آیا خدا ما را دوست دارد و آیا ما خدا را دوست داریم.

سلامی گرم به همه اسمیرنایی‌های عزیز.

خدا را شکر برای فیض عظیمش، شکر برای محبت بی‌همتایش و برای این صفحه از مجله که هر روز فرزندانمان را به شناخت بیشتری از خداوندمان عیسای مسیح می‌رساند.

مرسی از همه عزیزانی که تا به اینجا با ما همراه بودید، همراهیتان ما را در این مسیر دلگرم‌تر کرده است.

عزیزان طبق روال هر شماره که با توجه به هدف اصلی به هدف‌های جزئی‌تر می‌پرداختیم، در این شماره از مجله به موضوع پادشاهی خداوند می‌پردازیم.

هدف اصلی: آیا خدا ما را دوست دارد و آیا ما خدا را دوست داریم.

هدف هفته: اعلام پادشاهی خداوند.

با توجه به هدف هفته یک بازی برای بچه‌ها در نظر گرفته‌ایم که در آن می‌توان به جزء پادشاهی خداوند را برای آن‌ها توضیح داد. در ابتدا یک آیه از کتاب مقدس که مربوط به هدف هفته باشد در نظر می‌گیریم و از بچه‌ها می‌خواهیم که روی آیه تامل داشته باشند. ما در اینجا کتاب عبرانیان باب ۱۱ آیه ۱ را در نظر داریم، (ایمان، ضامن چیزهایی است بدان امید داریم و برهان آنچه هنوز نمی‌بینیم).

بازی مورد نظر به این صورت است که بر روی یک کاغذ سفید عکس مسیح را که به شکل پادشاه شماره‌گذاری شده است را نقطه گذاری می‌کنیم. یعنی از نقطه صفر شروع می‌کنیم و این عکس به صورت منظم 0، 1، 2، 3 و… تا به انتها نقطه گذاری می‌شود. به هر کدام از بچه‌ها یکی از این کاغذها را می‌دهیم و از آن‌ها می‌خواهیم که از نقطه صفر شروع کنند و به طور منظم تا شماره آخر نقطه‌ها را به ترتیب و با نظم به هم وصل کنند. وقتی که شماره‌ها و نقطه گذاری تمام شد، نقاشی آن‌ها هم که عکس عیسی مسیح پادشاه است تمام می‌شود و بعد آن را رنگ آمیزی می‌کنند.

هدف از انجام این بازی که خیلی هم به آیه مربوطه نزدیک می‌باشد این است که ما نقطه‌های مبهمی را به هم وصل می‌کنیم و از یکسری قاعده و قانون پیروی می‌کنیم که در ابتدا هیچ تصوری از آن نداریم ولی ایمان داریم که در نهایت به یک هدف منتهی می‌شود و آن هدف، نقاشی مسیح است. اگر این هدف را پادشاهی خداوند در نظر بگیریم برای بچه‌ها از این صحبت می‌کنیم که برای رسیدن به این پادشاهی ابتدا از نقطه صفر که شروع می‌کنیم نظم و ترتیب اهمیت بسیاری دارد، پس ما باید برای رسیدن به پادشاهی خداوند نظم روحانی را یاد بگیریم و آن را همیشه در نظر داشته باشیم، مثلاً برای کشیدن نقاشی نمی‌شود نقطه 1 را به نقطه 20 وصل کرد؛ و باید نقطه به نقطه پیش برویم.

برای بچه‌ها می‌گوییم که روح خداوند روح نظم است پس همه چیز باید در نظم خداوند پیش برود، برای مثال درون بدن ما همه‌ی اعضا با یک سری نظم پیش می‌روند که اگر یک عضو از کار بیفتد کار بدن و سلامت بدن به خطر می‌افتد، پس باید همه چیز در نظم خودش پیش برود. برای آن‌ها از این صحبت می‌کنیم که برای رسیدن به پادشاهی خداوند باید به شایستگی عمل کنیم، همانطور که برای کشیدن این نقاشی باید به نحو احسنت و تمیز نقطه‌ها را خط گذاری کنیم، برای پادشاهی خداوند هم باید شایسته باشیم. به طور مثال می‌بایست لباس شایسته بپوشیم، به خداوند احترام بگذاریم، سر زمان تعیین شده به کلیسا و کانون شادی وارد شویم، برای ملاقات با خداوند آماده باشیم و خیلی مسائل دیگر که در حین همین نقاشی برای بچه‌ها سوال است را می‌شود در قالب پادشاهی خداوند به آن‌ها پاسخ داد و از همه مهم‌تر ایمان داشته باشیم به خداوند. اینکه ما وقتی نقطه گذاری را شروع می‌کنیم نمی‌دانیم چه شکلی را داریم ترسیم می‌کنیم، ولی ایمان داریم که هدف یک تصویر زیباست. به همین صورت است ایمان ما به خدای نادیده؛ این که اگر در طول این مسیر که پادشاهی خداوند است همه چیز را طبق خواست و اراده خداوند پیش ببریم تا شایسته پادشاهی باشیم، این که ایمان داشته باشیم او نیکوترین است و خواست و اراده او بهترین. پس لحظه به لحظه و قدم به قدم در اراده او باشیم و اطاعت کامل و ایمانی قوی داشته باشیم.

در نهایت از بچه‌ها می‌خواهیم که آیه مورد نظر را حفظ کنند و برای وارد شدن به پادشاهی خداوند به شایستگی عمل کنند.

شکر برای این نو شکفته‌های پر برکت، شکر برای پادشاهی خداوند و شکر برای تک‌تک شما عزیزان.

نوشته های مرتبط با دسته انتخاب شده شما

تاجی به عوض خاکستر
تد و گنجینه گمشده پادشاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بیشترین خوانده شده ها

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست