من هنوز ایمان دارم

شناسنامه فیلم:

فیلم «من هنوز ایمان دارم/I still believe» محصول کشور آمریکا به کارگردانی اندرو و جان اروین در سال 2020 و سبک درام موزیکال ساخته شده است. این فیلم بر اساس کتابی نوشته جرمی کمپ و برگرفته از داستان زندگی جرمی کمپ می‌باشد. از بازیگران این فیلم می‌توان به بریت رابرتسون، کی جی آپا، نیتن پرسونز و ملیسا راکسبرا اشاره کرد.

خلاصه فیلم:

در سال 1999، جرمی جوان برای رفتن به کالج و ادامه‌ی تحصیل راهی کالیفرنیا می‌شود. در شب رسیدنش به کالج برای تماشای کنسرت گروه محبوبش به سالن نمایش دانشگاه می‌رود و در آنجا با «ژان لوک» خواننده و گیتاریست گروه آشنا می‌شود، که این آشنایی خیلی زود آنها را به یکدیگر دوست می‌کند. پس از کنسرت جرمی با دختری جوان به نام ملیسا ملاقات می‌کند که او نیز در همان کالج تحصیل می‌کند و از دوستان نزدیک ژان لوک نیز می‌باشد. جرمی از همان نگاه اول دلبسته‌ی ملیسا می‌شود، چیزی که باعث می‌شود زندگی شخصی و هنری او مسیری جدید و متفاوت پیدا کند و در این میان…

بررسی فیلم:

این فیلم که بر أساس واقعیت زندگی جرمی به تصویر کشیده شده است بالا و پایین‌های زندگی ایمانی ما را در پس اتفاقات نشان می‌دهد. اتفاقاتی در زندگی که هر لحظه آن می‌تواند به دو جور به زندگی ما ایماندار جهت بخشد؛ فاصله گرفتن از خداوند و یا محکم‌تر شدن در ایمان. همانطور که کلام در کلام خدا آمده است و می‌دانیم شیطان همچون شیر غران در کمین است تا ما در اتفاقات و از طرق مختلف در آزمایشات انداخته و ببلعد. در این فیلم جرمی که از درک آنچه برای ملیسا اتفاق افتاده ناتوان است و ناراحتی خود را با شکستن گیتار خود و فاصله گرفتن از خدا بروز می‌دهد ولی این خداوند است که عطایی که به جرمی بخشیده و در پس خواندگی او از طریق ملیسای وفات یافته و نامه نگاری با ایمان او دوباره جرمی را به سوی خود و نقشه بزرگی که برای او در نظر دارد بازمی‌گرداند.

در زندگی، هر کدام از ما استعدادهایی انتسابی یا اکتسابی داریم مانند نقاشی، هنر موسیقی و غیره و در این فیلم پدر جرمی به او یادآور می‌شود که موسیقی در زندگی خودش حکم سرگرمی و تفریح را داشته ولی برای جرمی هدیه و عطیه‌ای می‌باشد که خدا در او قرار داده و می‌بایست با جدیت به آن عطیه بنگرد. همچنین هر کدام از ما نیز خواندگی و عطیه‌ای داریم که از طرف خدا به ما بخشیده و چقدر حائز اهمیت است که بتوانیم آن عطیه را تشخیص داده و در مسیر خواندگی خود نیز گام برداریم.

این فیلم پر از دیالوگ‌های زیبای کتاب مقدسی است که نشانگر تامل ملیسا و دیگر بازیگران این فیلم است بر روی کتاب مقدس؛ در طول فیلم می‌بینیم حتی با توجه به فشارهای روحی و روانی که بر زندگی تازه شکل گرفته جرمی و ملیسا سایه افکنده آنها نیز در این سختی‌ها همچنان استوار ایستاده‌اند و چشمان خودشان را به مظهر کامل ایمان عیسی مسیح دوخته‌اند. چه درسی بزرگی برای هر یک از ما می‌باشد که در طول زندگی کتاب مقدس را از جلوی چشمان خود دور نکنیم و آن را در زندگی خود به کار ببندیم چرا که تنها با قوت اوست و هدایت روح خدا که می‌توان از سختی‌ها با ایمان عبور کرد.

تماشای این فیلم زیبا را به همراه خانواده و یا دوستان به همه شما عزیزان پیشنهاد می‌کنیم و از شما می‌خواهیم بازخورد و نقطه نظرات خود را با ما نیز در میان بگذارید.

نوشته های مرتبط با دسته انتخاب شده شما

شفای مرد مفلوج
جهان با من برقص

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بیشترین خوانده شده ها

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست