تاجی به عوض خاکستر

نام کتاب: تاجی به عوض خاکستر

نویسنده: جویس مایر

دریافت شفای احساسات

کتاب تاجی به عوض خاکستر حاصل تجربه تلخ “جویس مایر” واعظ معروف که حتماً نام آن را شنیده و به صحبت‌های آن گوش فرا داده‌اید می‌باشد.

تعلیم‌های او در ایران در قالب روانشناسی به گوش مردم می‌رسد که جای شکر بسیاری دارد، آمین که بذرهای محبت و شادی او در قلب تمام ایرانیان و فارسی زبانان در عمق کاشته شده و رشد کند و ثمر بیاورد.

آری، جویس مایر به قدرت خداوند است که برای ما از شفای خود می‌گوید و هیچ نیروی دیگری قادر به انجام چنین شفایی نیست. جملات روانشناسی بدون شناخته نیروی الهی قادر نخواهد بود ما را از گذشته‌مان آزاد کند.

این کتاب شامل دو بخش می‌باشد. بخش نخست با عنوان “زمانی دربند بودم”؛ در این بخش نویسنده به زخم‌هایی که دنیا و خودش هر روز به او می‌زدند می‌پردازد و زخم‌ها را شرح می‌دهد تا خوانندگان بدانند که او این تعالیم را چشیده و درد طردشدگی، ترس، ناامیدی و شکست و باز هم شکست را به خوبی چشیده است.

چهارده فصل اول به معنای کلمه‌ی سوء استفاده و اعتیادهای رفتاری ناشی از سوء استفاده قرار گرفتن، طرد شدگی، خودپسندی و اثرات مخرب آن‌ها بر زندگی‌مان می‌پردازد.

او ما را تشویق می‌کند تا حقیقت درونمان را بیرون بکشیم و با قدرت خداوند با آن روبرو شویم، کمربند راستی با خود را، ببندیم و ابزار جنگ را در دست داشته باشیم. شناخت فیض و هدیه نجات هم یکی از این ابزار هستند که نویسنده آن را به یاد ما می‌آورد تا با قدرت خداوند لشگرها به جنگ آنچه در درونمان، دزد شادی‌ها، موفقیت، سلامتی، صلح و پیروزیست برویم.

محبت خدا قادر است نتایج منفی حاصل از سوء استفاده در زندگی گذشته ما را باطل سازد.

او همچنین از دو نوع دردی که باید با آن‌ها روبرو شویم صحبت می‌کند یکی درد ناشی از تغییر و دیگری درد ماندن در همان وضعیت پیشین.

در بخش دوم به عنوان “اما اکنون آزادم”، شش مرحله رسیدن به شفای احساسات را با ما در میان می‌گذارد و همچنین به عواملی که این شفا را برای ما به تعویق می‌اندازد می‌پردازد تا با ایمان و شکیبایی وارث وعده خداوند شویم.

عبارت “خاکستر” به دوران سخت و ناامیدیِ ما و جویس مایر اشاره می‌کند، و اما “تاج”؛ خداوند جسم پوشید، به روی زمین آمد، درد کشید، زخم خورد، بی‌عدالتی، تهمت و تمام لعنت‌ها را به خود گرفت. او که هیچ گناهی در او یافت نمی‌شد قربانی شد برای تمامی گناهان و لعنت‌های ما؛ برای تمامی ترس‌ها، عریانی‌ها و کارهایی که دنیا در حق ما کرده بود. او حتی هر چیز تاریکی که از نسل‌های گذشته به ما رسیده بود را از میان برداشت و ما وقتی این حقیقت را که ایمان به او، به خون او ما را نجات خواهد داد را بفهمیم حقیقت ما را آزاد خواهد کرد و با جرات می‌توانیم بگوییم به خونش شفا یافته و تاج او را بر سرمان بگذاریم.

ما باید از لحظات زندگیمان لذت ببریم. ما مسیحیان در طول دوران زندگی‌مان در رشد هستیم، روند پیشرفت‌مان تمام نمی‌شود. همچنین ما باید از گذشته خودمان آزاد بشویم چه این گذشته پنج دقیقه پیش باشد چه پنجاه سال پیش.

مهم اینست که خداوند از ما چه می‌خواهد؟ خداوند از ما می‌خواهد که ارزش بخششی که دریافت کرده‌ایم را درک کنیم و گذشته خود را رها کرده ببخشیم تا طعم آزادی را بچشیم. اوست که ما را دگرگون می‌کند و زخم‌هایمان را شفا می‌دهد.

چسبیدن به گذشته حتی ساعتی پیش ما را از جلو رفتن باز می‌دارد و چشمانمان را به برکات پیشرو می‌بندد.

بله مهم این است که خدا از ما چه می‌خواهد! ما باید تا به آخر وفادار بمانیم، مهم نیست که مشکلات چقدر سعی دارند ما را از پیش رفتن بازدارند. قدرت خداوند ما بالاتر از هر قدرتی است و نویسنده ما را تشویق می‌کند تا از نقشه‌های شریر استفاده کنیم و یک پله به خداوند نزدیک‌تر شویم؛ خاک طردشدگی را از خودمان بتکانیم و پادشاهی خداوند را موعظه کنیم، اگر مورد قبول خانواده و افراد جامعه نیستیم مهم نیست، مهم این است که آنچه را که انجام می‌دهیم آیا در تایید خداوند است؟ حال می‌توانیم با تکاندن این خاک به مرحله بعدی قدم بگذاریم و تاج را به عوض خاک بر سرمان ببینیم و در هویتی که بدان فراخوانده شده‌ایم عمل کنیم.

خوشا به حال آن که در آزمایش‌ها پایداری نشان می‌دهد، زیرا چون از بوته‌ی آزمایش سربلند بیرون آید، آن تاج حیات را خواهد یافت که خدا به دوستداران خویش وعده فرموده است. (یعقوب 1: 12)

شما را تشویق می‌کنیم مطالعه این کتاب را در برنامه خود بگذارید. این کتاب برای شاغلین به صورت کتاب صوتی نیز قابل دسترس می‌باشد.

از خداوندمان می‌طلبم که شما را در مسیر درست شنیدن پیام رهبری کند تا با کلماتی که می‌خوانید طعم آزادی حقیقی را بچشید، آمین که خداوند زمان و وقت کافی برای خواندن کتاب را برای شما فراهم کند.

در طول خواندن کتاب توجه‌تان را بر روی خودتان متمرکز کنید تا آنچه باید برای شما اتفاق بیفتد را بچشید. نگذارید که شیطان مسیر نگاه شما را تغییر دهد، اگر زخمی از گذشته را با خود حمل می‌کنید تمام توجه‌تان را روی شفای آن بگذارید تا دست خداوند و خون او تمامی ترک‌هایتان را شفا دهد. خودتان، دیگران و شرایط و اجتماع را محکوم نکنید بلکه طعم شیرین بخشش دیگران و خودتان و حتی موقعیت‌های اجتماعی‌تان را بچشید.

تنها در آن زمان است که می‌توانید از بندهای گذشته آزاد شوید و در مسابقه‌ای که پیش رو دارید به جلو رفته تا آن تاج را دریافت کنید.

این کتاب زخم‌های بسیاری را برای من یادآور شد و دقیقاً زمانی که شروع به مطالعه کتاب کردم در آستانه این بودم که طرد شدگی را بپذیرم و مثل لاک‌پشتی در لاکم فرو روم، اما خداوند از طریق این کتاب حتی نگذاشت ساعتی در آن حال بمانم و من را بلند کرد.

آمین که شما هم در هر شرایطی که قرار دارید پیام خدا را برای آزادیتان دریافت کنید و آن را با زخم‌یان و دل‌شکسته‌گان و اسیران و… در میان بگذارید

روح خداوندگارْ یهوه بر من است، زیرا که خداوند مرا مسح کرده است تا فقیران را بشارت دهم؛ او مرا فرستاده تا دلشکستگان را التیام بخشم، و آزادی را به اسیران و رهایی را به محبوسان اعلام کنم؛ تا سال لطف خداوند را اعلام نمایم، و از روز انتقام خدایمان خبر دهم؛ تا همه‌ی ماتمیان را تسلی بخشم، و به آنان که در صَهیون سوگوارند، تاجی به عوض خاکستر ببخشم، و روغن شادمانی به عوض سوگواری، و ردای ستایش به جای روح یأس. آنان بلوط‌های پارسایی، و نهال‌های مغروس خداوند خوانده خواهند شد، تا جلال او نمایان شود. (اِشعیا 61: 1-3)

پادشاهی خدا با شما

نوشته های مرتبط با دسته انتخاب شده شما

مریم(مادر عیسی)
آیا خدا ما را دوست دارد و آیا ما خدا را دوست داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بیشترین خوانده شده ها

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست