کشف نقاشی استهزای مسیح در آشپزخانه زنی مسن در کشور فرانسه

از گوشه کنار جهان

تابلوی نقاشی متعلق به قرن ۱۳ میلادی اثر چیمابوئه که چند ماه پیش در آشپزخانه زنی مسن در شمال فرانسه پیدا شد. این تابلو در ماه سپتامبر گذشته کشف شد و یک ماه پس از آن، به قیمت ۲۴ میلیون یورو در یک حراجی به فروش رفت. ابعاد این تابلوی کوچک تنها ۲۰.۳ سانتی‌متر در ۲۸.۵ سانتی‌متر است که در حین بازدید یک کارشناس عتیقه از خانه یک زن مسن در نزدیکی شهر کومپین در ۹۰ کیلومتری شمال پاریس کشف شد.
به گزارش یورونیوز: به گفته این زن مسن تنها یک هفته فرصت داشتم تا خانه‌ام را خالی کنم؛ وی می‌گوید اگر برای این کار وقت نمی‌گذاشت این وسائل مستقیم به بازیافت منتقل می‌شدند. این زن ۹۰ ساله به خانه سالمندان منتقل شده بود و می‌بایست قبل از تخلیه خانه، فهرستی از وسایل موجود در خانه وی تهیه می‌شد.
به گفته فیلومین ولف کارشناس آثار عتیقه، این اثر را آویزان به دیوار بالای اجاق آشپزخانه منتهی به اتاق نشیمن مشاهده کرد. این خانه قبلاً فروخته شده بود و در نهایت این اثر از سوی کارشناسانی در پاریس بعنوان اثر چیمابوئه شناسایی و سپس به حراج گذاشته شد. گرچه هویت خریدار یا خریداران این اثر فاش نشده است اما رسانه‌های فرانسه می‌گویند که دو کلکسیونر شیلیایی، متخصص در هنر رنسانس ایتالیا که ساکن آمریکا هستند این نقاشی قدیمی را خریده‌اند.
چیمابوئه، هنرمند دوره پیش از رنسانس را که در سال ۱۳۰۲ میلادی در گذشت به عنوان پدر رنسانس نیز می‌شناسند. او از جمله نخستین نقاشان ایتالیایی بود که از سبک رایج بیزانسی در اروپای قرون وسطی فاصله گرفت و به سراغ گنجاندن عناصری مانند حرکت یا اشکال سه‌بعدی در نقاشی‌های خود رفت. وی در این نقاشی سربازان و مردم را در گرد مسیح به تصویر کشیده است که بدیده تحقیر و استهزا به او می‌نگرند.
وزارت فرهنگ فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تابلوی استهزای مسیح در وضعیت خوبی است و فرانک ریستر، وزیر فرهنگ بنا بر توصیه نهادی در حوزه گنجینه‌های ملی، از خروج این نقاشی به خارج از کشور جلوگیری می‌کند تا بودجه خرید آن تامین شود و در کنار اثر دیگری از چیمابوئه در موزه لوور پاریس قرار گیرد.

نوشته های مرتبط با دسته انتخاب شده شما

بازنویسی سوسیالیستی (انجیل) توسط کشور چین
افق دعا ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بیشترین خوانده شده ها

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست