332 سوالی که عیسی می‌پرسد

نام کتاب: 332 سوالی که عیسی می‌پرسد
گردآورنده: باب تیدی

باب تیدی به مدت 46 سال، کارمند (کرو) بوده و در حال حاضر در رهبرسازی ایالت متحده خدمت می‌کند. تمرکز وی بر کمک به رهبرسازی نسل بعدی رهبران کرو می‌باشد.
نقش او شامل استخدام رهبران برجسته از تجارت، آموزش، دولت و پزشکی، ارتش و سازمانهای مسیحی برای مربیگری رهبران کرو است.
در این کتاب ما با 332 سوال عیسی که از شاگردان می‌پرسد مواجه می‌شویم.
باب تیدی در این کتاب مجموعه سوالاتی از چهار انجیل را گردآوری کرده و تمرکز ما را بر این قسمت جلب می‌کند.
شاید همیشه از سوالاتی که عیسی در اناجیل پرسیده سطحی رد می‌شویم و تامل چندانی نمی‌کنیم. اما باب تیدی در مجموعه کتاب‌هایش به اهمیت سوال پرسیدن پرداخته و کمک می‌کند تا ما نیز در برخورد با دیگران و صحبت با آنها نظراتشان را پرسیده و با سوال کردن رابطه و مشارکت را به سطحی تازه تر برده و باعث شویم تا طرف مقابل هم در تامل و پیدا کردن راه‌حل‌ها قدم بردارد.
عیسی نه تنها تعلیم می‌داد و با شاگردان سخن می‌گفت بلکه با سوال کردن به آنها کمک می‌کرد تا خودشان نیز به تامل رفته و به عمق موضوع بیشتر فکر کنند و اهمیت آن را بدانند و درک و فهم عمیق‌تری از سوال، چالش و مشکل خودشان پیدا کنند. پس این موضوع باعث رشد عمیق‌تر و بلوغ روحانی قوی‌تری در انسان‌ها خواهد شد.
سوال پرسیدن همینطور به رشد روابط و عمیق‌تر شدن دوستی‌ها کمک شایانی می‌کند چرا که در پی آن شناخت و مسیری به سمت مقصد نهفته است.
ما با سوال پرسیدن یکدیگر را تشویق به ادامه گفتگو می‌کنیم.
باب تیدی با گردآوری این سوالات به ما یادآور می‌شود که عیسی، نه تنها گوینده، بلکه شنونده‌ای بود که با محبت و صبوری حرف‌ها و خواسته‌های دیگران برایش مهم بود.
شما چطور؟ آیا امروز وقتی در مشارکتی هستید تنها گوینده هستید یا با سوال پرسیدن به طرف مقابل هم کمک می‌کنید تا نظرش را عنوان کند؟
باب تیدی با گردآوری سوالات عیسی از صحبت‌هایش کمک می‌کند تا علاوه بر نگاهی عمیقتر به این پرسش‌ها، خودمان نیز نسبت به صحبت‌هایی که می‌کنیم سوالاتی را جمع آوری و عنوان کنیم. چرا که سوال‌ها ما را به رشدی بالاتر می‌برد.
شما را تشویق می‌کنیم که این کتاب را مطالعه کنید و همچنین برای دریافت نسخه چاپی به راه‌های ارتباطی در وبسایت زیر مراجعه کنید.
SMYRNA-MAGAZINE.COM

نوشته های مرتبط با دسته انتخاب شده شما

DIVERGENT
مریم مجدلیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بیشترین خوانده شده ها

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست