حقیقتی در دل یا نمادی گذرا

حقیقتی در دل یا نمادی گذرا

در چند هفته گذشته تاجگذاري پادشاه بريتانيا و مراسم مجلل آن بسياري از خبرها و محافل را متمرکز به خود ساخته بود. ميليون‌ها بيننده در فضاي مجازي و شبکه‌هاي تلويزيوني و صدها هزار تماشاگر از گوشه و کنار خيابان‌ها همگي نظاره‌گر اين واقعه بودند. شکوه تاج گران قيمت و باستاني تا شمشير و رداي ارغواني و….

در هر محفلي در مورد قدمت و قيمت بي‌حساب و نجومي لوازم پادشاه و تاجگذاري‌اش صحبت مي‌کردند.

مراسمي که به قدري برنامه‌ريزي دقيق و حساب شده‌اي داشت که همگي متن نوشته شده را به دقت و بدون اشتباه دنبال مي‌کردند. از کوچکترين فرد در مراسم تا خود پادشاه تازه به تخت نشسته.

چقدر نمادهاي زيبا از کلام خدا که به شمشير تشبيه ميشد و رداي ارغواني که به پادشاه، رهبر و حکمران، اقتدار فرمان دادن را يادآور ميشد؛ چوبدستي که نشان رهبري قوم دارد و اعلامهايي که نه در برابر مردم و کشيشان بلکه در برابر خالق بايد اعلام شود؛ در اين مراسم به چشم ميخورد.

در جمع دوستانم صحبتي از حقيقت در دل نبود بلکه قيمت‌ها و قِدمَت‌ها جاي آن حقيقت و تأمل و تفکر را ربوده بود.

امروز بياييد در زندگي خود به اين بينديشيم و کمي تأمل کنيم. چه قسمتهايي از زندگي و تفکرات و رفتارمان است که حقيقت نهادينه شده در قلب جاي خود را به نمادهاي گذرا داده است؟ صليب برايمان چه تصويري دارد؟ کتاب مقدسمان در کتابخانه، شايد روي ميز و شايد هم در طاقچهاي گذارده شده است و نه در قلبمان!

گاهي اعتقادات و باورمان که روي آن ايستاده‌ايم نه ريشه در تأمل، تفکر و حقيقت دارد بلکه ريشه در مذهب و تعصب کورکورانه به خود مي‌گيرد. ريشه در نمادهاي گذرا و بدون درک!

آمين نگاه‌هاي خود را تازه کنيم و تمرکز خود را به حقيقتي راستين در دل و جان بدوزيم و اجازه ندهيم در اين دنياي پر هياهو به چپ و راست منحرف شويم.

نوشته های مرتبط با دسته انتخاب شده شما

شناي پروانه
مراقبت از پا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بیشترین خوانده شده ها

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست