داشتن پوستی زیبا و شفاف

داشتن پوستی زیبا و شفاف

زیبایی و شفافیت پوست مهم‌ترین اصل زیبایی خانم‌ها و حتی گاهاً آقایان نیز می‌باشد، چند ماسک و راه حل ساده می‌تواند شما را به پوست صاف و شفاف نزدیک کند. هر چند شفافیت پوست تنها با این چند روش امکان پذیر نیست و ما می‌بایست به سلامتی درونی خود نیز رسیدگی کنیم تا در کنار آن بتوانیم از روش‌های زیر هم بهره ببریم، زیرا بدن ما معبد روح خداوند است و می‌بایست چهره ما مناسب و درخور فرزندان وارث نیز باشد.

حتماً تاکنون در شبکه‌های اجتماعی یا کتاب‌ها مطالب زیادی برای زیبایی و سلامت پوست مطالعه کرده‌اید و یا با خودتان اندیشیده‌اید که هیچ کدام از آن‌ها درست نیست، ولی به شما توصیه می‌کنیم این چند راهکار ساده زیر را امتحان کرده و نتیجه آن را مشاهده کنید.

1-بخور لیمویی

یکی از بهترین و راحت‌ترین راهکارها بخور صورت با آب گرم است. برای این کار ابتدا صورت‌تان را با آب و صابون بشویید. بعد از شست و شو، آن را خشک کنید. یک قابلمه کوچک آب کنید و روی گاز بگذارید. وقتی آب به نقطه جوش رسید آن را از روی گاز بردارید. آن را روی میز بگذارید. نصف لیموترش تازه را داخل آب بچکانید. سرتان را روی بخار قابلمه بگیرید. روی سرتان یک حوله بیندازید. سه تا پنج دقیقه زیر این حوله و بخار آن بمانید. می‌توانید به آرامی دست را زیر حوله برده و پوست صورت را ماساژ بدهید. بعد از این کار، حوله را از روی سر بردارید. صورت را با آب سرد بشویید و خشک کنید. می‌توانید این کار را چند بار در روز انجام دهید. علاوه بر اینکه می‌توانید بعد از این کار از ماسک‌های مناسب بستن منافذ پوست نیز استفاده کنید.

2-ماسک نارنج و گلاب

آب یک عدد نارنج تازه را داخل لیوان بریزید. به آن یک تا دو قاشق چای خوری گلاب اضافه کنید. آن را خوب هم زده و روی پوست بمالید. 15 دقیقه بعد صورت را با آب ولرم بشویید و خشک کنید. البته در فصلی که نارنج نیست و یا در منطقه‌ای که زندگی می‌کنید به نارنج دسترسی ندارید می‌توانید از آبلیموی تازه استفاده کنید.

3-ماسک لیموترش

یک عدد لیموترش بزرگ یا دو عدد لیموی شیرازی را حلقه حلقه کنید. حلقه‌ها را نازک ببرید تا برای همه سطح پوست‌تان لیموترش به اندازه کافی باشد. دراز کشیده و حلقه‌ها را روی پوست صورت به جز دور چشم بگذارید. سی دقیقه بعد حلقه‌های لیموترش را برداشته و پوست صورت را با آب سرد بشویید. البته به جای حلقه لیموترش می‌توانید از آب لیموترش تازه هم استفاده کنید.

4-ماسک لیمو گوجه فرنگی و خیار

برای تهیه این ماسک ابتدا آبلیمو و آب گوجه فرنگی و آب خیار را با هم ترکیب کنید و آنقدر هم بزنید تا ماده چسبناک شود.

سپس این ماده چسبناک را به آرامی روی صورت و یا هر قسمت دیگری از پوستتان که می خواهید روشن شود بمالید و بگذارید تا کاملا خشک شود سپس آن را با آب بشویید و به صورت ضربه ای آن قسمت را خشک نمایید.

با این کار پوست شما روشن تر خواهد شد. دقت  کنید اگر به آب لیمو یا آب گوجه فرنگی حساسیت دارید آب خیار را به تنهایی استفاده کنید.

5-ماسک جوانه گندم

برای تهیه این ماسک به شیر و جوانه گندم تازه کوبیده شده و یا پودر جوانه گندم که در عطاری‌ها موجود است نیاز دارید. برای تهیه این ماسک، دو قاشق غذاخوری جوانه گندم تازه کوبیده شده و یا پودر آن را با نصف لیوان شیر مخلوط کنید. آن را هم بزنید تا مخلوط یکنواختی به دست بیاید. پوست صورت را با آب و صابون بشویید و خشک کنید. بهتر است برای این کار از آب ولرم استفاده کنید.

بعد از آن مخلوط را روی صورت بمالید و درحال پوشاندن پوست صورت حالت ماساژ دادن را هم فراموش نکنید. 20 دقیقه صبر کنید تا ماسک روی پوست خوب اثر بگذارد. بعد از آن ماسک را از روی پوست برداشته و صورت را با آب ولرم رو به سرد بشویید. این ماسک علاوه بر بستن منافذ پوست، به شفاف شدن پوست نیز کمک می‌کند. علاوه بر این مواد موجود در جوانه گندم و شیر نیز به تغذیه پوست کمک می‌کنند.

6-لوسیون بادرنجبویه

برای تهیه این محلول، پنج قاشق غذاخوری الکل سفید را با همان میزان گلاب و پنج قاشق غذاخوری عرق بادرنجبویه مخلوط کنید. در نهایت هم به آن یک قاشق غذاخوری گلیسرین اضافه کنید. مخلوط را خوب هم بزنید تا مواد با هم ترکیب شوند. این محلول را بعد از هر بار بخور دادن با کمک پنبه روی صورت بمالید. 10 دقیقه صبر کنید و صورت را با آب سرد بشویید. یادتان باشد، شیشه این محلول را از نور به ویژه نور آفتاب دور نگه دارید.

امیدوارم این راهکارها برای سلامتی و زیبایی شما مفید واقع شود، هر چند همیشه می‌بایست به خاطر داشته باشیم که زیبایی درونی ما بسیار پر اهمیت‌تر از زیباییِ ظاهری ما می‌باشد. برکت، سلامتی و آزادی در مسیح را برای همه‌ی شما از خداوند می‌طلبیم.

نوشته های مرتبط با دسته انتخاب شده شما

رهایی یا اسارت؟
آیا می‌خواهی از قفس خارج شوی؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بیشترین خوانده شده ها

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست