دعا برای افغانستان

دعا برای افغانستان

«بچشید و ببینید که خداوند نیکوست؛ خوشا به حال آن که در او پناه گیرد. مزمور 34 :8»

يهوه صبايوت، خدای لشکرها ارتشی از زنان و مردان دعا را در سراسر دنيا از هر قوم و ملت و زبان رهبری می‌کند و عيسي مسيح امروز ما را کليسا می‌خواند و از ما می‌خواهد تا نور او را به جهان اعلام کنیم.

خداوندا! ای پدرآسمانی شکر بر نام پرجلال و پر محبت تو. پدری که هر روز مشتاق بازگشت فرزندانت هستی. بلی! آغوش تو باز است تا گمشدگان را به آغوش امن خود بکشانی. جلال برنام تو از حال تا ابد.

ای امید زنده می‌د‌انیم که انتخاب تو برای ما این همه بی‌رحمی و درد نیست. این بشر هست که با انتخاب‌هایش دولت‌ها، مسئولین و پادشاهان را تعیین‌ کرده و بدین ترتیب مشورت، پادشاهی تو و امنیتت را رد می‌کند. امروز قومی از فرزندانت در جفا و سختی و مشکلات و بی‌رحمی‌ها هستند. خداوندا! مرگ و ترس بر افغانستان سایه افکنده و جنگ، تجاوز به خاک و زنان و دختران و فرزندان این کشور دلِ جهان را به درد آورده است. امروز به عنوان شفیعان دست‌های خود را به سمت تو دراز کرده و ایمان داریم آنچه در اراده تو بگوییم به انجام خواهد رسید. برای عزیزان افغان و سرزمین افغانستان به حضورت آمده‌ایم. ای پدر آسمانی! ایمان داریم که فکرهای تو برای همه ما فکرهای سلامتی‌ست و اراده تو نیکو و پسندیده است. پس امروز افکار تو و شناخت تو بر این کشور جلوس کند. خداوندا! تنها تو راه و راستی هستی. راه‌ها و طریق‌های تو بر مردمان این کشور آشکار شود تا با معرفتی که از تو می‌یابند امروز در مقابل دشمن اصلی (شیطان) بایستند. دشمنی که سالیان دوری‌ست همچون شیر غران در کمین است تا فرزندان تو را ببلعد. هر طرف را می‌نگریم ترس است و ترس. اسلحه‌هایی که بر روی جان‌ها سایه افکنده و مرگی که سیاهی و تباهی‌ست تا به انتها. امروز به قدرت نام تو شهامت و یکدلیِ تو را اعلام می‌کنیم. باشد که ترس از دست دادن تو بر د‌‌ل‌ها باشد نه هراس‌های این دنیا. تنها آغوش توست که آرامی می‌دهد.

امروز ای خداوند دست‌ها آلوده به کشتار است و دل‌ها خالی از معرفت از شناخت این حقیقت که تو خدای حقیقی خدای محبت و خدای نیکویی‌ها هستی. امروز گوش‌ها به پچ پچ‌ها و فریب‌های شیطان سپرده شده که ‌آن‌ها را به غصب و تجاوز و ترس و مرگ تشویق می‌کند. با تکیه بر تو ای خدای لشکرها روشنایی تو را اعلام می‌کنیم تا دست شیطان از افکار طالبان کوتاه شود. باشد که نقشه‌ها و فریب‌های تاریکی عیان شده و هر دیواری که مانع شناخت حقیقت تو شده امروز فروریخته و فلس‌ها از چشمان این عزیزان بیفتد تا نور و جلال روی تو را ببینند نه خشونت و مرگ را. فیض توبه به آن‌ها ببخش و قلب‌های سنگی ایشان را نرم و گوشتین ساز تا کلامت را بپذیرند. خداوندا! قلب مردم افغانستان ، زنان و دختران بی دفاعشان، فرزندان و‌کودکان نگرانشان را لمس کن. قلب رهبران و قلب مردان این سرزمین را از محبت و عشق خودت پرساز. مردم افغانستان در زیر سایه ترس مجبور به فرار و تن دادن به خواسته‌های ناحق شده‌اند. پدر امروز قوم افغانی از زیر سایه ترس و مرگ بیرون کشیده و زیر سایه بال‌های خودت پناه ده. تویی که تنها ملجا و نجات‌دهنده هستی. صخره‌ای که هیچ جنبش و ناامنی درآن نیست. پدر جان! مردم افغانستان از ترس، خانواده، کودکان و همسران خود را رها کرده و فرار می‌کنند. امروز جدایی در افغانستان بیداد می‌کند. تو خدای رابطه و دوستی هستی. تو ما را فرزند خواندی تا در رابطه با تو یک باشیم اما امروز تَرَک‌های عظیمی میان مردم است. قلب‌ها تشنه و تَرَک خورده، رابطه‌ها شکسته و تنها تو می‌توانی مرهم این شکستگی‌ها باشی و روابط را شفا دهی.

شناخت و شفای تو را ای یهوه رافا امروز بر زخم‌های افغانستان می‌طلبیم و باشد که امروز به نام عیسی مسیح زندگی‌هایشان از مرگ به حیات تبدیل شده و در نور و معرفت تو ساکن شوند.

می‌دانیم در میان این قوم ایماندارانی هستند که قلبشان را تسلیم تو کرده‌اند. آن‌ها را نیز به حضورت می‌آوریم و محافظت تو را می‌طلبیم تا نلغزند، تا برخیزند و در نام تو درخشان شوند وتسلی و شهامت و غیرتی شعله‌ور بدیشان ببخشی. آن‌ها را بلند کن. زبانشان را در دعا تقویت و زانوهایشان را استوار گردان و از آن‌ها برای گسترش ملکوتت حتی در همین جنگ استفاده کن.

خداوندا! تو برای نجات همه مردم جهان و مردم افغانستان و طالبان بر صلیب رفتی، کشته شدی و بعد از سه روز از مردگان برخاستی. ایمان داریم که تو زنده‌ای و اقتدار داری که تک تک مردم افغانستان و طالبان را ببخشی. قلب‌ها را لمس کن تا این بخشش را دریافت کنند.

 تک به تک شهرهای افغانستان همچون هرات، کابل، مزارشریف، جلال‌آباد، قندهار و… را به حضورت بلند کرده پادشاهی تو را بر زمین و آسمانش اعلام می‌کنیم. ستایش و جلال تا ابد ازآن توست. از فرصتی که دادی تا در ارتشی ایستاده برای همسایگان‌مان دعا کنیم سپاسگزاریم. در نام عیسی مسیح؛ آمین.

نوشته های مرتبط با دسته انتخاب شده شما

حلیم
مجله فرهنگ و هنر شماره 65

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بیشترین خوانده شده ها

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست