زنان همراه عیسی

زنان همراه عیسی
شالوم بر شما… پنطیکاست مبارک
و باز پنطیکاستی دوباره…
با توجه به اپیدمی پیش آمده در دنیای امروزی شرایطی داریم که مشارکت‌های حضوری و میهمانی‌ها ناممکن شده؛ اما آیا این مانع می‌تواند سدی باشد برای اینکه ما زنان در مشارکت پیش برویم؟
آیا می‌تواند این وقایع مانع بارش روح خدا شود؟ خداوندِ ما همیشه حاضر و مشتاق ماست و امروز اشتیاق ماست که حضور خاص خدا را به همراه دارد…
و این بار ما متفاوت‌تر در بالاخانه‌ها جمع می‌شویم و هرآنْ منتظر حضور او هستیم. بالاخانه‌های ما اکنون اتاقک‌ها و صندوق‌های اینترنتی ماست که جدا از محدودیت‌ها می‌توانیم در عمارت روحانی خدا باشیم و فراتر قدم برداریم و میهمانان بیشتری داشته باشیم. مشارکت‌های کلیسایی اسمیرنا این روزها میهمانان بیشتری دارد و حتی با مشکلات پیش آمده در دنیا منسجم‌تر از گذشته پیش می‌رود.
همه درتمام جهان با شرایط یکسان در زندان‌ها آزاد و شاد هستیم و شعار در خانه بمانید برای ما یادآور این است که در خانه‌ی پدر، در تاک و در او بمانیم. چون او صخره امن ماست، و می‌دانیم در حق آنان که خدا را دوست می‌دارند و بر طبق اراده‌ی او فرا خوانده شده‌اند، همه‌ي چیزها با هم برای خیریت در کار است. (رومیان ۸: ۲۸)
شکر برای وسایل ارتباطی اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی که این روزها بطور هدفمندتر و متمرکزتر به کار می‌رود.
روزهای بسیاری ما انسان‌ها در کوچه و خیابان‌ها حرکت می‌کردیم و از موهبت نگاه کردن به تصاویر زیبایی که برای ما خلق شده بی‌نصیب بودیم و در فضای مجازی گم شده بودیم و شاید در مهمانی‌ها تمرکز بر روی گرفتن عکس‌ها برای ثبت خاطرات، بیشتر از ساختن خاطره‌های زیبا و جدید بود.
و اما این اپیدمی گویی زنگ بیداری برای جهان شد؛ ناقوسی که صدای آن در گوش هر کسی جدا از ملیت و مذهب و هر تفاوتی شنیده شد و جان‌هایمان را بیدار کرد تا به یاد بیاریم کنار یکدیگر بودن و نفس کشیدن چقدر با ارزش است و با این درک جدید خلاقیت‌های تازه شکل گرفته برای مشارکت و با هم بودن‌ها و باز به این رسیدیم که سختی‌ها چشمان بشر را به فیض خداوند گشود.
حال ما نیز برای مشارکت بانوان برنامه‌ریزی‌هایی که می‌کنیم را می‌توانیم بر روی برنامه‌های ارتباطی همچون zoom که در چند نوبت پیاپی در تکنولوژیِ ماهنامه اسمیرنا مورد بررسی دادیم اجرا کنیم و تمام بخش‌ها را در مشارکت تصویری با هم داشته باشیم.
برای این موضوع لازم است تا تکنولوژی را وارد این مشارکت‌ها کنیم و این بار میزبان، مسئول تشکیل گروه می‌شود و دعوت‌نامه‌ها را ارسال می‌کند و طبق برنامه مجدد می‌توانیم مسئولین اجرایی داشته باشیم و دعا و پرستش‌های جمعی و در آخر بازی‌هایی که به صورت آنلاین می‌تواند برگزار شود مانند پانتومیم، لب خوانی، پادشاهی و…
موضوعی که این بار مشارکت بانوان اسمیرنا در دعا و هدایت خداوند تصمیم گرفت تا به آن بپردازد همراهی زنان با عیسی بود. نمونه‌های بسیاری در کتاب مقدس می‌بینیم که زنان چطور پیروزمندانه در وفاداری به خداوند حرکت کرده و پیروزی با خداوند بودن را چشیدند.
زندگی این زنان را که در کتاب «زن، گوشتی از گوشتم و استخوانی از استخوان‌هایم» می‌توانید مطالعه کنید. در اینجا نمونه‌ای از برنامه را برای شما ارائه می‌دهیم تا شما با توجه به نیازهای کلیسا و مشارکت‌هایتان با هدایت خدا از خلاقیت‌های خود استفاده کنید و برنامه‌هایی را تدارک ببینید.
گروه «مشارکت بانوان اسمیرنا» بسیار خرسند خواهد شد اگر شما نیز برنامه‌های خودتان را با ما در میان بگذارید بلکه در بارش اندیشه‌های بیشتر در این مهم که نقش زنان در کلیسا می‌باشد قدم برداریم و عروسان خداوند باشیم.
* تعیین مسئولین اجرایی
* نوشتن صورت‌جلسه‌ی برنامه و هدف
* تعیین زمان برگزاری جلسه و زمانبندی آن
* تشکیل اتاقی در برنامه zoom
* ارسال دعوتنامه و دعوت و پیگیری بطور خصوصی توسط گروه پیگیری
و اما شرح برنامه:
* خوش‌آمدگویی
* دعا و پرستش
* استفاده از نمونه یا مثالی قابل لمس
(استفاده از کلیپ دوربین مخفی مرد فقیری که با دریافت پولی هدیه‌ای در سخاوت قوم برمی‌دارد و بدون توجه به نیاز خودش آنچه دارد را با شخص نیازمند دیگری تقسیم می‌کند.)
* صحبت درمورد پیام کلیپ
* درخواست از همه تا تامل کنند و هر چه که خدا بیادشان می‌آورد اعم از شهادات، اعترافات و یا نیاز به دعا را با گروه در میان بگذارند.
(برای نظم جلسه می‌توانیم از گزینه «بالا بردن دست» در برنامه زووم استفاده کنیم تا در نظم همگی بتوانند مشارکت داشته باشند و زمان مفیدتری را کنار هم باشیم.
* بازی  و سرگرمی
* مشارکت (صحبت در مورد نیازهای این روزها و اینکه هر کس چطور وقت خود را می‌گذراند و ارائه پیشنهادات برای گذاراندن وقت بهتری با خانواده)
* تشکر از حضور  همگی و درخواست از پدر آسمانی که باقی ساعات روزمان را نیز در برگیرد.
حال با شما پیام این برنامه را نیز در میان می‌گذاریم:
اگر از نمایش دوربین مخفی سخاوت فقیر استفاده کردید لازم است تا توضیحی در مورد آنچه در نظر داشته‌اید را بدهید. شخص فقیری که هر آن نیازمند بودن را چشیده با دریافت هدیه و برکتی، به لذت بردن تنها از آن برکت اکتفا نمی‌کند بلکه بدون اینکه نگران فردای خود باشد آنچه دارد را با نیازمندی دیگر تقسیم می‌کند. او چون طعم گرسنگی و نیازمندی را می‌داند برای برطرف کردن این نیاز در دیگران قدم برمی‌دارد با اینکه برکت او محدود بنظر می‌رسد اما او سخاوتمندانه از آنچه دریافت کرده می‌بخشد؛ امروز ما چطور عمل می‌کنیم. آیا نفع خود را می‌جوییم یا دیگران؟ شاید او می‌توانست هفته‌ای را با آن برکت به تنهایی سپری کند اما شادی دیگران نیز برایش مهم بود. امروز ما در فقرهایمان چطور عمل می‌کنیم! آیا در محبتی که خدا به ما بخشیده و ما را فرا خوانده حرکت می‌کنیم؟ آیا در مسیر شفا، دیگران را نیز با خود همراه می‌کنیم؟
هر روزه اتفاقات پیرامون ما عجیب است و ما باز در فکر گذشته‌ای هستیم که ندیدیم و یا آینده‌ای که از آن خبر نداریم و زمان حال را از دست می‌دهیم. زندگی در گذر است؛ این زمان‌هایی که با ارزش هستند و با هیچ چیز نمی‌توانیم آنها را بخریم تبدیل به گذشته از دست رفته می‌شوند.
بیایید تا به کلام خدا نگاه عمیق‌تری داشته باشیم تا روح خداوند به یاد ما بیاورد که در چه قسمت‌هایی نیاز داریم حرکت کنیم و از مرگ به حیات وارد شویم.
زنــــــان همــــراه عیـــــــسی
…بعد از آن عیسی شهر به شهر و روستا به روستا می‌گشت و مژده پادشاهی خدا را اعلام می‌کرد. دوازده حواری و عدّه‌ای از زنانی كه از ارواح پلید و ناخوشی‌ها رهایی یافته بودند با او همراه بودند. مریم معروف به مریم مجدلیه كه از او هفت دیو بیرون آمده بود، یونا همسر خوزا مباشر هیرودیس و سوسن و بسیاری كسان دیگر. این زن‌ها از اموال خود به عیسی و شاگردانش كمک می‌کردند. (لوقا ۸: ۱-۳)
نگاه جامعه به ما و حتی ما زنان به خودمان این است که همیشه کسی بیاید و دست ما را بگیرد، غافل از آنکه مسیح دست ما را گرفت و حال ما می‌توانیم همچون زنان همراه عیسی عمل کنیم. این زنان از دارایی‌هایشان به عیسی و شاگردانش کمک می‌کردند.
به راستی چقدر در فرهنگ گذشته ما زن شخصیتی بود که نادیده گرفته شده بود و ثمره این نادیده‌گی‌ها یا افسردگی بود یا سرکشی. اما امروز خبری خوش برای زنان است. راهی‌ست تا از زخم‌، له شدگی‌ و ترس‌ها آزاد شد؛‌ تنها راه و راستی…
و این حقیقت که مسیح آمد تا ما را از قدرت مرگ آزاد کند بلکه ما حیات داشته باشیم. خداوند با عشق آمد و بهای آزادی ما را پرداخت کرد و ما را از چنگال تاریکی باز پس گرفت، چه عشق عظیمی…
عیسی گفت: «شخصی از دو تن طلب داشت: از یکی پانصد دینار، از دیگری پنجاه دینار. امّا چون چیزی نداشتند به او بدهند، بدهی هر دو را بخشید. حال به گمان تو کدام ‌یک او را بیشتر دوست خواهد داشت؟» شَمعون پاسخ داد: «به گمانم آن که بدهی بیشتری داشت و بخشیده شد.» عیسی گفت: «درست گفتی.» آنگاه به سوی آن زن اشاره کرد و به شَمعون گفت: «این زن را می‌بینی؟ به خانه‌ات آمدم، و تو برای شستن پاهایم آب نیاوردی، امّا این زن با اشک‌هایش پاهای مرا شست و با گیسوانش خشک کرد! تو مرا نبوسیدی، امّا این زن از لحظه‌ی ورودم، دمی از بوسیدن پاهایم باز نایستاده است. تو بر سر من روغن نمالیدی، امّا او پاهایم را عطرآگین کرد. پس به تو می‌گویم، محبت بسیارِ او از آن روست که گناهان بسیارش آمرزیده شده است. امّا آن که کمتر آمرزیده شد، کمتر هم محبت می‌کند.» (لوقا 7 : ۴۱-۴۷)
پس ما زنان چقدر می‌توانیم با دریافت این فیض و آزادی همکاران خدا باشیم .آری ما باید محبت کنیم امروز چقدر محبت دریافت کرده‌ایم ازخداوند؛ بلی گنج در دستان اوست. و ما زنان باید بیاد داشته باشیم خارج از هر درد و زخم و فقری که داریم در او ثروتمندیم و اوست که می‌بخشد و با مشارکت و مشورت گرفتن از منبع حیات است که ما می‌توانیم در مسیر شفا یافتن خود همچون زنان همراه عیسی همراه شویم و در شفای دیگران نیز سهمی داشته باشیم.
این زنان پر از درد و زخم و اسارت بودند اما با قدم گذاشتن در مسیر با عیسی همراه شدند و طعم خوش شفا را چشیدند. طعمی که میل به بخشیدن را در آنها بیدار کرد و بدون ماندن در زخم‌ها و فقر خود، چشمانشان را به عیسی دوختند و هرآنچه داشتند را به خدمت آوردند. امروز چه مانعی دست و پایمان را بسته تا در این مسیر شهر به شهر حرکت کنیم. امروز چه چیزی را دریافت کرده‌ایم تا ببخشیم و چطور می‌توانیم این کار را انجام دهیم. خداوند از ما می‌خواهد تا همراه او شهر به شهر حرکت کنیم و پادشاهی او را اعلام کنیم؛ زخمیان را التیام، شکسته دلان را مرهم و تسلی دهیم. چقدر با قدم‌های استوار در حرکت هستیم! پیشتر یادآور شدیم که این اپیدمی نتوانست کلیسای روحانی خداوند را کنترل کند بلکه کنترل در دستان خداوند است.
امروز چه کسی را می‌توانیم در این مسیر همراه کنیم و چه چیزی را می‌توانیم به حضور خدا بیاوریم تا برای بنای کلیسا بکار رود بلکه همه با هم عمیق‌تر خداوند را بشناسیم.
قدم برداریم و از آنچه داریم اعم از برکات مالی، روحانی و محبت خداوند یکدیگر را میزبانی کنیم و پذیرایی کنیم. از حال و شرایط خانواده‌هایمان و آن کسانی که خدا بیاد ما می‌آورد با خبر شویم؛ نگاهمان به گنج و ثروت در دستان پدر باشد نه موانع…
آمین که امروز با دریافت از چشمه حیات همگی از گنجی که خدا به ما داده است نفع دیگران را بجوییم و در شادی که در آسمان برپاست سهیم باشیم.
قوت و پویایی در خدا با شما

نوشته های مرتبط با دسته انتخاب شده شما

چگـــونه می‌توانیم والدینمان را خشنود سازیـــم؟
ترکیه (مانیسا)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بیشترین خوانده شده ها

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست