کپک های دیوار خانه

درود به همه اسمیرنایی­های عزیز، امیدوارم در خداوند شاد و سلامت، و پُر از نیکویی خداوند باشید.

در این شماره می‌خواهیم به کپک­های دیوارهای خانه که نوعی قارچ محسوب می­شوند و در هر جا و مکان مرطوبی دیده خواهند شد و برای سلامت افراد مضر می­باشد، بپردازیم. همانطور که می­دانید کپک­ها در همه جا یافت می­شوند؛ از مواد غذایی گرفته تا منزل و دیوارهای منزل. این کپک­ها که نوعی قارچ می­باشند وجودشان در منزل منجر به بیماری­های تنفسی و یا آلرژی­های پوستی می­شود.

کپک­ها بوی ناخوشایندی دارند و در واقع باعث صدمه رسیدن به گچ کاری می­شود و برای سلامت افراد مشکلات پوستی و آلرژی را به همراه خواهد داشت. این کپک­ها در هر جایی ممکن است ظاهر شوند. در حمام، دیوارهای توالت، زیر سینک‌ها، و در هر جا و مکانی که رطوبت بالا باشد و تهویه نباشد. از جمله محیط­های مناسب برای رشد و تکثیر آنها می­توان به زیر زمین­های مرطوب، اطراف پنجره، حمام، مکان نگهداری موادغذایی، سطل زباله نیز اشاره نمود. این کپک­ها سلامت افراد را به خطر می‌اندازد و حساسیت‌های ایجاد شده در افراد به کپک به سیستم بدنی و ژن­ نیز بستگی دارد.

تعریف کپک: کپک نوعی قارچ میکروسکوپی می­باشد که در جا و مکان‌های مرطوب رشد می­کند. این قارچ­ها که با پخش­کردن هاگ می­تواند خاکستری، سبز، آبی و یا قرمز رنگ نیز باشد تولیدمثل می­کند. هاگ­های کپک که دیده نمی­شوند در هوای آزاد شناور هستند و به محض ابجاد یک مکان و محیط نمناک شاهد علائم رشد آن به صورت لکه‌های خال خالی و یا تغییر رنگ دیوارها، کف، پنجره­ها و یا اثاثیه­ها خواهیم بود.

خستگی، سرفه­های مزمن، اختلالات گوارشی مانند اسهال و استفراغ، علائم مشابه سرماخوردگی مانند گلودرد، خارش چشم و یا آبریزش بینی از علائم  بیماری­های مربوط به کپک می­باشد.

تاکنون گونه­های بسیار زیادی از قارچ و کپک­ها در دنیا شناسایی شده­اند که برخی از آنها بیماری­زا بوده و باعث بروز بیماری­های آلرژیک مانند آسم و رینیت آلرژیک شده­اند. رایج­ترین مکان­هایی که می­توان برای رشد این کپک­ها یا قارچ­ها  اشاره کرد درزهای دیوار و سقف، زیر کفپوش­ها، کانال کولرها، زیر کاغذ دیواری و محل نشت آب و رطوبت می­باشد. برای پیشگیری از رشد و تکثیر قارچ و کپک­ها باید به طور مرتب این مکان­ها را بازدید و تمیز نمایید.

یکی از مشکلات و بیماری که بر اثر این کپک­ها و قارچ­ها به وجود می­آید سندروم واکنش مزمن التهابی است. این سندروم بسیار جدی است. این عفونت مزمن سینوس می­تواند سندروم واکنش مزمن التهابی باشد. از قرار گرفتن در معرض سموم زیستی که از طریق ارگانیزم­های زنده مانند کپک تولید می­شود این بیماری به وجود می­آید.

در این میان به سینوزیت قارچی نیز می­توان اشاره کرد و بررسی‌ها نشان می­دهد که در برخی از موارد یکی از علت­هایی که باعث سینوزیت می­شود عفونت­های قارچی است. پس از درمان طولانی­مدت اگر بیمار بهبود نیابد متخصص گوش و حلق و بینی به این عفونت قارچی مشکوک خواهد شد. تشخیص این بیماری در مرحله اول ضروری و مهم است تا درمان لازم آغاز شود و از بدتر شدن بیماری و خطر پیشگیری شود.

چند راه حل برای پیشگیری و از بین بردن این کپک­ها به شما پیشنهاد می­کنیم:

۱- سعی کنید از تمیزکننده­های ضد قارچی استفاده کرده و در نظر داشته باشید که این قارچ­ها نه تنها در سقف و یا دیوار ظاهر می­شوند، بلکه حتی در جاهای تاریک و بسته نیز ظاهر می­شوند.

2- مکان­های مرطوب مرتب مورد نظافت قرار گیرد و با مواد شوینده شسته و ضدعفونی شوند.

۳- هرازگاهی به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه اجازه ورود هوای تازه را به منزل بدهید.

۴- از تهویه مناسب هوا در حمام و سرویس­های بهداشتی استفاده نمایید و یا اگر پنجره در این مکان وجود دارد پنجره­ها را برای مدتی باز نگاه دارید.

خداوند ما خدای سلامتی است و این سلامتی را برای تک به تک شما عزیزان می­طلبم. در دستان پر محبت و امن خداوندمان عیسی مسیح باشید.

نوشته های مرتبط با دسته انتخاب شده شما

برنچ یونانی
انضباط روحانی( راهی به سوی رشد روحانی)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بیشترین خوانده شده ها

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست