دوست و تاثیر آن بر سبک زندگی

دوست و تاثیر آن بر سبک زندگی
با سلام و درود به خوانندگان مجله اسمیرنا در صفحه سبک زندگی
ضمن عرض تبریک سالگرد پنطیکاست که روز برقراری یک رابطه در همدلی و اتحاد و عشق با خداوند است آمین که بتوانیم در حضوری مطلق دائمی و استوار در این رابطه با اتحاد و همدلی با دوستانمان نیز در محبت و راستی قدم برداریم.
انسان‌ها نیاز به رابطه و مشارکت با یکدیگر دارند، رابطه‌ای که در آن یکدیگر را بنا کرده، رشد دهند و یار و کمک حال هم در محبت و احترام باشند. ارتباط و دوستی مسئله‌ایست که تاثیر بزرگی در سبک زندگی ما خواهد گذاشت. انسان‌ها در دوستی می‌توانند برای یکدیگر آرامش، دلگرمی، امنیت و پیشرفت به ارمغان بیاورند و یا بالعکس در دشمنی می‌توانند آینده یکدیگر را به تباهی و نابودی بکشانند. دوستی یکی از ابعاد مهم زندگی هر شخص می‌باشد.
دوستان همچنین می‌توانند باعث خوشحالی و گذران ساعات و اوقات لذت‌بخش برای یکدیگر باشند و در مواردی به هم کمک کنند و از حمایت عاطفی نیز برخوردار شوند. در هنگام بروز مشکلات می‌توانند مشاور و راهنمای همدیگر باشند و نه تنها حال بلکه آینده همدیگر را تحت تاثیر قرار بدهند. دوستان می‌توانند روی افکار و احساسات هم تاثیر گذاشته و یا روی سلیقه‌های شخصی و سبک زندگی و حتی ممکن است در بعضی مواقع پوشیدن لباس و… اثرگذار باشند. دیده شده که در بعضی موارد علایق آنها شبیه به یکدیگر می‌شود و از یکدیگر نیز تقلید می‌کنند. دوستان بر روی تحصیلات، شغل، برنامه‌ریزی‌های مالی، نحوه سفر کردن، وقت گذراندن با هم، تبادل افکار و مشارکت و راهنمایی کردن یکدیگر هم می‌توانند تاثیرگذار باشند. حتی می‌توانند روی نوع عادات غذایی، ورزشی و هر چه که سبک زندگی شخص را نشان می‌دهد تغییر ایجاد کرده و بر روی روحیه و سلامتی جسمی و روان یکدیگر اثر مستقیم داشته باشند.
روانشناسان می‌گویند بسیاری از مراجعه کنندگان آنها در ابتدا تمایل به رابطه‌های دوستانه و صادقانه با دیگران دارند و با کمال میل و آغوشی باز رابطه دوستی را می‌پذیرند، اما پس از پی بردن به خیانت دوستان و عدم صداقت آنها، نگرششان تغییر کرده و دیگر اعتمادی به دوستان خود نداشته و به راحتی نمی‌توانند آنها را بپذیرند. ترس از این نوع روابط نادرست آنها را از هم دور کرده و اعتماد و اطمینان بین آنها از بین می‌رود در حالی که داشتن دوستانی قابل اعتماد و اطمینان، دوستانی که صداقت و راستی در آنها باشد و حامی و پشتیبان یکدیگر باشند یکی از عوامل اساسی در ایجاد خوشحالی هر فرد خواهد بود. در انتخاب دوست باید دقت کنیم تا روابط‌مان از هر نوع گزند و آسیب و خطری در امان و مصون باشد. دوست خوب باعث استرس کمتر خواهد بود؛ در کنار او زندگی بهتر و ساعات شادتر در انتظار شما خواهد بود و بر عکس دوست نامناسب می‌تواند به زندگی شما آسیب جدی زده و آینده شما را به تباهی برساند، بنابراین در انتخاب دوست می‌بایست دقیق و عاقلانه عمل کرد و در مقابل خود ما نیز باید دوستان خوبی برای دیگران باشیم.
یادمان باشد هر نوع رابطه‌ای اگر دور از مسیر خداوند باشد در راستی پیش نخواهد رفت پس سعی می کنیم که در مسیر خدای قادر قرار بگیریم تا ثمرات نیکو به بار آوریم زیرا بهترین الگوی یک دوست خوب خودِ خداوند است که در هر شرایطی در کنار ماست و ما را رها نمی‌کند؛ ‌ما را سمت راه‌های سرسبز هدایت و رهبری می‌کند و دوستی با خدا به حیات و شادی و آرامش منتهی خواهد شد.
به دلیل گستردگی این مبحث مهم و حساس و محدودیت ارائه تمامی موارد در این خصوص تنها در یک صفحه، شما را به تماشای زنده گفتمانی به نام «دوستی و دوست خوب، و ویژگی دوست واقعی» بر روی کانال یوتیوب کلیسای اسمیرنا دعوت می‌کنیم. می‌توانید از طریق اسکن کردن بارکد زیر از طریق نرم افزارهای مربوطه بطور مستقیم به لینک این گفتمان دسترسی داشته باشید.

نوشته های مرتبط با دسته انتخاب شده شما

پنطیکاست
حنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بیشترین خوانده شده ها

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست