جهان با من برقص

شناسنامه فيلم:
«جهان با من برقص» فیلمی در ژانر خانوادگی، کمدی محصول سال 1397 می‌باشد. این فیلم اولین اثر سینمایی سروش صحت در مقام کارگردانی است که در سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر حضور داشت و برنده سیمرغ سیمین بهترین کارگردانی شد. در این فیلم علی مصفا، جواد عزتی، هانیه توسلی، پژمان جمشیدی، سیاوش چراغی پور، کاظم سیاحی، بهار کاتوزی، رامین صدیقی، پاوان افسر، شیوا بلوچی ، مهیار پوربابایی و مهراب قاسم خانی به نقش آفرینی پرداخته‌اند.

خلاصه فيلم:
جهانگیر از بیماری‌ای رنج می‌برد که امیدی به بهبودی در او نیست و در این بین دوستانش در آخرین تولد جهانگیر که در شمال زندگی می‌کند دور هم جمع می‌شوند؛ دوستانی که پر هستند از خاطرات تلخ و شیرین و این موقعیت باعث می‌شود تا…

بررسي فيلم:
این فیلم در محتوا درست به مانند نام آن، «جهان با من برقص»، انتظاری است که ما انسان‌ها از جهانگیرها و جهانیان داریم و آن اینکه می‌خواهیم جهانگیرهای دردمند و یا جهانیان سردرگم به ساز ما آدمیان و با ما و رفتارِ ما همسو شده و برقصند، در صورتی که بسیاری خود نیز در این عصر هویت خود را گم کرده‌اند و بی‌هدف در زندگی پیش می‌روند. برای خود هویت‌های جعلی در شبکه‌های مجازی ساخته و روابط را که بس ارزشمندند به کناری نهاده و در پشت آن نقاب‌ها و هویت‌های جعلی پنهان شده‌اند. جهانگیر خود را باخته در این زندگی یافته و دوست و یاور خود را حیواناتش می‌بیند و تنها با آنها درد و دل می‌کند و با دنیای بیرون قطع ارتباط نموده است، بهمن که در پس تعصبات بدنبال کنترل کردن خواهر خود است، فرخ که زن دوست سابق خود را به همسری گرفته خود را در پشت استعمال مواد مخفی کرده، موادی که یک بار باعث تصادف و از دست دادن خواهرش شده است،‌ حسام در افسردگی جدایی از همسر سابقش گرفتار بوده و حال که همسرش با یکی از صمیمی‌ترین دوستانش ازدواج کرده شرایط روحی خود را بدتر از گذشته سپری می‌کند، حمید که ارزش خود را در ماشین و کارخانه و دارایی‌اش می‌بیند و ارزش خود را در حد دارایی و ثروت زمینی تنزل داده، شایان و ناهید در دنیای مجازی و زیبایی و ورزش غرق شده‌اند و همگی غافل از ارزش و هویت واقعی خودشان هستند؛ هویتی که می‌بایست در خدا باشد و جان هر انسان که ارزش آنرا هیچ چیز در زمین یارای پرداخت آن نیست ولی ما آن را کوچک می‌شماریم و در هویت‌های جعلی و ساختگی خود پنهان می‌کنیم.
مینی‌بوس قرمز رنگی که در جاده و مسیر اصلی در حال حرکت است و نوید حیات و حرکت در مسیر درست است، از فراز و نشیب و جاده‌های مختلف و پیچ و راه‌های متفاوت عبور می‌کند و مهم این است که نگاهت کجاست! ولی بسیاری نیز در بی‌راهه‌ها گم شده و در زیر فشار و پستی و بلندی‌های زندگی کمر خم کرده‌اند. سمفونی و موسیقی زندگی مدام نواخته می‌شود ولی ما بی‌توجه به آن در مسیر خود به سمت بطالت و نابودی قدم می‌زنیم.
در این فیلم تنها جهانگیر نبود که از مریضی رنج می‌برد و با مرگ دست و پنجه نرم می‌کرد بلکه تمام شخصیت‌ها نیز بیمار بودند و در مرگ، و تفاوت در اینجا بود که جهانگیر می‌دانست بیمار است ولی بقیه نیز از بیماری خود اطلاعی نداشتند؛ ما انسان‌ها همگی از بیماری و گناه رنج می‌بریم و تفاوتِ در مسیح زیستنْ بین ایمانداران و آنانی که نسبت به خدای حقیقی شناختی ندارند در این است که ما ایمانداران می‌دانیم که گناهکار هستیم و نیازمند عیسی مسیح می‌باشیم ولی دیگران از این گناه و بیماری اطلاعی ندارند و خود را نسبت به طبیب اعظم بی‌نیاز می‌بینند و اینجاست که مرگ را تجربه کرده‌ایم ولی از آن بی‌اطلاعیم.
این فیلم را با دقت در مشارکت تماشا کنید و مطمئناً زوایای دیگری را در آن خواهید یافت که نیاز هر چه بیشتر ما را به خداوند در زندگیمان یادآور می‌شود.

نوشته های مرتبط با دسته انتخاب شده شما

موزه ایاصوفیه
من هنوز ایمان دارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بیشترین خوانده شده ها

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست