اپلیکیشن کتاب مقدس

سلامی دوباره و عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن ایام کریسمس…

ممنون از صبوری همه شما عزیزان. این شماره ادامه منوی تنظیمات اپلیکیشن کتاب مقدس می‌باشد. خواهشمندیم اگر شماره قبل مجله را مطالعه نکردید برای درک بهتر این قسمت‌ها ابتدا مروری بر شماره 31 بخش تکنولوژی داشته و سپس برای ادامه به این شماره بازگردید.

اولین عنوان در قسمت تنظیمات “حساب کاربری” می‌باشد که شامل دو بخش “ویرایش پروفایل” و “تنظیمات اعلانات” می‌باشد (آبی رنگ در تصویر ۴). در بخش ویرایش پروفایل می‌توانید اطلاعاتی از قبیل نام، نام خانوادگی، آدرس ایمیل را ثبت کرده و یا تغییر دهید. همچنین می‌توانید رمز عبور حساب کاربری خود را نیز تغییر داده و یا در صورت فراموش کردن، مجدداً آن را بازیابی کنید. بخش بعدی در قسمت حساب کاربری، تنظیم اعلانات است که شامل دو گزینه “ایمیل کردن اعلانات” و “پیام‌های به روز رسانی اپلیکیشن” می‌باشد. ایمیل کردن اعلانات شامل تمام اعلان‌هایی می‌شود که اپلیکیشن به شما ارسال می‌کند (متن آیه روز، درخواست دوستی، فعالیت دوستان، تازه‌های اپلیکیشن کتاب مقدس و…). با فعال کردن تیک مربوط به هر کدام از این گزینه‌ها پیام مربوط به آن به صورت ایمیل به آدرس ایمیل شما ارسال خواهد شد. تمامی این پیام‌ها در داخل خود اپلیکیشن نیز قابل دریافت و مشاهده هستند که برای استفاده از این امکان باید به گزینه “پیام‌های به روز رسانی اپلیکیشن” (آبی رنگ در تصویر ۶) وارد شده و گزینه‌های مورد نظر را فعال کنید. (تصویر ۷)

تصویر ۶ و تصویر ۷

عنوان بعدی در قسمت تنظیمات “تنظیمات عمومی” می‌باشد (سبز رنگ در تصویر ۴) که شامل گزینه‌های زیر است:

“زبان” (در محیط برنامه و ترجمه‌ها)، “بارگذاری تصویر”؛ برای تنظیم دریافت و یا دانلود شدن تصاویر ارسالی اپلیکیشن کاربرد دارد که حاوی گزینه‌هایم مختلفی است مانند: “بررسی خودکار: با توجه به سرعت اتصال اینترنت دانلود شوند”، “تنها از طریق وای-فای: فقط هنگامیکه به وای فای متصل هستید تصاویر دانلود شوند”، “همیشه: چه در حالت اتصال از طریق سیم کارت و چه از طریق وای فای تصاویر دانلود شوند” و “هرگز: تصاویر هیچوقت دانلود نشوند” می‌باشد.

گزینه نهایی در عنوان تنظیمات عمومی “رنگ زمینه” می‌باشد که برای تغییر رنگ زمینه نوار بالایی تم (Theme) اپلیکیشن به رنگ دلخواه کاربر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عنوان بعدی در قسمت تنظیمات “مطالعه کتاب مقدس” می‌باشد (قرمز رنگ در تصویر ۸) که به توضیح تک‌به‌تک گزینه‌های آن می‌پردازیم.

تصویر ۸

“قلم” برای تغییر فونت متن کتاب مقدس و اندازه آن کاربرد دارد.

گزینه‌های تنظیم برای نمایش و یا عدم نمایش “پاورقی” و “کلمات قرمز” در متن کتاب مقدس که در صورت موجود بودن پاورقی در آن ترجمه، آن را نمایش خواهد داد. گزینه “نور کم” برای تغییر رنگ پس زمینه اپلیکیشن از سفید(روشن) به سیاه (تاریک) می‌باشد و در محیط‌های دارای نور کم که رنگ سفید پس زمینه باعث ایجاد ناراحتی در چشم هنگام مطالعه می‌شود، کاربرد دارد.
نمایش و یا عدم “نمایش نوار کنترل صوت” (نواری که به هنگام گوش دادن به متن کتاب مقدس به صورت صوتی، روی صفحه ظاهر شده و می‌توانید آن را عقب و یا جلو ببرید.)

“پاک کردن تاریخچه جستجو” برای پاک کردن لیست کلمه‌های جستجو شده در کادر جستجو توسط شما، مورد استفاده قرار می‌گیرد.
“پاک کردن تاریخچه مشاهده متون” لیست متون مشاهده شده توسط شما را پاک می‌کند.

تصویر ۹

“تنظیم ترجمه‌های آفلاین” (آبی رنگ در تصویر ۹) برای حذف کردن و یا انتقال ترجمه‌های دانلود شده از حافظه داخلی به خارجی (کارت حافظه) و یا بالعکس مورد استفاده قرار می‌گیرد. (قرمز رنگ در تصویر ۱۰)

تصویر ۱۰

عنوان آخر در قسمت تنظیمات “برنامه های مطالعه” می‌باشد که برای فعال و یا غیر فعال کردن صفحه اعلام اتمام مطالعه هر روز در بخش برنامه‌های مطالعه (Plans) کاربرد دارد.

در اینجا مجموعه کامل آموزش استفاده از امکانات اپلیکیشن بسیار کاربردی و مفید “کتاب مقدس” به اتمام رسید. امیدواریم که با مطالعه این آموزش‌ها و به کارگیری آن بتوانید هر روز در مطالعه کتاب مقدس پیشرفت کرده و مشتاق‌تر شوید و برکات دریافتی خود از کلام خداوند را با دیگر عزیزان به اشتراک گذاشته و در زندگی خود نیز به کار ببرید.

با ادامه مباحث تکنولوژی در شماره‌های بعدی مجله با ما همراه باشید. امیدوارم در این ایام تولد خداوند عیسی مسیح در جسم بشری روزهایی پر از شادی و آرامش را سپری کنید. برکت و سلامتی خداوند بر همگی شما عزیزان باشد و بماند، آمین.

محمد روح‌بخش

نوشته های مرتبط با دسته انتخاب شده شما

خبرخبر
ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بیشترین خوانده شده ها

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست