جفا به مسیحیان در کشور سودان -تهدید تاجر سودانی

در شهر جوبا، سودان جنوبی در تاریخ دهم مارس سال2020 خبری منتشر شد که مسلمانان منطقه سودان جنوبی اعلام کرده بودند احمد النور نمازهای یومیه خودش در اسلام را ترک کرده و این شهادت را داده بودند که دیگر نماز نمی‌خواند.
احمد النور به همراه همسرش و هفت فرزندش در شهر جوبا، سودان جنوبی زندگی می‌کردند و در بازار شهر مشغول به کار بود ولی بعد از اینکه توافق نامه صلح برای جنگ‌های داخلی پایان پیدا کرد احمدالنور که قلب خودش را به مسیح داده بود مورد تهدید و جفا قرار گرفت. مسلمانان آن منطقه تایید می‌کردند که آن مسیحی شده و بعد از تهدید اسلامیون مدت زیادی طول نکشید که در آوریل 2019 وقتی احمد صبح از خواب بیدار می‌شود با آتش‌سوزی عظیمی که اطراف خانه‌اش را فرا گرفته بود مواجه شده و فقط توانسته است خودش و فرزندانش را نجات دهد.
احمد النور شهادت می‌دهد وقتی به خاطر دود زیاد از آتش بیدار شدم صدای عرب زبان‌هایی را شنیدم که در مورد کشتن من صحبت می‌کردند، منتظر بودند از خانه خارج شوم تا من را بکشند و با رسیدن مسیحیان آن محل عرب‌ها متفرق شدند. ولی تمام زندگی احمد در این آتش سوزی می‌سوزد و همه پول‌هایی که برای معاملات مغازه‌اش بود از بین می‌رود و شهادت می‌دهد با تمام این شرایط سخت هنوز مسیح بالاترین دارایی من هست که دارم و توانستم از آن خانه و آتش سوزی با مسیح بیرون بیایم و اوست در قلبم.
احمد النور 43 ساله وقتی به بیماری سختی مبتلا و مدت سه ماه خانه نشین می‌شود و مبشرین مسیحی آن حوالی با او ملاقات کرده، برایش دعا کرده و شفای خداوند را دریافت می‌کند، بعد از آن قلبش را تسلیم مسیح می‌کند و با آن گروه همراه شده به کلیسا می‌رود شروع به بشارت دادن می‌کند. وی در شهادتش اینطور می‌گوید: در قلبم یک ایمان و اعتمادی به مسیح احساس می‌کنم و می‌دانم که خداوند برای من برنامه‌ای دارد چرا که بعد از سه ماه بیماری که حتی نمی‌توانستم حرکت کنم با دعای ایمانداران مسیحی از جایم بلند شدم و راه رفتم.
وی اضافه می‌کند در کریسمس گذشته بطور مخفیانه در کلیسا تعمید گرفتم و نماز خواندن را ترک کردم از همان سال جفاها شروع شد. در جواب سوال‌های مردم جواب‌هایی در راستای مسیحیت می‌دادم و آنها مرا تهدید می‌کردند. او درباره خانواده‌اش اینطور می‌گوید: من برای خانواده‌ام در دعا هستم و ایمان دارم که خانواده‌ام به مسیح ایمان می‌آورند.
در سال 2019 با توجه به این که عمرالبشیر رئیس‌جمهور سودان پیشرفت‌هایی در آزادی مذهبی در کشورش نشان داد و در وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا در 20 دسامبر اسم این کشور از لیست ناقضان حقوق بشر حذف شد ولی هنوز نقص سیستماتیک مداوم و غیر مجاز برای ایمانداران مسیحی دیده می‌شود و آنها در جفا هستند. پس از ازل رئیس‌جمهور سودان (بشیر) شورایی در کشور تشکیل شد و اعلام کردند نظام فساد مالی داشته و بکار آمدن قدرتی جدید از آن زمان تا به امروز سودان در لیست هفتم از کشورهایی است که به مسیحیان جفا می‌رسانند.
بیایید در اتحاد و همدلی برای مسیحیان این کشور در دعا باشید تا قوت و حکمت و حفاظت خداوند آنها را دربرگیرد.

نوشته های مرتبط با دسته انتخاب شده شما

جفا بر بر مسیحیان بعد از فروکش کردن ویروس کرونا در کشور چین
اپلیکیشن های ارتباطی زوم ( قسمت پنجم )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بیشترین خوانده شده ها

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست