آیا خدا ما را دوست دارد؟ و آیا ما خدا را دوست داریم؟

کانون شادی

سلامی گرم به اسمیرنایی‌های عزیز

خداوندا تو را شکرگزار هستیم برای همه عزیزانی که در این بخش از مجله ما را یاری داده، و همچنین شکر برای فرزندانی که حضورشان در کلیسا باعث برکت و بنای تک به تک‌مان شده است.

عزیزان همان‌طور که تا به اینجا با ما همراه بودید شاهدیم که در هر شماره از مجله با در نظرگرفتن یک هدف اصلی هدف‌های جزئی‌تری داشتیم و بر طبق آن هدف جزئی با طرح بازی و سرگرمی‌هایی بچه‌ها را در رشد و تربیت با احکام، قوانین خداوند و با هدایت روح‌القدس یاری کرده‌ایم. در این شماره از مجله به یکی دیگر از این احکام و قوانین می‌پردازیم.

در این پروسه ابتدا یک آیه از کتاب مقدس را که در راستای هدف هفته باشد در نظر گرفته و از بچه‌ها می‌خواهیم که روی آن تامل کنند.

ما در این قسمت کتاب مزامیر باب 23 آیه چهار را انتخاب کرده‌ایم. “حتی اگر از تاریک‌ترین وادی نیز بگذرم، از بدی نخواهم ترسید، زیرا تو با منی، عصا و چوب دستی تو قوت قلبم می‌بخشد.”

هدف اصلی: آیا خدا ما را دوست دارد؟ و آیا ما خدا را دوست داریم؟

هدف هفته: چگونه به خود و دیگران کمک کنیم تا در تاریکی نمانیم.

با توجه به هدف هفته آزمایش تخم مرغ، نمک و آب جوش را در نظر داریم.

تجهیزات مورد نیاز: پارچِ شیشه‌ای، تخم مرغ خام، آب جوش، نمک و قاشق

ابتدا آب جوشیده را داخل پارچ ریخته و با بچه‌ها در مورد این صحبت می‌کنیم که آب جوشیده مثل دنیا، فشار و سختی‌هایش است و در مورد این که چه چیزهایی و یا چه شرایطی در زندگی می‌تواند برای ما سخت باشد صحبت می‌کنیم.

سپس تخم مرغ را به آرامی داخل پارچ آب می‌اندازیم، همان‌طور که می‌بینیم تخم مرغ در آب غرق می‌شود و به عمقِ پارچ می‌رود، در اینجا تخم مرغ نمادی از ما است که گاهاً در مشکلات و سختی‌ها، در ناامیدی غرق شده و وارد تاریکی می‌شویم. حال از بچه‌ها می‌پرسیم بهترین کاری که باید در زمان تاریکی و نا امیدی انجام بدهیم چیست؟ از بچه‌ها می‌پرسیم که چه انتخاب خوبی می‌توانیم بکنیم وقتی در تنگی و فشار قرار می‌گیریم؟

هر کدام از بچه‌ها به نوبت کنار پارچ آمده و به ازای کارهای مثبتی که می‌توانند برای خارج شدن از گرفتاری انجام دهند مقداری نمک را به داخل آب می‌ریزند. نمک نمادی از کارهای خوب و انتخاب‌های خوب ما در زندگی است. به طور مثال وقتی که در مشکلات و سختی هستند به دیدن دوستانشان و به مشارکت با آن‌ها می‌پردازند، یا به حضور خداوند و کلیسا می‌روند؛ با شبان خود صحبت کرده یا کلام خداوند را می‌خوانند و یا…

در انتها زمانی که بچه‌ها هر کدام به ازای کارهای خود مقداری نمک به آب اضافه کردند، آب و نمک را با قاشقی هم می‌زنیم و مشاهده می‌کنیم که تخم مرغ از اعماق پارچ به روی سطح آب می‌آید.

تخم مرغ در آب نمادی از ما انسان‌هاست که در سختی‌ها و مشکلات غرق شده‌ایم، و با اضافه کردن نمک که سمبل رفتارهای درستمان می‌باشد و می‌توانیم در هنگام مشکلات به آن‌گونه عمل کنیم و به روی سطح آب آمده و از فشار و مشکلات خود را جدا کنیم.

برای بچه‌ها از این صحبت می‌کنیم که هر گاه خودمان یا اطرافیانمان در سختی و گرفتاری باشند با کارهای خوبی که انجام می‌دهیم می‌توانیم مانند نمک عمل کنیم و اجازه ندهیم که آن‌ها یا خودمان در تاریکی یا مشکلات بمانیم.

آمین که قوت و هدایت خداوند هر روزه با ما باشد تا انتخاب‌هایی که می‌کنیم ما را به نور راهنمایی کنند، آمین.

نوشته های مرتبط با دسته انتخاب شده شما

بی‌رقیب
چین‌خوردگی در زمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بیشترین خوانده شده ها

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست