شفای احساسات اسیب دیده

شفای احساسات آسیب دیده
نویسنده: دیوید ای سیمندز
مترجم: ژاکلین عیسائیان
کتاب «شفای احساسات آسیب دیده» کتابی است که برای مردم روزگار ما نوشته شده است یعنی عصر به هم ریختگی اعصاب.
آیا تا به حال با خود گفته‌اید که چرا هر چه دعا می‌کنم پاسخی نمی‌یابم!
گاهی اوقات برخی از مسیحیان را می‌بینیم که ادعا می‌کنند ما دچار مشکلات نمی‌شویم و با این ادعا می‌کوشند تا مشکلات خود را انکار کنند.
بیایید دعا کنیم تا با خواندن این کتاب چشمان ما بر روی حقیقت باز گردد و احساسات آسیب دیده ما احیا و ترمیم شود تا شفا را دریافت کنیم. کلام خدا در انجیل متی باب 8 آیه 17 می‌گوید: او ضعف‌های ما را برگرفت.
یکی از شایع‌ترین احساسات آسیب دیده احساس بی‌ارزشی است. چقدر ما این احساس را به همراه خود می‌کشانیم؟ صدایی از درون که می‌گوید: من هیچی نیستم! هیچ‌کس مرا دوست ندارد! در کتاب ارمیا باب ۸ آیه ۲۲ می‌خوانیم که چنین شخصی باید جراحات عمیق درونش به واسطه مرهم جلعاد لمس شود و شفا یابد.
خبر خوش اینجاست: هر زخمی که داریم، حتی اگر مورد سواستفاده جنسی قرار گرفته‌ایم خدا قادر است تا ما را اصلاح و مرمت کند. رومیان باب 8 آیه ۲۶ می‌گوید «روح‌القدس قادر است ما را در ضعف‌هایمان مدد کند» یعنی در روند شفا هم کنار ماست و با ما همکاری متقابل دارد.
اما سهم ما در روند شفای آسیب‌دیده درونمان چیست؟ هدف اصلی این کتاب هم همین موضوع و رسیدن به این پاسخ است که در این صفحه کوتاه به آن می‌پردازیم و شما را تشویق به مطالعه کامل این کتاب می‌کنیم. بیایید با خودمان صادق باشیم که آیا می‌خواهیم شفا بگیریم؟ در یوحنا باب 5 آیه ۶ مسیح از مردی که ۳۸ سال در بستر بیماری بود پرسید: آیا می‌خواهی شفا بگیری؟ اولین قدم این است که ما باید با مشکل خود به کمک فیض خدا صادقانه روبرو شویم، دست از مقصر کردن دیگران برداریم و مسئولیت کار خود را بپذیریم.
خودمان و افرادی را که به‌ نحوی باعث و بانی مشکلاتمان بودند ببخشیم. ما با خون عیسی پاک شدیم و خداوند اشتباهاتمان را فراموش کرده و بخشیده است. و در آخر از روح‌القدس بخواهیم تا ماهیت اصلی مشکلات را نشانمان دهد و نحوه دعا کردن در این زمینه را به ما بیاموزد. در رومیان باب ۸ آیه 26 می‌گوید گاهی نمی‌دانیم که چطور باید دعا کنیم اما روح‌القدس در ما و از طریق ما برای ما شفاعت می‌کند. یعقوب باب 4 آیه 3 می‌گوید گاهی اوقات دریافتی نمی‌کنیم چون برای چیزهای اشتباهی دعا می‌کنیم پس بسیار مهم است که بدانیم دقیقاً برای چه باید دعا کنیم .
دو عامل مهم در بروز مشکلات مسیحیان عبارتند از:
1- عدم درک و برخورداری از فیض و بخشش بی‌قید و شرط خدا
2- محبت نکردن و نبخشیدن دیگران
زمانی که ما بخشش و فیض خدا را نمی‌پذیریم پس در محبت به دیگران و بخشیدن‌شان هم شکست می‌خوریم. همانطور که خدا ما را آزاد کرد ما هم باید یکدیگر را آزاد کنیم و اینگونه است که محبت و فیض جاری می‌شود. کاهن اعظم ما عیسی مسیح تمام دردها، ضعف‌ها و کاستی‌هایمان را درک می‌کند. او درماندگی، افسردگی و طرد شدگی‌هایمان را هم درک می‌کند زیرا که خودش اینها را تجربه کرده است. مفهوم گریستن را می‌دانست به همین خاطر می‌تواند ما را درک کند. عمانوئیل مهمترین کلمه برای تجسم و نام او می‌باشد که به کار رفته است، یعنی خدا با ماست. او در هر بحرانی کنار ماست به همین دلیل با جسارت، جرأت و اطمینان می‌توانیم نزد او برویم. زمانی که افسرده یا در تنهایی هستیم و حضور خدا را احساس نمی‌کنیم به یاد داشته باشیم که خداوند ناتوانی ما را درک می‌کند و در احساساتمان سهیم است. مسیح درد آشنا و مرد غم‌ها بود او به معنای واقعی می‌داند که بخشی از وجود ما زخمی شده و آسیب دیده است. و اما شیطان کاستی‌ها و ضعف‌های ما را می‌شناسد و از آنها به عنوان امتیازی بزرگ علیه‌مان استفاده می‌کند. در اول پطروس باب 5 آیه ۸ می‌خوانیم که او دشمنی زیرک، مکار و خطرناک، مانند شیری غران در کمین است تا کسی را پیدا کند و ببلعد.
قوی‌ترین سلاح‌های خانه شیطان روان شناختی هستند. مانند ترس، خشم، کینه و نگرانی و مهمترین آنها احساس مخرب خود کم‌بینی
است. عزت نفس ضعیف، رویاهای ما را نابود می‌کند. در عهد عتیق کتاب اعداد باب ۱۳ و ۱۴ خداوند وعده‌ای به قوم می‌دهد. او رویایی
برای قوم خود داشت. سرزمین وعده! اما به خاطر عزت نفس ضعیفشان آماده نبودند. آنها فراموش کرده بودند که فرزند خدا هستند. اکنون
زمان آن رسیده تا ما شجاعانه از خداوند دید و رویا بگیریم. ما ایمانداران که بدن مسیح هستیم با عزت نفس ضعیفمان رویایی را که خدا
برایمان دارد را از بین می‌بریم. آیا تا به حال به خود گفته‌اید که من زیبا به نظر نمی‌آیم؟
بله! ما گاهی اوقات خودمان را باور نداریم و مدام می‌خواهیم با جراحی پلاستیک زیباتر به نظر بیاییم و این موضوع مانع این می‌شود که خدا را به خاطر زیبایی که او به ما داده شکر کنیم و ما را از دیدن حقیقت باز می‌دارد. اکنون از مرحله بیماری می‌توانیم به سمت درمان برویم یعنی الهیات نادرست خود را اصلاح کنیم و اجازه دهیم تا خداوند باورهای نامرتب‌مان را اصلاح کند و حس ارزشمندی‌مان از خدا نشأت گیرد. خدا چنان ارزشی برای ما قائل است که حتی فرزند یگانه خود را برای رهایی ما داده است. بیایید الان تصمیم بگیریم که آیا می‌خواهیم در روند احیا با خدا همکاری کنیم؟ خداوند با افراد گناهکار و نالایق بر حسب فیض رفتار می‌کند. فیض هدیه‌ای است رایگان که باید آن را دریافت کرد. در اشعیا باب ۵۳ آیه ۴ می‌گوید: مسیح غم‌های ما را بر خود گرفت و دردهای ما را بر خویش حمل نمود. او برای خطاکاران شفاعت می‌کند.
به یاد داشته باشیم شفای ما یک روند می‌باشد که زمان می‌برد. خداوند در تمام مراحل شفا با ما خواهد بود و ما را فیض خواهد بخشید. او از ما خشنود است. در دوم قرنتیان باب ۱۲ آیه ۹ می‌گوید: فیض من تو را کافیست. در چنین دنیای بی‌رحمی او شفا دهنده ضعف-های ما می‌باشد. آیا تا به حال این جمله را شنیده‌اید که خدا چه می‌داند! اصلاً رنج کشیدن یعنی چه؟ اما او بیشتر از همه ما طرد شد، ناعدالتی دید و برای همین است که می‌تواند با ما همدردی کند. شاید با خود گفته‌اید که من باید با همه کنار بیایم یا همه من را باید دوست داشته باشند. اما خداوند خود واقعی ما را دوست دارد و این نگرش اشتباه است که بپنداریم باید با دیگران کنار آییم و همه باید دوستمان بدارند. نه اینطور نیست! حتی پولوس و برنابا نیز نتوانستند در کنار هم کار کنند و کلیسا برای خدمت آنان را به دو مسیر کاملاً متفاوت فرستاد.
اما اشتباه نکنیم! این به آن معنا نیست که چون کار کردن با فردی برایمان دشوار است پس حق داریم از او متنفر باشیم یا تلخی به دل بگیریم. بلکه به این معنی است که کنار او اگر راحت نیستیم پس اجازه ندهیم صدای شیطان دائماً به ما بگوید تقصیر توست، تو مشکل داری. پولوس در رومیان باب ۱۲ آیه ۱۸ می‌گوید: تا آنجا که به شما مربوط می‌شود و امکان دارد با همه در صلح و صفا باشید. هرگز از بیان احساسات واقعی‌تان در مسیح نترسید. بیایید آزادی در مسیح را تجربه کنیم تا از بایدها و نبایدهای دروغین رها شویم.
محبت خدا نه در احساسات و اعمال ما و یا محبتی که ما نسبت به او داریم بلکه در وفاداری او ریشه دارد. محبت ابدی خدا هرگز به پایان نمی‌رسد و هر روزه تازه می‌شود. آیا شده که به خود بگویید من از موعظه‌های تکراری خسته شدم یا چرا باید این همه رنج و بدبختی در این دنیا باشد؟ ما در دنیایی سقوط کرده زندگی می‌کنیم. زمانی که مسیح خواست این دنیا را ترک کند قول داد که ما را تنها نگذارد. در یوحنا باب ۱۴ آیه ۱۶ تا ۱۸ او وعده روح‌القدس را به ما می‌دهد. این تسلی دهنده نه تنها در کنار ما حضور می‌یابد بلکه در درون ما نیز مسکن می‌گزیند و اما مهمترین بخش در شفا این است که او می‌تواند ذهنیت آزار دهنده ما را تغییر دهد و در راه خدمت به دیگران به کار گیرد. این بزرگترین معجزه است. شفا، معجزه‌ی فیض بازیابنده و احیاگر خداست. او از هر آنچه بر ما گذشته چیز ‌خوبی بیرون می‌آورد. خداوند بانی و مصوب تمام وقایع نیست ولی بر همه وقایع تسلط دارد.
ما مسیحیان فراخوانده شدیم تا مددکارانی شفا یافته باشیم. بیایید تا امروز تصمیم بگیریم تا خود واقعی‌مان را بپذیریم و همانطور که هستیم نزد خدا برویم تا او ما را شفا دهد. شما را تشویق می‌کنیم تا این کتاب را به طور کامل مطالعه کنید و به بقیه هم هدیه دهید. تعالیم این کتاب می‌تواند ما را به سمت شفا ببرد و به ما کمک کند تا از ابتلا به این مشکلات بپرهیزیم.
همچنین راهکارها و توضیحاتی که در این کتاب گفته شده بود به صورت کامل در این صفحه جا نگرفت و ما به اختصار و خیلی کوتاه و مفید سعی کردیم تا برخی از آنها را با شما به اشتراک بگذاریم.
آمین که شفای خداوند امروز بر افکار و جان ما ریخته شود.

نوشته های مرتبط با دسته انتخاب شده شما

هنر در شهر
تاوان دادن یک خانواده به خاطر مسیحی بودن پدر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بیشترین خوانده شده ها

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست