آرام باشیم و در دعا از خداوند بخواهیم که به جای ما عمل کند.

درود به همه اسمیرنایی‌های عزیز

صلح و سلامتی خداوند با شما ‌پدر و مادرهایی که با ما همراه هستید

دوستان عزیز همانطور که می­دانید بر طبق هدف سالیانه که رشد در مسیح و ثمره آوردن است، پروسه­های سه ماهه­ای داریم که هدف را جزئی­تر کردیم و هر سه ماه تمرکز ما بر آن هدف خواهد بود تا با قوت خداوند و هدایت روح­القدس دستی باشیم برای تربیت و آموزش فرزندان نو شکفته در مسیح.

خداوند را شکر می­کنیم برای این فرزندان که هر روزه شاهد بزرگتر شدنشان در مسیح و اشتیاقشان برای شناخت خداوند هستیم. در این راه هدف این است که بچه­ها اهمیت دعا کردن را بدانند و در مشکلات و بحران­ها نگاهشان به عیسی مسیح باشد و اینکه در خانواده­هایشان ثمره داشته باشند. آمین که با یاری خداوند هر روز بیشتر و بیشتر به این هدف نزدیک شویم.

هدف اصلی: رشد در مسیح و آوردن ثمرات.

هدف سه ماهه: آموختن دعا و رشد در دعا.

هدف هفتگی: آرام باشیم و در دعا از خداوند بخواهیم که به جای ما عمل کند.

با در نظر داشتن هدف این هفته یک بازی را مد نظر داریم که برای همه شما آشنا است و در کودکی این بازی را انجام داده­اید، ولی شاید هیچ­وقت خودمان به نتیجه این بازی توجه نکرده­ایم و اینکه چقدر از این بازی­ها می­توان درس گرفت و در زندگی روزمره این برکت­ها را به کار برد و در مسیح رشد کرد.

«تانك بازي يا جنگ تانك‌ها»؛ بازي به اين صورت است كه بچه­ها را به گروه­هاي دو نفره تقسيم کرده و به هر گروه كاغذی مي­دهيم، اين كاغذ را از وسط به طور مساوي تقسيم مي­كنيم بدون اينكه كاغذ را پاره كنيم، يك قسمت از كاغذ زمين يكي از بچه­ها و قسمت دوم زمين ديگري است. از بچه­ها مي­خواهيم كه هر كدام در هر جايي از كاغذشان كه دوست دارند ۶ تانک بكشند و ديگري هم به همين صورت. شروع كننده بازي بايد تانك زمين مقابل را هدف قرار دهد و آن را حذف كند. به اين صورت كه هر كدام از تانك­ها را مي­خواهد بزند بايد ابتدا یک فاصله چشمی از تانك زمين مقابل تا خط تا خورده وسط كاغذ در نظر بگیرد و بعد همین فاصله چشمی را که در نظر گرفته، يك نقطه در زمين خود بگذارد. بايد نقطه را پر رنگ كند تا هنگامي كه كاغذ را تا مي­كند آن نقطه مشخص باشد و جای نقطه را از پشت كاغذ علامت گذاري كند. وقتي كه كاغذ را به حالت اول برمي­گرداند اگر درست فاصله چشمي را رعايت كرده باشد و درست نقطه گذاري كرده باشد مي­تواند يكي از تانك­هاي زمين مقابل را بزند و حذف كند. اينك هدف ما مثل دوران بچگي اين نيست كه برنده يا بازنده مشخص شود و یا اينكه چه كسي تانک بيشتري را هدف گرفته است. هدف اين است كه بچه­ها بدانند در اين بازي اگر بخواهد تانک زمين مقابل را هدف بگيرند ابتدا بايد در زمين خودشان يك نقطه بگذارند و بعد با آن نقطه سياه زمين مقابل را هدف بگیرند. پس قبل از اینکه زمین دیگری را مورد هدف قرار دهند ابتدا زمین خودشان و کاغذ خودشان را باید کثیف و خط خطی کنند .

وقتی که بچه­ها به این قسمت از نتیجه بازی رسیدند برای آنها از این صحبت می­کنیم که زندگی روزمره و روابط­­مان هم به همین صورت است. وقتی که ما در مشکل یا بحران با کسی یا مسئله خاصی روبرو هستیم، اگر بخواهیم برای پیروز شدن با دیگران بجنگیم ابتدا خودمان را مورد آسیب قرار می­دهیم. ابتدا افکار خودمان، قلب خودمان و روحیه خودمان را سیاه و ناراحت می­کنیم. بیشترین ضرر را اول به خودمان می­زنیم بعد به دیگران. پس در این شرایط باید آرام باشیم و در دعا بمانیم. دعا کنیم برای کسانی که از آنها ناراحت هستیم و دعا کنیم برای آرامش خودمان و از خدا بخواهیم که او بیاید، بجنگد و آرامش دهد.

وقتی که ما خودمان بجنگیم ثمره خوبی نخواهد داشت، ولی زمانی اجازه بدهیم که خدا به جای ما عمل کند، ثمره آن پیروز شدن خوبی و مغلوب شدن بدی است؛ برای بچه­ها از این موضوع صحبت کنیم که جنگ ما با جسم و خون نیست، جنگ ما با انسان­ها نیست، بلکه با تاریکی و بدی است. خدا پیروزی است و کارش تبدیل لعنت­ها به برکات است. در این قسمت یک آیه از کتاب مقدس را در نظر داریم.

کتاب خروج باب ۱۴ آیه ۱۴: «خداوند برای شما خواهد جنگید شما فقط آرام باشید.»

از بچه­ها می­خواهیم که روی این آیه تامل کنند و هر روز در شرایط سخت این آیه را به یاد آورند که خداوند به جای همه ما می‌جنگد.

آمین که هر لحظه یادآور کارهای خداوند در زندگی­هایمان باشیم و اجازه بدهیم خداوند در ما عمل کند، بلکه ثمره نیکو بیاوریم و به عمق­های خداوند وارد شویم.

نوشته های مرتبط با دسته انتخاب شده شما

خوب یا خدا؟
صفحه روز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بیشترین خوانده شده ها

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست