مردی به نام اتو

شناسنامه فیلم

«مردی به نام اتو» A Man Called OTTO یکی دیگر از ساخته های مارک فورستر، کارگردان و تهیه کننده خوب سینمای آمریکاست که توانست نظر تماشاچیان و همچنین منتقدین سینما را به سوی خود جلب کند. فوستر که پیش از این در کارنامه پربار هنری خود آثاری همچون جنگ جهانی زد (2013)، ذره‌ای آرامش(جیمزباند 2008)، کریستوفر رابین ( 2018) و… داشته است این بار با اقتباس از رمان «مردی به نام اوه» توانست مردی به نام «اتو» را با نقش آفرینی تام هنکس، مانوِل گارسیا و ماریانا تروینیو به روی پرده سینما ببرد.

خلاصه فیلم

اتو نام مردی است که پس از مرگ همسرش به مردی منزوی و بی‌انگیزه و بداخلاق تبدیل شده است که تمایلی به رابطه و معاشرت با هیچ یک ازهمسایگان خود ندارد. بنابراین هر رفتار بزرگ و کوچک آنها او را آزرده خاطر می‌کند و در پی همه این ناامیدی‌ها او تصمیم دارد که به زندگی خود پایان بخشد. اما اتفاقی مسیر زندگی او را تغییر می‌دهد…

بررســــی فیلـــــــم

«اتو» اهمیت رابطه و زندگی در حیات و تازگی را به تصویر می‌کشد. اتو با تلخی از دست دادن‌ها، تماشاچی خود را به چالشی بزرگ دعوت می‌کند.
اتو با ایستادن و تمرکز بر تلخی در زندگی خود به فردی منزوی مبدل شده است. او برای اینکه با کسی رابطه ای برقرار نکند سعی می‌کند تا تمامی کارهایش را خود به تنهایی انجام دهد.
در همان ابتدای فیلم او در حال بریدن طناب در فروشگاه است و با تلخی با متصدی آنجا برخورد می‌کند و در ادامه بحث بر سر قیمت محاسبه شده طناب صف طولانی و معضلاتی را منجر می‌شود. او به قدری بر تنهایی و تلخی خود ایستاده است که متوجه نیست چطور رفتارش دیگران را آزرده می‌کند و برای آنها نیز تاثیر منفی بجا می‌گذارد. فروشنده‌ای که به خاطر چند سنت، شکسته خاطر می‌شود و مردمی که به خاطر همان بحث چند سِنتی اتو، باید در صف بایستند و… اتو متوجه تاثیرات منفی‌اش که بر دیگران وارد می‌کند نیست. او نه تنها به عنوان یک عضو جامعه تاثیر مثبت و رشدی برای دیگران ندارد بلکه بر ضد این اثر مثبت رفتار می‌کند.
او نه تنها حتی دستیار مدیر فروشگاه را که دختری نوجوان است تشویق نمی‌کند بلکه با رفتارش او را ناامید هم می‌کند. بله ناامیدی او مانند بیماری مسری بر دیگران اثر منفی بزرگی می‌گذارد.
نکات کوچکی که می‌توانند با محبت و گشاده‌رویی حل شوند برای اتو بهانه‌ای برای جنگیدن و گلایه‌ای از دنیای اطرافش شده‌اند. بله او با وجود تنهایی و سکوتش، آرامی خود را از دست داده است و در این مسیر هر روز بیشتر به پیش می‌رود.
اما با ورود خانواده مکزیکی ورق برمی‌گردد. آنها از اتو خواهش می‌کنند تا اتومبیل و کاروان آنها را پارک کند چرا که خودشان در این کار ناتوان هستند و این آغاز زندگی حقیقی است. تاثیر مثبت در زندگی دیگران و نفع دیگران را جستن‌، رفته رفته به زندگی اتو نیز حیات و امید را وارد می‌کند.
وقتی زن باردار مکزیکی برای اتو به پاس تشکر اولین غذا را می‌آورد اتو آن را می‌پذیرد و طعم این غذا آغازی برای آمدن طعم زندگی حقیقی در حیات و زندگی اوست. اتو که در حال به دار آویختن خود با طنابی است که برای محاسبه قیمت آن ساعتها بحث کرده است حال طعمی از محبت را به وسیله همسایه خود می‌چشد. طعم شکرگزاری و سپاس همسایه برای زندگی اتو و خدمتش. چیزی که اتو در زندگی خود آن را از یاد برده است.
و با این آغاز اتو به مسیری می‌رود که حتی خرید اتومبیل و زندگی‌اش در جهت نفع دیگران به پیش می‌رود و از بازگشت این محبت در زندگی خود حیاتی دوباره را تجربه می‌کند.
تماشای این فیلم را به همراه دوستان و خانواده‌تان به شما توصیه می‌کنیم و بعد از آن گفتگویی در مورد رابطه و تاثیر آن در زندگی خود و دیگران می‌تواند در جهت رشدی قابل تامل شما را مسیر بخشد.

نوشته های مرتبط با دسته انتخاب شده شما

نوح و طوفان
صفحه روز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بیشترین خوانده شده ها

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست