صبور خوبی باشیم

صبور خوبی باشیم

درود بر همه همراهان اسمیرنایی عزیز، آمین که شادی و حکمت خداوند بر شما عزیزان باشد و بماند.

کلام خداوند در عهد جدید همواره ما ایمانداران به مسیح را تشویق به پایداری و ایستادگی می‌کند و به ما هشدار می‌دهد که شیطان در کمین است تا شما را ببلعد. یکی از اصول ایستادگی و استقامت و پایداری بر ایمان که به ما یادآوری شده، آن است که مادامی که برای خداوند انتظار می‌کشیم و منتظر کار عظیم او هستیم تا اراده او به انجام برسد، صبور باشیم یا به عبارتی در طول انتظار کشیدن‌هایمان «صبورهای خوبی» باشیم. ولی به راستی چطور می‌توانیم مادامی که منتظر اراده خداوند هستیم، در او و کلام او بمانیم و به وعده‌های او با ایمان چشم بدوزیم؟

«پس ای برادران، تا آمدن خداوند صبر پیشه کنید. بنگرید چگونه دهقان انتظار میکشد تا زمین محصول پُر ارزش خود را به بار آورد؛ چگونه صبر میکند تا بارانهای پاییزی و بهاری بر زمین ببارد.» (یعقوب 7:5)

نا‌آرامی یکی از ثمرات غرور است و از غرورِ مخفی در ما نشات می‌گیرد. شخصی که مغرور است نمی‌تواند برای چیزی صبر کند و همواره خواسته‌های خود و برآورده شدن آنها را در زمانی که می‌خواهد می‌طلبد. او رفتاری که نشان دهنده صبر در او باشد را از خود بروز نمی‌دهد. ولی به یاد داشته باشیم یک ایماندار به صبر دعوت شده است ولی متاسفانه نگرانی و تشویش در ما باعث رفتارهای نامناسب می‌شود.

«اگر منتظر قسمت مهمی در زندگی خود هستید صبور باشید و در صبر، صبور خوبی باشید».

عدم صبوری خیلی چیزها را از ما خواهد گرفت. شائول، پادشاه قوم در اول سموئیل باب ۱۳ برای آمدن سموئیل نبی و گذراندن قربانی صبر نکرد و همین عدم صبوری او، یکی از دلایلی بود که خداوند، پادشاهی را از او گرفت و به داوود سپرد؛ و یا ابراهیم و سارا برای گرفتن وعده از خداوند صبر نکردند و هاجر و اسماعیل وارد زندگی آن‌ها شدند که تا به امروز تاثیرات آن انتخاب در جهان دیده می‌شود.

به عنوان یک ایماندار اگر ایمان ما بر مبنای اعتماد به حکمت و قدرت مطلق خداوند است، پس بهانه‌ای برای عدم صبر نخواهیم داشت.

باید این را بیاموزیم که چطور از زندگی لذت ببریم حتی مادامی که در صبر و انتظارمان به سر می‌بریم. بیاموزیم چطور در آرامش و شادی و پاکی و سلامتی خداوند ساکن باشیم.

این واقعاً بسیار غیر ممکن است که در آرامش و شادی، دوران صبر را سپری کنیم اگر به راستی ندانیم چطور باید صبور بود. اما در دوران انتظار چه چیزهایی را بخاطر داشته باشیم تا بتوانیم صبور خوبی باشیم:

1) فروتن باشیم و با غرور نگاه نکنیم.

شخص مغرور خودش را بالاتر و ارجـع‌تر از دیـگران و حتی لایـق‌تر مــی‌داند و ایــن منشــا نشان دهنده آن است که هیچ راهــی برای صـبـوری نخواهد داشت. خطرناک‌ترین وضعیت روحانی، وقتی است که خودمان را در غرور غرق می‌کنیم. انسان فروتن رفتارش را در کنترل روح خداوند قرار می‌دهد و مراقب است. «آنان که فرزندان خداوند هستند با روح او هدایت می‌شوند.»

2) بدانیم در انتظار کشیدن، عمرمان به هدر نمیرود.

یکی از راه‌های شریر که در افکار ما با رهبری او شکل می‌گیرد آن است که صبور بودن را با هدر دادن و اتلاف عمر مقایسه می‌کند. ما در ذهن خود همواره همه چیز را کمال‌گرا می‌پنداریم و می‌طلبیم. یعنی توقع داریم همه چیز عالی و بدون هیچ مشکلی و بدون هیچ مشاجره یا بحثی به پیش برود. این افکار از شریر است، چرا که اگر در راه اراده خداوند قدم برمی‌دارید دشمن شما بیکار نمی‌نشیند و هدف شریر و حملات او خواهید بود.

صبوری از میوه‌ها و ثمرات روح‌القدس است (غلاطیان 22:5). در رساله یعقوب نویسنده به ما یادآور می‌شود که صبور باشید چون شریر نمی‌تواند یک فرد صبور را خراب کند. همچنین این رساله به ما می‌آموزد که چطور در مشکلات و شرایط سخت صبور باشیم.

3) یکدیگر را تشویق کنیم.

با هدایت و قدرت روح برای یکدیگر در سختی‌ها و مادامی که در انتظار برای چیزی هستیم دعا کنیم و تشویق کننده یکدیگر باشیم.

و تنبل مشوید بلکه نمونه گیرید ازآنانی که به ایمان و صبر وارث وعدهها میباشند. (عبرانیان 12:6)

یادمان باشد تنها راه دریافت وعده‌های خداوند، صبوری است. غرور می‌گوید: «من آماده‌ام، همین الان»، اما فروتن می‌گوید: «خدا بهتر می‌داند و او دیر نخواهد کرد».

4) بدانیم راهی که پیش روی ماست همیشه راه درست نیست (امثال 25:16).

بدانیم که راهی که شاید منطق و عقل ما آن را می‌یابد، می‌تواند راه درست نباشد و باید همه راه‌ها را با راستی، مطابق کلام محک بزنیم و بدانیم که بر ضد کلام و خداوند عمل نمی‌کنیم.

5) چشمان خود را به دستهای خداوند بدوزیم.

افکار منفی را کنار بگذاریم و به جای آنکه به زمان و وقت در طول انتظار کشیدن نگاه کنیم، چشمان خود را به دست‌های قادر مطلق و عمل او بدوزیم. به جای «عجله دارم» بگوییم «می‌دانم تو در زمان خود و در بهترین شکل عمل خواهی کرد».

قدرت صبور بودن را در دعا بطلبیم. چرا که منتظران او خجل نخواهند شد. یادمان باشد دیوارهای اریحا با اطاعت از کلام خداوند و صبوری در روز کامل خداوند فرو خواهند ریخت.

نوشته های مرتبط با دسته انتخاب شده شما

هنر در شهر
خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بیشترین خوانده شده ها

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست