مرد در برابر زنبور

شناسنامه فیلم

فيلم «مرد در برابر زنبور»، «Man vs Bee» ساخته «ويليام ديويس» و «روان اتکينسون» به کارگرداني «ديويد کر» و از کمپاني«نتفيليکس» است. اين ميني سريال کمدي در 24 ژوئن 2022 پخش شد و بازي تاثير برانگيز «روان اتکينسون» نقدهاي مثبتي را از منتقدان دريافت کرد.

در اين ميني سريال بازيگراني همچون «جينگ لوسي، کلودي بلکي، تام بسدن، جوليان رايتد توت، گرگ مک هيو و اينديا فاولر» نيز نقش آفريني ميکنند.

خلاصه فیلم

فيلم در مورد مردي به نام «ترور» با بازي «روان اتکينسون» است که در عمارت بسيار زيبا به عنوان پرستار خانه اقامت مي‌کند و وارد نبردي با يک زنبور مي‌شود…

بررســـی فیـــلم

کل اين فيلم حول محور دو شخصيت مي‌گردد: «ترور» که يک خانه‌اي به او سپرده مي‌شود تا مراقبت کند و زنبوري که هم زمان با او وارد خانه مي‌شود. ترور وقتي وارد خانه مي‌شود بسيار شگفت زده شده و آنقدر مسئوليتش برايش مهم است که حتي تعطيلات خود و دخترش را به عقب مي‌اندازد. اين کار براي ترور خيلي اهميت داشت و او را از تنبلي که داشت بيرون مي‌آورد بنابراين بايد تمرکز زيادي روي آن مي‌داشت اما در اين ميان يک زنبور تمام سيستم فکري او را بهم زده و تنها، کشتن آن برايش مهم مي‌شود و يادش مي‌رود که چرا در اين خانه است.

کار ترور در ابتدا آنقدر برايش مهم بود که حتي براي شناخت اشيا قيمتي داخل خانه تلاش مي‌کند، اما در آخر ديگر آن اشيا گران قيمت هيچ اهميتي براي او نداشتند. بنابراين او ديگر تمرکز خود را روي آن چيزي که به او سپرده شده بود، نمي‌گذارد و تنها هدفش کشتن آن زنبور مي‌شود. در ابتداي فيلم با کارهايي که او انجام مي‌دهد بيننده يک شخص فوق‌العاده احمق را تصور مي‌کند که يک وظيفه بزرگي به او محول شده اما رفته رفته وقتي ترور براي کشتن زنبور نقشه‌ها مي‌کشد مي‌بينيم که طرح‌هاي فوق‌العاده‌اي دارد و آنجا متوجه استعداد دروني او مي‌شويم که در راه نادرست بکار گرفته شده است.

در سکانس‌هاي فيلم مي‌توانيم ببينيم که ترور حتي بر روي تله‌هايي که مي‌گذارد هم تمرکزي ندارد و به فکر سلامتي حيوان خانگي نيست و تنها تمرکزش روي انتقام و از بين بردن است. اگر تمام اين نقشه‌ها براي سلامت سگ و حفاظت خانه بکار برده مي‌شد شايد خيلي ساده‌تر کارش را انجام مي‌داد. حتي آنقدر روي اين زنبور متمرکز مي‌شود که در مورد زنبورها و نوع زندگيشان تحقيق مي‌کند.  براستي در زندگيهايمان چه زمانهايي هست که تمرکزمان بر روي چيزهاي بيهوده ميرود و همه رفتارهاي ما را تحت تاثير خودش قرار ميدهد.

حتما همه ما تجربه کرده‌ايم زمان‌هايي را که به خاطر چيزهاي کم اهميت هدف اصلي زندگي خود را کنار گذاشته‌ايم و از آن لحظه‌اي که در آن هستيم هيچ لذتي نبرده‌ايم. روش‌ها و جايگاه‌هاي ما ديگر بر اساس مسئوليت ما نيست، بلکه بر اساس آن چيزي است که مي‌خواهيم خراب کنيم.

همان ابتداي فيلم، ترور کتابي که آموزش روش استفاده از وسايل و زندگي در آن خانه است را به آتش مي‌کشد زيرا تمام تمرکزش به زنبور است و اين باعث مي‌شود تا ديگر در نگهداري از خانه ومسئوليتش درست عمل نکند. چقدر ما انسان‌ها به جاي اينکه تمرکزمان را روي دستورالعمل زندگي در کلام خدا و حيات بگذاريم بر چيزهاي ديگر و نابودي متمرکز مي‌شويم!!

امروز زنبورهاي زندگي شما، يعني آنچه که تمرکز شما را از کلام خدا برداشته است و فکر شما را به خود معطوف کردهاست، چيست؟!

بياييد تا هر جايي از زندگي که هستيم امروز شروعي دوباره داشته باشيم تا با روش خداوند در نگهداري آنچه به ما سپرده شده است کوشا باشيم و چشمانمان را از زنبورهاي زندگي برداريم و به هدف بدوزيم.

نوشته های مرتبط با دسته انتخاب شده شما

مبشر صبور
جهان با من برقص

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بیشترین خوانده شده ها

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست