هالووین به دنبال چه هستی؟

دوست عزیز در

 هالووین

 به دنبال چه هستی؟

عده‌اي مي‌گويند ما به داستان و فلسفه هالووين کاري نداريم، ما به دنبال جشن و شادي و هيجان و تفريح دورهمي هستيم؛ ما فقط دنبال يک بهانه براي شاد بودن مي‌گرديم حالا اسم و شکلش هرچي هست مهم نيست.

اهداف شادي‌هاي دورهمي خيلي عاليست چون اهداف زنده و پويايي است. شادي حقيقي يک احساس زنده و نشاط‌آور و لذت‌بخش است که باعث به وجود آمدن شور و شعف دروني در هر انساني مي‌شود و اين حق هر انسانيست که جشن و شادي‌هاي دورهمي داشته باشد.

کلام خدا  مي‌گويد:

«و از با هم آمدن در جماعت غافل نشويم چنانکه بعضي را عادت است، بلکه يکديگر را نصيحت کنيم و زيادتر به اندازهاي که ميبينيد که آن روز نزديک ميشود.»

(عبرانيان باب 10 آيه 25)

«و يکديگر را بدون غرغر مهماني کنيد.»

(اول پطرس باب 4 آيه 9)

اما چرا در هالووين؟ چرا در مراسمي که حتما بايد با شکل ارواح سرگردان و عنکبوت و اسکلت و جنازه و جمجمه و سنگ قبر مردگان تزئين شود؟ چرا بايد شادماني و هيجان که يک احساس زنده و پويا و نشاط‌انگيز ست را در ميان جنازه‌ها و اشکال ترسناک و سر و دست و پاي قطع شده و چشم درآمده و صورت تکه پاره شده و جنازه نيمه پوسيده جستجو کرد؟

لطفا به تضاد بين هدف زيباي خودتان و شکل زشت تزئين و اجراي هالووين فکر کنيد. آيا مي‌توان دليل قانع کننده‌اي براي توجيه اين تضاد پيدا کرد؟

«به راستي چرا زنده را درميان مردگان ميطلبيد؟» (لوقا باب 24 آيه 5 )

چرا به جاي هالووين با «جشن حصاد_ Harvest Festival» شادي نکنيم؟ جشني که کشاورزان به مناسب جمع‌آوري محصولشان در اين فصل برگزار مي‌کنند.

«آقاي او به وي گفت: آفريناي غلام نيک متدين! بر چيزهاي اندک امين بودي، تو را بر چيزهاي بسيار خواهم گماشت. به شادي خداوند خود داخل شو!» (متي باب 25 آيه 21)

«اين را به شما گفتم تا خوشي من در شما باشد و شادي شما کامل گردد.» (يوحنا باب 15 آيه 11)

مراسم هالووين جشن مسيحي نيست. فرهنگ آمريکايي هم نيست، عرف سالم اجتماعي هم نيست. هالووين در اصل نمادي از مراسم شيطان‌پرستان است که در آن براي شيطان قرباني مي‌گذرانند و ايجاد ارتباط با ارواح کساني که سال‌ها قبل مرده‌اند. هالووين به نوعي نمادي از احضار ارواح است که براي پذيرايي از ارواح مردگانشان آبنبات، شيريني و انواع خوراکي مي‌گذارند.

بنابرين بايد از خودمان بپرسيم وقتي عيسيمسيح منشأ و دليل واقعي شادي و نشاط است چرا هدفهاي زنده را در مراسم هالووين در ميان اسکلت مردگان و نمادهاي  قبرستان بطلبيم!؟

جليل سپهر

نوشته های مرتبط با دسته انتخاب شده شما

از زندان های خود آزاد شوید
کمک های اولیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بیشترین خوانده شده ها

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست