کانون شادی

والدین عزیز و فرزندان خداوند، درود و شالوم و صلح و سلامتی مسیح بر شما باد.

در مدت این سه سال در کنار شما عزیزان سعی کردیم تا بیاموزیم که چگونه فرزندانمان را در هدف مسیحایی و رشد در خداوند و هویت‌شان در مسیح رشد دهیم. آموختیم که در این مسیر با هدایت خداوند هدف بلند مدت تعیین می‌کنیم و سپس با هدف‌های کوتاه مدت دیگری که در راستای هدف اصلی شکل گرفته‌اند هر روزه با برنامه‌ریزی در این راه به جلو حرکت می‌کنیم و از ضعف‌ها و اشتباهات درس می‌گیریم و مانند نوزادی که رشد می‌کند هر روز بالغ می‌شویم تا در مسیر روحانی راه برویم و کمتر زمین بخوریم.

اما برای سال جدید شما را نیز با هدف کلیسای اسمیرنا همراه خواهیم ساخت و هدف سالیانه را با شما نیز مطرح خواهیم کرد تا شما نیز بتوانید با کمک گرفتن از این صفحه و متناسب با نیاز فرزندانتان هدف‌های کوتاه مدت را در طی مسیر برنامه ریزی کنید.

اسمیرنا مانند درخت کوچکی در طی این سال‌ها شکل گرفت و میوه‌ها و ثمرات در مسیح به همراه آورده است. شاگردانی که هر یک اولین ماموریت را یافته و چنانچه در متی 28 عنوان می‌کند در پی شاگردسازی به پیش می‌روند و خود نیز در این مسیر شاگردی مسیح را دنبال می‌کنند. امسال خداوند خاک و گلدان این درخت کوچک را به باغی بزرگ منتقل خواهد کرد تا ریشه‌های مستحکمی بگیریم و رشد کنیم و ثمرات بیشتری برای او بیاوریم چرا که جدا از او هیچ نتوان کرد.

بنابراین هدف اصلی و سالیانه اسمیرنا بر ثمرات خواهد بود و رشد در مسیح. اینکه مانند فرزندی بالغ به این بیاندیشیم که چگونه خواست پدر را به جای آوریم و به دیگران بیاندیشیم. کودکان مدام در پی دریافت از پدر هستند، اما فرزند بالغ در پی‌خشنودی پدر خواهد بود و خواست پدر این است که در او میوه بسیار بیاوریم. اگر در مسیح بالغ هستیم در حضور او به جای غُرغُر و شکایت، اراده او را می‌طلبیم و اینکه بر ما آشکار کند که در کدامین رفتار مانند مسیح عمل نکرده‌ایم و الگوی او را دنبال کنیم.

در راستای این هدف، هدف‌های سه ماهه خواهیم داشت که هر آنچه باشند بر مبنای نیاز کلیسا و فرزندانمان، دنبال کننده هدف اصلی خواهند بود. بطور مثال هدف سه ماهه ما “آموختن و رشد در دعا” انتخاب می‌شود. حال این هدف را بر مبنای هدف سالیانه ادامه می‌دهیم، یعنی دعا کردن برای دیگران و اندیشیدین به آنها و از طرفی طلبیدن قدرت و هدایت خدا در مورد اینکه ما چگونه رفتار و عمل کنیم تا نور و نمک باشیم.

سپس برنامه‌های هفتگی و روزانه بر مبنای هدف سه ماهه خواهیم ریخت که بطور مثال فرزندان را برای دعا جمع کنیم و در مورد موضوع خاصی آنها را در دعا تشویق و هدایت کنیم. بازی‌های انتخابی بر مبنای همین راستا باشد.

خود ما به عنوان معلمین یا والدین نیز باید در این مسیر پیش برویم، چرا که نور و نمک برای بچه‌ها و فرزندانمان هستیم و آنها افکار ما و رفتار ما را بخوبی می‌بینند و به شباهت آنها در خواهند آمد.

بطور مثال اگر می‌خواهید کودکانتان به برکات و نکات مثبت دیگران توجه کنند و برای آنها دعا کنند بازی‌هایی در همین راستا با آنها داشته باشید. می‌توانید در جعبه‌های متفاوت میوه‌ها قرار دهید و در یک جعبه دستمال کثیفی بگذارید و آنها را به دیدن همه آنها تشویق کنید. توجه آنها به دستمال خواهد رفت و در این قسمت می‌توانید به آنها در مورد تمرکز روی نکات مثبت تعلیم دهید که با نگاه کردن به کثیفی‌ها دیدن میوه‌ها را از دست داده و کثیفی در دیدگان شما رشد خواهد کرد و تثبیت خواهد شد.

حال صندلی قرار دهید و هر یک از بچه‌ها به نوبت، تک به تک روی آن بنشینند (داوطلب اول بهتر است خود شما یا یکی از معلمین باشد) و از بقیه بخواهید نکات مثبت او و نکاتی که می‌تواند در آن بهتر عمل کرده و رشد کند را بگویند. هر زمان دید و نگاه بچه‌ها به نکات منفی کشیده شد می‌توانید به آنها یادآور دستمال کثیف شوید. بدینگونه شما این درس و تعلیم و نگاه مهم را در ذهن آنها به مرور ثبت خواهید کرد تا در جامعه و مدرسه اینگونه دیگران را ببینند و محبت کنند. کینه و حسادت کم رنگ خواهد شد و زیبایی‌ها آنها را به دوستی و اتحاد سوق خواهد داد.

در شماره‌های بعد در این مهم به اختصار با هم به پیش خواهیم رفت.

پیروز باشید

نوشته های مرتبط با دسته انتخاب شده شما

قدرت عظیم دعا
جعبه پرنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بیشترین خوانده شده ها

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست