دعا برای محافظت ایران

پس اگر کسی در مسیح باشد، خلقت تازه‌ای است؛ چیزهای کهنه درگذشت، اینک همه چیز تازه شده است. ۲قرنتیان

يهوه صبايوت خداي لشکرها، ارتشي از زنان و مردان دعا را در سراسر دنيا از هر قوم، ملت و زباني رهبري ميکند و عيسي مسيح امروز ما را کليسا ميخواند و ميفرستد تا نجات را اعلام کنيم.

خالق آسمان و زمين شکرگزار تو هستيم براي سرزمين ايران براي مردان و زنان غيور کشورمان خداوندا به نام مسيح امروز يکدلي و اتحاد تو را بر قوم ايراني مي‌طلبيم، در اين فصل تازه باشد که ايران در تو آباد و آزاد شود و از بند ترس و اسارت و مذهب رها گردد.

امروز صلح و سلامتي تو را، عشق و تازگي تو را بر خاک سرزمينمان ايران اعلام مي‌کنيم.

و به طور خاص براي استان چهارمحال و بختياري، شهرها و روستاهايش دست به دعا برمي‌افرازيم.

اي شاه شاهان، اي پادشاه ازلي و ابدي، اي خداوند سرمدي با شکرگزاري به حضور تو مي‌آييم. شکر براي فيض عظيم تو و براي ‏محبتت روي صليب. تو را حمد و سپاس مي‌گوييم اي پدر، براي محبتي که هر روزه به ما داري و با اينکه لايق نبوديم تو ما را فرزند خواندي و فرزند يگانه‌ات را براي گناهان ما فديه کردي. امروز به طور خاص استان چهارمحال و بختياري و شهرستان‌هاي «شهرکرد، بروجن، لردگان، فارسان، اردل، کوهرنگ، کيار، بن، سامان، خان‌ميرزا و بخش هاي آنرا» به حضورت مي‌آوريم. شکر براي اين همه زيبايي در اين استان که نمايانگر جلال تو است. شکر براي چشمه‌ها، مراتع و جنگلها براي کوهساران و تالاب‌هاي اين استان.

در نام قدوست، سرزمين ايران و زنان و مردان دلير و غيور و کودکان که در اين خطه زندگي مي‌کنند را به آسمانت، به حضورت مي‌آوريم، تو آنها را به نام مي‌شناسي و از گذشته، حال و آينده آنها خبر داري، خداوندا مي‌طلبيم شالوم و سلامتي تو با اين عزيزان باشد، قدرت و قوت تو در هر گامي که برمي‌دارند و هر تلاشي که مي‌کنند با آنها باشد. خداوندا افکارشان به نور تو روشن و قلب‌هايشان از حضورت پر شود.

اي پدر جان نام تو جلال يابد و ملکوتت گسترش پيدا کند و هر خانه، کوچه و خيابان در چهارمحال و بختياري به نام تو تقديس شود.

اميد، تازگي، جواني، شادي و آرامشي از جنس روح راستين تو مي‌طلبيم تا بر وجود يکايک جوانان، دختران و پسران اين استان باشد. پدر جان باشد که مردم با گويش‌هاي شيرين قشقايي، لري، ترکي و بختياري تو را بپرستند و پادشاهيت را اعلام کنند.

اي خداوند پر جلال، بانوان باردار و فرزندانشان را در دستان امن تو قرار مي‌دهيم و محافظت تو را بر اين عزيزان مي‌طلبيم، تو خواسته‌هايشان را بر طبق اراده‌ات مهيا کن و باشد که برکت تو را دريافت کنند.

اي طبيب اعظم، بيماران و بيمارستان‌ها، پزشکان و پرستاران چهارمحال و بختياري را به دستان تو مي‌سپاريم چون تو شفا دهنده و مهيا کننده هستي، افکار پزشکان را تو هدايت کن.

خداوند زيبايي‌ها، براي ارتفاعات، آب‌ها، جنگل‌ها و مراتع اين استان سپاسگزاريم و مي‌دانيم تمام اين زيبايي‌ها هنر دست تواناي تو است؛ تمام اينها را اي خداوند تو برکت بده و آب‌هاي اين استان را خروشان، جنگل‌هايش را سرسبز و ارتفاعاتش را استوار نگاه‌دار. خداوندا جاذبه‌هاي گردشگري اين استان را رونق ببخش و از آنها محافظت فرما و به مسئولان حکمت عطا کن تا از آنها در مسير درست استفاده کنند. اقتصاد کشاورزي، صنعت و ماهيگيري اين استان را اي قادر، در دستان تو مي‌سپاريم و از تو رونق صد چندان خواهانيم. اي خداوند، جاري شدن سيلاب‌ها برخي از مناطق اين استان را ويران و عزيزان را از کاشانه‌هايشان دور کرده؛ پس تو اميد اين عزيزان باش. عيسي جان، غم‌زدگان را تسلي ده و روشني بخش دل ضعيفان باش، آمين در اين تاريکي نور تو را ببينند و به سمت تو بيايند.

اي شفيع ما عيسي مسيح، براي مردم اين استان به حضورت مي‌آييم و مي‌طلبيم که اگر خطا، گناه و يا لغزشي هست و خودشان از آن بي‌خبرند، تو نزد پدر شفاعت کني و همه کساني که در خطا، کينه، لعنت و گناه هستند را ياري دهي تا درک کنند تو براي آزادي آنها برصليب رفتي و ديوار دشمني را فروريختي و بخشيدي تا قادر باشند آنها نيز ببخشند و معني آزادي واقعي را در تو بچشند.

خداوندا، ايمانداران اين استان را به حضورت مي‌آوريم، تو گفتي محصول فراوان اما کارگر کم است، از تو ميخواهيم که کارگران براي درو محصول خود بفرستي. خداوندا به فرزندانت در اين سرزمين قوت عطا کن تا در محافظت تو با استواري براي جلال نامت ايستادگي کنند. از تو سپاسگزاريم که در اين شماره هم به ما فرصت دادي تا يکي ديگر از استان‌هاي زيباي ايران عزيزمان را به حضورت بياوريم و براي آن در دعا بايستيم. شکر براي عظمت و محبت بي‌حدت. امروز به ما يادآور شدي زيبايي‌هاي زيادي هست که مي‌توانيم براي آن شکرگزار باشيم و اين شکرگزاري تنها لايق تو است. آمين مردم سرزمين‌ها به خصوص ايران عزيزمان تو را به خوبي بشناسند و در هر کوي و برزن نام تو اي عيسي جان، اي خداوند ستوده شود زيرا که تنها تو ستودني هستي. دعاهايمان را همچون عطر خوشبو به حضور تو آورديم و با ايمان دريافت کرديم، با شکر و سپاس آمين.

نوشته های مرتبط با دسته انتخاب شده شما

خبر
مجله فرهنگ و هنر شماره 81

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بیشترین خوانده شده ها

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست