آب دوغ خیار

«خداوند می‌فرماید: در روزهای آخر از روح خود بر تمامی بشر فرو خواهم ریخت.پسران و دختران شما نبوت خواهند کرد، جوانان رویاها خواهند دید و پیران شما خواب‌ها و نیز در آن روزها حتی بر غلامان و کنیزانم از روح خود فرو خواهم ریخت و آنها نبوت خواهند کرد.» اعمال رسولان باب2 آیه 17

خدا رو شکر برای آیه بالا. همینطور که می‌بینیم خدا تفاوتی میان پیر و جوان قائل نیست اگر به پیران خواب‌ها می‌دهد، به جوان‌ها نیز رویاها. پس بیاییم طبق کلام خدا، فرزندانمان را رشد دهیم و تربیت کنیم و با مشارکت‌های سازنده به آنها کمک کنیم تا پر از ثمرات شوند برای فردایی که ایشان سازنده آن هستند، قدم بردارند.
در این شماره از مجله اسمیرنا وصفحه «تنور» خواهـر شهلا و میـکاه عـزیز بـه صــورت مشارکــتی غــذایی ســنـتـی و اصیــــل ایرانــــی به نـام «آبدوغ خیار» را برایمان آماده کرده‌اند.
آبدوغ خیار یک غذای لذیذ، خنک، خـوش آب و رنـگ و خوشمـزه ایــرانی مـی‌باشد که برای روزهای گرم تابستان یک گزینه غذایی و یا پیش غذایی مناسب و عالی است.

مواد لازم:
1_ نان لواش خشک 3 عدد
2_ ماست 1 کیلو
3_ خیار 3 عدد
4_ گردو 5 عدد
5_ کشمش 2 ق غ
6_ گل خشک 1 ق م
7_ نمک نصف ق م
8_ سبزیجات معطر تازه یا خشک (تره، ریحان، نعناع، ترخون و مرزه) از هر کدام نصف قاشق غذاخوری
9_ تربچه، سیب ترش، خامه و پیاز (اختیاری)
طرز تهیه
خیـارها را پوسـت کـنده و در ظــرفــی بزرگ خـرد می‌کنیم.
سبـزیـجات خـرد شده را به ظـرف اضــافه مـی‌کنیم.
گردوی خرد شده و کشمش را همراه با ماست به ظرف اضافه می‌کنیم.
نمک را در مخلوط به دست آمده اضافه و تنظیم می‌کنیم.
کاسه را در یخچال قرار می‌دهیم تا خوب خنک شود یا می‌توانیم از قالب‌های یخ برای خنک کردن این غذا استفاده کنیم.
مواد آماده شده را درون کاسه‌های سوپ خوری ریخته و برای هر نفر به مقدار لازم آب و نان خشک می‌ریزیم.
غــذا و یا پیـش غـذای خـنک و تــابستانی مـا آمـاده شـد.
با فرزندان و عزیزانمان دعا و شکرگزاری کنیم برای اینکه امروز خداوند برکت داد تا با هم بتوانیم این غذای خوشمزه را میل کنیم. به نام مسیح آمین.
میکاه: من این غذا را قبلا دوست نداشتم ولی این بار که خودم با کمک خاله شهلا آبدوغ‌خیار را درست کردیم و برایش زحمت کشیدیم، بوی مواد تشکیل دهنده غذا مثل نعناع و گل خشک و بقیه مواد باعث جذب بیشتر من به غذا و بازشدن اشتهام شد.
شهلا: خیلی جالبه وقتی که فرزندمان از غذایی به هر دلیلی خوشش نمیاد اگه از اون کودک یا نوجوان در پروسه تهیه آن غذا کمک بگیریم، این همکاری باعث میشه که او به غذا علاقه‌مند شود و بیشتر جذب کارهای منزل و آشپزی بشود و چون آماده کردن غذا یک پروسه با نظم و ترتیبی است، بچه‌ها با نظم و هماهنگی بیشتر آشنا می‌شوند.
از شما تشکر می‌کنیم که این زمان را گذاشتید تا این غذا آماده شد تا همه در کلیسا با هم و در کنار هم لذت ببریم و با خوانندگان مجله به اشتراک بگذاریم. شما هم عکس‌های غذای خود را برای ما ارسال کنید.

نوشته های مرتبط با دسته انتخاب شده شما

فراموشی و آلزایمر
عهدی ابدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بیشترین خوانده شده ها

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست