ملی و راه‌های نرفته‌اش

شناسنامه فیلم
«ملی و راه‌های نرفته‌اش» از ساخته‌های «تهمینه میلانی»، کارگردان بنام سینمای ایران و محصول سال 1396 می‌باشد. میلانی که قبلاً آثار زیادی همچون «دو زن»، «آتش بس»، «واکنش پنجم»، «زن زیادی»، «سوپر استار»، «یکی از ما دو نفر» و… را در کارنامه هنری خود دارا است اینبار با تهیه‌کنندگی «محمد نیک‌بین» اثری تلخ اما بسیار تاثیرگذار را در پرده سینما به جا گذارد.
بازیگری «ماهور الوند» و «میلاد کی‌مرام» در این فیلم، نقش بسزایی در مسیر نویسندگی تهمینه میلانی و ساخت این اثر داشته است.

خلاصه فیلم
ملیحه (ماهور الوند) که در خانواده‌ای سخت‌گیر و در کنار برادر متعصب خود بزرگ شده است برای فرار از موقعیت و شرایط سخت درون خانواده با سیامک (میلاد کِی‌مرام) برادر یکی از دوستان خود ازدواج می‌کند به امید این که شاید با استقلال یافتن و شروع زندگی جدید بتواند مسیر درستی در زندگی خود پیدا کند.
اما با ورود به منزل سیامک متوجه می‌شود که او لبریز از شک و تعصب کورکورانه است. ضرب و شتم متعصبانه سیامک هر روز جسم و روح ملیحه را ویران می‌کند تا اینکه حتی فرزند ملیحه در شکم بر اثر این ضربات کشته می‌شود.
این عدم اطمینان و شک‌ها تا جایی پیش می‌رود که ملیحه برای دفاع از جان خود سیامک را به قتل می‌رساند و خود نیز با خوردن قرص در قطار سعی می‌کند تا به زندگی خود پایان دهد…

بررســی فیلــــم
نام فیلم نشان دهنده فریادیست رو به آسمان از دردی عمیق که در جامعه‌های این دوران شنیده می‌شود؛ «راه‌های نرفته.» تمام رویاها، خیال‌پردازی‌ها و منطق‌های این دوران از دور مانند خانه‌ای شکلاتی ما را به سمت خود می‌کشند، ولی با ورود به حقیقت آن و رویارویی با بَطن آنها می‌بینیم نه تنها آنچه به نظر می‌آمدند نیستند، بلکه درست تضاد آن، درد و زخم‌های چرکین انتظارمان را می‌کشد.
ملیحه برای فرار از دایره زندگی خود و خانواده‌اش به اولین تکیه گاهی که می‌رسد اطمینان می‌کند و در پی آن در دامی می‌افتد که تمام منطق‌ها و افکار این دنیا آن را درست و شکلاتی معرفی کرده‌اند، غافل از اینکه شیطان مانند شیری غران در کمین است تا او را ببلعد.
در چرخه و دایره‌های زندگی تک ‌به ‌تک ما که هر روزه برای گریز از آن وارد چرخه‌های دیگری می‌شویم فقط مکان و اشخاص آن تغییر کرده‌اند، اما هنوز پوچی و عدم تازگی و حیات در همه آنها خودنمایی می‌کند و ما را به جایی می‌برد تا مانند ملیحه، در پی خودکشی و بی انگیزگی‌ها، تهی‌تر شویم.
غافل از اینکه پدر آسمانی ما، آنکه در افکارمان آن را قادر مطلق می‌دانیم، آنکه حکمت مطلق است و آگاه بر همه چیز، مشتاقانه و به شدت برای مشورت دادن به ما انتظار می‌کشد. او مشتاق رابطه با ماست تا دست ما را بگیرد و او راه و راستی و حیات است.
اولین نیاز هر بشر و هر فرزند این‌ است که او را بشناسد و با هدایت و مشورت با او از چرخه‌های پوچ و تهی پطرس‌وار پا به روی دریاها گذارد و حتی بر شرایطی که از عقل و منطق شاید به دور باشد قدم و از قایق‌ خود خارج شود، چرا که او ما را می‌خواند. اوست که فرمان می‌دهد تا دریاها و طوفان‌های زندگیمان آرام شوند و دریاها گشوده و راه در میان آنها برای ما باز شود تا در مسیر او قرار گیریم؛ چرا که اراده او پسندیده، کامل و نیکوست.
آمین که در هر شرایطی ابتدا با او وقت بگذاریم و راه خود را در او بیابیم. تماشای این فیلم را در کنار خانواده به شما عزیزان پیشنهاد می‌دهیم.

نوشته های مرتبط با دسته انتخاب شده شما

ترول‌ها
صدایی که تا به ابد باقی میماند…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بیشترین خوانده شده ها

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست