خوشحال

درودی بی‌کران خدمت شما فرزندان خداوند.

شالوم خداوند را به یکایک شما عزیزان اعلام می‌کنیم و شکرگزار هستیم که در روزهای سخت پیش رو، فیض خدا شامل حال‌مان شد تا بتوانیم قدم در سال بعدی ماهنامه گذاشته و چهارمین سالگرد مجله اسمیرنا که به خدمت شما عزیزان مشغول می‌باشد را با شادمانی جشن بگیریم.

در ضمن سالگرد ماهنامه اسمیرنا مصادف است با سالروز قیام عیسی مسیح از مردگان؛ خدای پسر جسم شد و بر روی زمین برای خشنود ساختن پدر حتی تا به مرگ بر روی صلیب مطیع گشت و خداوند او را به غایت سرافراز ساخت و از مردگان برخیزانید. حال می‌خواهیم در راستای هدف سه ماهه به این بپردازیم که ما و فرزندانمان چگونه می‌توانیم خداوند را خوشحال و خشنود بسازیم؛ پس ما همراه باشید.

هدف سالیانه: شاگردسازی و در پی نفع دیگران بودن.

هدف سه ماهه: چطور می‌توانیم دیگران را خوشحال کنیم.

هدف ماه: خوشحالی چیست و چطور می‌توانیم خدا را خشنود کنیم.

در این ماه پیش رو برآنیم چند هفته به این بپردازیم که مفهوم اصلی خوشحالی را درک کرده و به کودکان بیاموزانیم که چگونه می‌توانند سبب خشنودی خداوند شوند و او را خوشحال سازند.

پس قبل از هر چیز برای اینکه کودکانمان درک درستی از خوشحالی داشته باشند باید بدانیم که از نظر آنان خوشحالی چیست و آنها خوشحالی را در چه می‌دانند! می‌توانید با توضیحی خلاصه و ساده آنها را یاری رسانی کنید که خوشحالی و خشنودی حسی درونی است که از آرامش و رضایت سرچشمه می‌گیرد. به این منظور که انسان پس از انجام هر کار، مشورت، محبت و یا هر قدمی در درون خود احساس رضایت و آرامش می‌کند و این سبب خوشحالی می‌شود. پس از آنان می‌توانید درخواست کنید که در راستای این موضوع در طول هفته و هر زمان که می‌توانند افکار خود را بصورت نوشته و انشا درآورده و در کانون شادی با دیگران به اشتراک بگذارند.

سپس آنها را با الگوی کتاب مقدسی خشنود کردن خداوند آشنا می‌کنیم. در کتاب مقدس الگوها و نمونه‌های بسیاری را از مردان و زنان خداوند می‌توانیم مثال بزنیم ولی بهترین الگو عیسی مسیح می‌باشد؛ پس تشویق ما این است که از این الگوی کامل استفاده کنید. عیسی مسیح با ایمانی که به پدر و نقشه و اراده او داشت برای خوشحال کردن خداوند مطیع خدای پدر بود و کارها و خواسته‌های او را با عشق و نه از روی اجبار و ترس به کمال بجا می‌آورد و بر طبق اراده‌ی او زندگی می‌کرد و تا حتی بر روی صلیب نیز مطیع خواست خداوند بود و ننگ صلیب را به خاطر خشنودی پدر خوار شمرد. حتی در شب قبل از مصلوب شدن وی می‌بینیم که در باغ جتسیمانی نزد پدر دعا کرد که پدر اگر می‌شود این جام نیز بگذرد، اما قبل از هر چیز خواهان اراده‌ی پدر شد و در مقابل سکوت آسمان سر تعظیم فرود آورد با اینکه می‌دانست در جسم محدود بشری چه راه سختی را پیش رو دارد و چه دردها و رنج‌هایی را می‌بایست متحمل شود. عیسی نیز که در اطاعت کردن باعث خشنودی خدا شده بود از طرف او حیات جاودانی را دریافت نمود؛ وعده‌ای که به تمامی ما نیز داده شده است.

سپس به آنها آیه ۸ از کتاب فیلیپیان باب دوم را معرفی می‌کنیم و از آنها می‌خواهیم آن را در طول هفته حفظ کنند و بر روی کلمات آن تامل داشته باشند. برای این منظور و درک بهتر کودکان از ترجمه مژده که کلمات ساده‌تری را ارائه داده است استفاده می‌کنیم:

«چون به شکل انسان در میان ما ظاهر گشت، خود را فروتن ساخت و از روی اطاعت حاضر شد مرگ (حتی مرگ بر روی صلیب) را بپذیرد.»

دقت داشته باشید که می‌توانید این برنامه را تقسیم بندی کرده و در طول جلسات یک ماهِ کانون شادی آن را به اجرا درآورید. این باعث می‌شود که موضوع به خوبی برای کودکان قابل درک شده و برایشان درونی گردد. می‌توانید برنامه و توضیحاتتان را بنا بر میانگین سنی آنها ساده‌تر کنید. نگران سختی درک کردن موضوع توسط کودکان نباشید و در دعا این مسئله مهم را به خداوند و روح‌القدس بسپارید و اجازه دهید که روح خداوند در این راستا عمل کند؛ چرا که ما بذر را پاشیده و آبیاری می‌کنیم ولی رشد و نموی آن با خداوند است و ایمان داریم که خداوند به فکر تمامی فرزندان ما نیز می‌باشد، حتی بیشتر از خود ما…

آمین که یکایک ما با مرگ و قیام مسیح در او و پادشاهی او سهیم و هم سو باشیم و با هدایت او پیش رویم. برکت خدا با یکایک شما باشد و بماند.

نوشته های مرتبط با دسته انتخاب شده شما

تنها پایدار، خداوند
گریشیا بورنهام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بیشترین خوانده شده ها

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست