شبی که ماه کامل شد

شناسنامه فیلم:

فیلم سینمایی شبی که ماه کامل شد تازه‌ترین ساخته نرگس آبیار که عنوان پر مخاطب‌ترین و پر فروش‌ترین فیلم تابستان امسال را نیز به خود اختصاص داده که هوتن شکیبا، الناز شاکردوست، فرشته صدرعرفایی، شبنم مقدمی و آرمین رحیمیان به ایفای نقش در آن می‌پردازند.

نوشته آبیار و مرتضی اصفهانی و تهیه‌کنندگی محمدحسین قاسمی، در ۱۳ بخش جشنواره فیلم فجر کاندید بود که موفق به دریافت سیمرغ «بهترین فیلم»، «بهترین کارگردانی»، «بهترین بازیگر نقش اول مرد»، «بهترین بازیگر نقش اول زن»، «بهترین بازیگر نقش مکمل زن» و «بهترین چهره‌پردازی» شد.

خلاصه فیلم:

فیلم «شبی که ماه کامل شد» براساس داستان واقعی عبدالحمید ریگی و همسرش فائزه منصوری است. روایت دختر جوانی از جنوب شهر تهران که درگیر عشق جوانی شهرستانی می‌شود و این در حالی است که دختر به دلایلی مجبور به مهاجرت از ایران است که در این مسیر برادرش با او همراه می‌شود اما در میان راه اتفاقاتی برای آنها رقم می‌خورد.

بررسی فیلم:

شبی که ماه کامل شد  داستانی از زندگی آدم‌هایی است که دائما در طول زندگی خود به دنبال یافتن خدا هستند ولی در نهایت خدایی را می‌شناسند که به جز وحشت و نفرت و مرگ چیزی را وارد زندگی‌شان نمی‌کنند.

فائزه که به دنبال عشق خود وارد راهی جدید می‌شود، راهی که تک‌به‌تک مسیرهایش با بی‌عدالتی و خشم و نفرت ساخته شده، و راهِ خدا عنوان می‌شود و عبدالمالک که راه خدای دروغین را در پیش گرفته و پر از خشم و افکاری‌ست که او را به سمت جنگ و انتقام هدایت می‌کند و به قول او دین آنها دین جنگ است، افکاری که راه را برای عدالت خدا می‌بندد و خود را به تنهایی شایسته آن می‌داند که عدالتی زمینی و دروغین برقرار سازد. به راستی‌که چقدر در زندگی‌هایمان خودمان خدایی می‌کنیم؟! و آیا خدایی که ذات او محبت و عدالت است و خواهان رابطه‌ای نزدیک با فرزندانش است و به خاطر آن رابطه، یگانه پسر خود را فدا می‌کند تا رابطه‌ای پر از عشق و  محبت با فرزندانش داشته باشد، با خدایی که در این فیلم می‌بینیم که ثمری جز وحشت و کشتار ندارد یکی است؟!! آیا نبرد ما با جسم و خون است؟

در کلام خداوند، افسسیان گفته شده: که ما را کُشتی گرفتن با جسم و خون نیست. همانطور که می‌گوید درخت نیکو میوه نیکو می‌دهد و درخت بد میوه بد.

در تمامی مراحل زندگی مانند این فیلم با انتخاب‌هایی روبرو می‌شویم که ثمرات متفاوتی را به ارمغان می‌آورند، هنگامی که با دنبال کردن خدایان دروغین، دست به برآوردن امیال پست و نفسانی خود می‌زنیم و اجازه می‌دهیم در زندگیِ ما کار کنند، سرانجامی جز تاریکی وحشت و سردرگمی در گناه و کشتار نخواهد داشت.

پس چه خوب است که با چشمانی باز و آگاه به چیزهایی بی‌اندیشیم که در بالاست و نیکوست، چون به آنچه می‌اندیشیم زندگی‌مان را می‌سازد، و آنچه در بالاست خدای حقیقی و خدایی‌ست که در عشق ساکن است و طالب برقراری محبت و عدالت میان فرزندانش، خدایی که یگانه پسرش را فدا کرد تا با فرزندانش در رابطه باشد و آنان را به تمامی محبت کند. آمین که تمامی قلب‌ها برای پذیرش این خدای حقیقی نرم شود تا محبتی از جنس او در میان تمامی عالمیان ساکن شود.

شما را به دیدن این فیلم به همراه خانواده و به اشتراک گذاشتن برکاتتان با یکدیگر دعوت می‌کنیم.

نوشته های مرتبط با دسته انتخاب شده شما

مفهوم ازدواج
توگو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بیشترین خوانده شده ها

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست