دعا برای افغانستان

بشنو ای قوم من، که تو را برحذر می‌دارم! ای اسرائیل، کاش به من گوش فرا می‌دادی! در میان تو خدای غیر نباشد و در برابر خدای بیگانه سَجده مکن! من یهوه خدای تو هستم، که تو را از سرزمین مصر برآوردم. دهان خود را نیکو بگشا که من آن را پُر خواهم ساخت. (مزمور: ۸۱ : 8-10)

يهوه صبايوت خدای لشکرها ارتشی از زنان و مردان دعا را در سراسر دنيا از هر قوم و ملت و زبان رهبری می‌کند و عيسی مسيح امروز ما را کليسا می‌خواند و از ما می‌خواهد تا امید او را به جهان اعلام کنیم. اکنون به حضور پر جلالت آمده‌ایم پدر زانو زده در اتحاد نام تو را برمی‌افرازیم کیست خدا جز تو؟ تنها خدا تو هستی آنکه بود و هست و می‌آید.

مردمان افغانستان را به حضورت می‌آوریم. خداوندا گفتی تبعیدی‌های بابل را برمی‌گردانم! امروز تبعیدی‌های افغانستان را برگردان. آنها را از اسارت‌ گناه آزاد ساز و چشمان‌شان را بازکن. مردم هرلحظه ظلمت و تاریکی‌، انتخاب‌های اشتباه خود را می‌بینند امروز بیدارشان ساز تا در تو ماوا و پناه گرفته و انتخاب‌ها، انتخاب‌های تو باشد تو که الگو و سرمشق نیکو هستی را دیده و قدم‌هایت را دنبال کنند.

 آنانی‌که در پی امنیت، خانه و کاشانه خود را ترک کردند و به نقاط مختلف جهان پناه آورده‌اند و در پشت سرشان سرزمینی از دست رفته و خاطرات تلخ و بی‌هویتی و در پیش رویشان سرزمینی که با آن بیگانه‌اند را می‌بینند. خداوندا! ناله ایشان برآمده و ناامیدی، دل‌هایشان را سرد کرده. امروز اینان محتاج نور حیات بخش تو هستند. مردمی که از دل جنگ بیرون آمده‌اند اما در دل، جنگی بسیار دارند. مردمی که از عدم شناخت تو هلاک شدند. امروز تو تاریکی ایشان را روشن کن. طبق وعده‌ات آنان را که تو را می‌خوانند زنده ساز. بلی ای خدای لشکر‌ها تو این جنگ را که همچون طوفانی می‌پیچد فرمان “آرام باش” ده. چشمانشان را باز کن تا فرهنگ تازه تو را بپوشند و هویتشان را در تو بیابند و درآن‌جایی که فکر می‌کنند بیگانه‌اند محبت تو را بچشند و بفهمند که بیگانگی فقط از تو جدا بودن است.

چه بسیارند مردم افغان که ساکن کشور‌های اروپا، امریکا و دیگر نقاط هستند. خداوندا از کلامت، خادمینت، از آسمان و زمینت حقیقت را بر آنان آشکار کن تا این امید را در تو بیابند تا با تمام وجود تنها پناهگاه و ملجا آغوش امن تو را بپذیرند و از راه‌های خود بازگردند. اگر صدای “امیدی نیست” در گوش‌هایشان پیچیده، ای امید زنده تو گوش‌هایشان را لمس کن تا صدای دل‌گرم کننده تو را بشنوند و در نام تو حیات یابند و این امید را به مردم داخل کشورشان هم اعلام کنند.

بلی ای خداوند تو پناهگاه ابدی هستی. ملجایی جز تو نیست. امروز این پناهنده‌ها که با کوله‌باری از ترس، خشم و نفرت به اقصی ‌نقاط جهان پناه برده‌اند را ملاقات کن تا روی تو را ببینند و کوله‌بارشان را در حضورت رها کنند و از محبتت لبریز شوند. خداوندا! این مردم را در آغوشت قرار می‌دهیم باشد که حفاظت و امنیت را در تو پیدا کنند و تو رهبر این قوم باشی و آنها را از دره‌های تاریکی عبور دهی باشد که مرز‌ها را بر این عزیزان تو بگشایی و به کشورهای همسایه حکمت و قوتی برای پذیرایی از اینان ببخشی.

خداوندا در این مهاجرت شناخت تو بر این مردمان جاری شود. آنها را بیاموز تا تسلیم تو باشند. از آنان زنان و مردان دعا بساز تا در قوت تو برای سرزمین‌شان و قومشان بایستند و اعلام کنند تو خدای پیروز هستی.

آنانی‌که تو را می‌شناسند و نام تو را شنیده و اعتراف نیکو به ایمان کرده‌اند را برخیزان تا استوار در تو با شادی نوید پیروزی و آزادی در تو را دهند و رایحه شناخت تو بپیچد. مسح وفاداری تو را تا به انتها دریافت کنند و محافظت تو با آنان باشد. آنانی‌ که ترسیده و خاموش شده‌اند را دهانشان را تو پر کن تا نجات تو را اعلام کنند.

به نام تو ای قدوس، برکت تو را بر آسمان و زمین افغانستان، بر زنان و فرزندان افغانستان، بر پسران و دختران، بر خانه و خوراکشان اعلام می‌کنیم. لب‌هایی که به شکوه و لعنت باز شده را خداوندا در نام تو پاک اعلام می‌کنیم تا نیکو باز شود و تو دهان این مردم را از حمد و ستایش خودت پر کنی و دهانشان به کلام تو و اعلام برکتت گشوده شود تا صدای تو بپیچد شهر به شهر، کوچه به کوچه، خانه به خانه.

از این‌که قلبی تازه به فرزندانت بخشیدی تا در دعا برای همسایه خود بایستیم ممنون هستیم و این از فیض توست تا ما را از خودخواهی بیرون کشیده و درمحبت حقیقی خود رشد دهی. با ایمان درخواست‌ها را به حضورت آورده‌ایم و در اتحاد می‌گوییم : “لبیک ای خداوندا! ما را بفرست تا کلام تو در قدم‌های ما دیده شود و بتوانیم در مسح تو، در ایمان صدای تو را به گوش این قوم برسانیم.”

جلال از حال تا ابد ازآن توست. “اراده تو بشود” می‌گوییم و در نام مسیح می‌طلبیم؛ آمین.

نوشته های مرتبط با دسته انتخاب شده شما

سوپ یایلا
مجله فرهنگ و هنر شماره 66

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بیشترین خوانده شده ها

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست