کلیساهای چین به طرفداری از ایالات متحده­ی آمریکا متهم شدند

کلیساهای چین به طرفداری از ایالات متحده­ی آمریکا متهم شدند

کلیساهای داخل چین ملزم به برافراشتن پرچم این کشور بر فراز ساختمان­های خود شدند. در همین راستا و تنش‌هایی که پیش‌تر میان روابط چین و آمریکا  بوجود آمده کلیساها نیز در اتحاد، همراه با مردم برای این موضوعات دست به دعا برافراشتند.

بر اساس گزارش تازه­ای که بدستمان رسیده است، به دلیل شیوع بیماری کرونا، در چین کلیساها مراسم موعظه­ها و پرستش­های خود را به صورت مجازی برگزار می­کنند. بسیاری از کلیساها برای ریشه­کن شدن بیماری کرونا در میان مردم کشور آمریکا، و اینکه این کشور برکت یافته و سلامتی در آن ساکن شود در دعا هستند و از خداوند می­خواهند که به مسئولان چین و آمریکا حکمت لازم را بدهد تا روش درست را برای برقراری روابط در پیش بگیرند.

دولت کمونیستی چین فشار جدیدی را بر رهبران کلیسایی این کشور وارد آورده است و آنها را در مورد دفاع از سوسیالیسم و حمایت از دولت آمریکا متهم می­کند. این مسائل موجب ایجاد تنش در میان تمامی کلیساها شده است و دولت چین رهبران کلیسایی را ملزم به باز پس گرفتن حرف­های خود در مورد دعا کردن برای آمریکا می­کند و آنها را وادار ساخته تا به کشور آمریکا تهمت‌هایی را وارد کنند.

بنابر گزارشی که توسط بیتر وینتر ارائه شده، کسی که جزو نمایندگان نظارت بر اقلیت­های مذهبی است عنوان کرده است کسانی که از این قانون چین تبعیت نکنند اجازه­ی بازگشایی کلیساهایشان هرگز به آنها داده نخواهد شد، مگر اینکه بر علیه آمریکا صحبت و موعظه کنند.

در ماه ژوئن تعداد چهل و دو ماده و بند تازه در قانون برای کلیساها قرار داده شد که آنها را موظف می‌سازد که وطن پرستی را به مردم آموزش دهند و به سیاست­های دولت چین احترام بگذارند نسبت به این دولت به طرز خوشایندی صحبت کنند.

کلیساها ملزم هستند در مورد چهار چیز تبلیغ کنند:

اول: همه کلیساها باید پرچم چین را بر فراز کلیساهایشان نصب کنند.

دوم: ترویج قانون اساسی چین و احترام به سیاست­های دولت در تمام کلیساها باید مورد گفتگو قرار گیرد.

سوم: وارد آوردن تهمت و افترا و ایجاد بدگمانی بر علیه کشورهایی که بر ضد سیاست‌های چین هستند.

چهارم: می‌بایست فرهنگ سنتی چین کاملاً برقرار و تبلیغ شود و برای تحقق این امر مردم را تشویق کنند.

کشور چین یکی از کشورهایی‌ست که در صدر جفارسانی و آزار و اذیت نسبت به مسیحیان می­باشد و به همین دلیل میسیونرهای آمریکایی و اروپایی و ایرانی به چین سفر می­کنند تا مسیحیان آنجا را به دعا و ایستادگی تشویق کنند تا در ایمانشان استوار گردند. به همین خاطر کلیساهای چین برای کشورهای دیگر در دعا ایستادگی می­کنند، ولی دولت چین در مقابل این اعلام دوستی و دعا برای همبستگی تنها موجب آزار و اذیت ایمانداران را فراهم می‌آورند و در صورت رعایت نکردن قوانین وضع شده به آنها دیگر هیچگاه اجازه­ی بازگشایی مجدد کلیساها داده نخواهد شد و کلیساهایی که اعلام کرده‌اند تابع آن قوانین نخواهند بود از تمامی فعالیت­هایشان حتی در فضای مجازی جلوگیری به عمل آمده است.

در عملی شدن این قوانین تازه دولت از بازگشایی و خدمات رسانی یازده کلیسا جلوگیری کرده است. رهبران و خادمین آن کلیساها عنوان کرده‌اند که: ما مشغول آماده سازی و کارهای مقدماتی لازم برای برگزاری جلسه­ی کلیسایی بودیم که دولت با توجه به قوانین جدید تمامی فعالیت­های ما را ممنوع و محدود کرده است.

رهبران کلیسایی اذعان داشته­اند که بجای اینکه پیام خداوند را اعلام کنند باید پیام میهن­پرستی، نژادپرستی و فرهنگ­پرستی چین را بدهیم و این چیزی است که دولت از ما خواسته است. اینکه برای کشور چین و مردمان آن و دولت چین دعا کنیم بسیار خوب است اما اینکه این­ها مطالب اصلی موعظه­ی ما شوند، پیام و هدایت خدا نخواهد بود.

به عنوان جریمه برای مسیحیان چینی در این قوانین جدید هیچگونه کمک دولتی در شرایط بحرانی کرونا تعلق نخواهد گرفت؛ با توجه به اینکه مسیحیان جزو کم درآمدترین اقشار در میان مردم چین هستند. بخاطر فرهنگ کمونیستی که بر چین حاکم است، با مسیحیان معامله­ای انجام نمی­گیرد و به آنها شغلی داده نمی­شود و در سمت­های بالا استخدام نمی­شوند و حتی کمک دولتی به آنها را نیز قطع می­کنند.

بیش از 250 کلیسا ملزم به پشتیبانی اجباری از فرهنگ دولت چین شده‌اند و هر یک از مسیحیان اگر یکی از بندهای این قوانین چهل و دوگانه را زیر پا بگذارند منتج به بسته شدن کلیسا و جریمه ی نقدی در ازای هر نفر هزار و چهارصد دلار آمریکا می‌باشد.

افزون گشتن جفاها به مسیحیان در نیجریه

این روزها در صفحات خبری و فضای مجازی نیجریه در صدر بالاترین آمار خبری درباره آزار و اذیت مسیحیان و کشتن آنها قرار دارد.

در نیجریه و در ایالت کوگی مسلمانان تندرو چهارده نفر از مسیحیان را به قتل رساندند.

به گزارش خبرگزاری روزنامه­ی ستاره­ی صبح در چهارم آگوست مسلمانان تندرو در یک ایالت سیزده مسیحی را به قتل رساندند و پس از آن اینبار در ایالت کوگی چهارده تن دیگر را کشتند.

مسلمانان تندرو که در محدوده منطقه فلانی زندگی می­کنند به یک روستا در استان مرکزی کوگی حمله کردند و چهارده مسیحی را کشتند؛ همسر، مادر و فرزندان یک مرد مسیحی جز آمار کشته شدگان می­باشند که حتی جزو اعضای کلیسا نیز نبودند.

در این حمله سیزده نفر از افراد به قتل رسیده از اعضای خانواده­های مسیحیان بوده­اند. این حملات در ساعت دو بعدازظهر انجام شده است و از میان یکی از خانواده­ها  تنها یک نفر زنده بجای مانده است و تمامی اعضای آن کشته شده­اند.

رهبران مسیحی در سراسر آفریقا در صفحه­ی فیسبوک خود نوشته­اند که این خبر را باز پخش کرده‌اند تا به گوش دیگران برسانند؛ همچنان آنها نیز مورد تهدید حملات مسلمانان تندرو قرار دارند و به همین جهت بسیاری از مسیحیان پس از صورت گرفتن اینگونه خشونت­ها مجبور به ترک این کشور شده­اند.

رهبران مسیحی از ایمانداران سراسر دنیا درخواست دعا و کمک دارند تا برای دفاع و محافظت مسیحیان نیجریه در برابر ضد مسیح در این سرزمین، حمایت شوند.

مسلمان افراطی با اسلحه­ی گرم و موتورسیکلت به روستا حمله کردند و حتی گله­داران آن نواحی که به چرخاندن گله­ی خود مشغول بودند را به گلوله بستند که موجب کشته شدن چهارده نفر و زخمی شدن شش نفر می­شود. پلیس و مقامات نیجریه اذعان داشته­اند که درپی دستگیری آنها هستند اما مسیحیان باید بدانند که در خطر قرار دارند. پلیس به آنها لقب جنایتکاران بی­قلب را داده‌ چون هیچ رحمی ندارند.

این گروه افراطی مسلمان همچنین در ماه مارچ سال 2018، 32  نفر دیگر را در نزدیکی همین روستا و در ایالت کوگی به قتل رسانده­اند. اینک ما نیز همبستگی بین­المللی مسیحیان در کلیساها را خواستاریم تا برای پایان یافتن اینگونه مسائل، جفاها، کشت و کشتارها، شرایط وخیم رو به افزایش و خشونت علیه مسیحیان که توسط شبه نظامیان اسلامی که در نیجریه صورت می‌گیرد در دعا بایستند. نیجریه در رتبه دوم در بیشترین آمار خشونت و آزار و اذیت و شکنجه و کشته شدن مسیحیان قرار دارد.

نوشته های مرتبط با دسته انتخاب شده شما

انتخاب
وقتی طناب‌تان پاره می‌شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بیشترین خوانده شده ها

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست