی به خدا و دعا کردن ندارد و پاستولای لهستانی تنها به صورت موروثی تکرار کردن دعا را یادگرفته و ایمانی قوی و قلبی به خدا و کارهای او ندارد، ولی در این بین جین اولدریج که از کودکی در کانون شادی کلیسا رشد کرده باوری قوی به خدا دارد. وی آنها را تشویق به یاری گرفتن از خدا می‌کند و پس از آن صبوری… در مشکلات و گرفتاری باید به این بیاندیشیم که خدای زنده و حقیقی بزرگ‌تر از هر مشکلی‌ست و اوست که حیات می‌بخشد و یا می‌میراند، پس با ایمانی قوی بطلبیم و باور داشته باشیم که بر طبق اراده نیکوی او دریافت خواهیم کرد.
خواب ماندن؛ عیسی به شاگردان خود در شب قبل از واقعه صلیب همواره با تاکید از آنها خواست که بیدار باشند و در دعا ایستادگی کنند، چراکه غفلت و خواب آلودگی آنها و ما را به وادی مرگ می‌کشاند. و این مهمترین عاملی بود که باعث بوجود آمدن مشکلاتی بزرگ برای فرمانده و دو سرباز زیردست وی رخ داد. خواب ماندن برای لحظاتی نیز می‌تواند ما را به وادی تاریکی بکشاند. چقدر در دنیای روحانی به خواب فرو می‌رویم و زمانی که به خود می‌آییم می‌بینیم از مسیر اصلی خارج شده‌ایم و حتی دیگران را نیز با خود به این تاریکی‌ها کشانده‌ایم. ولی نقطه عطف ماجرا از اعتراف فرمانده آغاز می‌شود و در کمال ناباوریِ وی با بخشش و گشاده رویی سربازان زیر دستش روبرو می‌گردد. مهم نیست چرا و چقدر در خواب فرو رفته‌ایم؛ خدای ما خدای محبت و منتظر بازگشت ما از مسیر اشتباه است پس فرصت‌ها را غنیمت بشماریم و با توبه و اعتراف نزد خدای زنده و یکدیگر در مسیر و اراده خدا قدم برداریم و بگذاریم خداوند هر آنچه که رخ داده را برای ما به برکت تبدیل کند.
شما را دعوت می‌کنیم که به همراه دوستان و خانواده به تماشای این فیلم زیبا بنشینید و نظرات خود را با ما نیز در میان بگذارید.

نوشته های مرتبط با دسته انتخاب شده شما

دانیال و چاه شیران
خروج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بیشترین خوانده شده ها

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست