دعا برای ایرانیان و زندانیان

«اگر در کلام من بمانيد، براستي شاگرد من خواهيد بود. و حقيقت را خواهيد شناخت، و حقيقت شما را آزاد خواهد کرد.» پس اگر پسر شما را آزاد کند، براستي آزاد خواهيد بود. (يوحنا 8 :31 – 32،36)
خداي لشکرها، عيسي مسيح، ارتشي از زنان و مردان دعا را در سراسر دنيا از هر قوم و ملت و زبان رهبري مي‌کند و او امروز ما را ميفرستد تا کارهاي او را بازگو کنيم و روشنايي حيرت‌انگيزش را به ايران اعلام کنيم. بياييد يکصدا ايران و به طور خاص زندانيان را به آسمان بلند کنيم تا صداي «روشنايي بشود» بپيچد.
خداوندا شکرگزار تو هستيم براي فيض بي‌انتهايت و رحمت بي‌کرانت که وقتي ما در تاريکي بوديم نور خودت را تابانيدي تا رهايي يابيم. خداوندا قيام تو را بياد مي‌آوريم و تو را اي خداوند زنده مي‌ستاييم.
خداي لشگرها! شکرگزار تو هستيم که هر روز بيش از پيش شاهد نجات يافتگان تو در سرزمينمان ايران هستيم و بلي، پيروزي از آن توست. خداي سرمدي! تمامي قدرت در آسمان و بر زمين در دستان توست. شکر براي کلام نيکوي تو که مي‌گويي: اينک من هر روزه تا پايان اين عصر با شما هستم! بلي اي خداي ياري دهنده! ستايش ازآن توست که هر لحظه در سختي‌ها و جفاها به ياري ما مي‌شتابي و تا انقضاي عالم همواره کنار ما هستي. اي پدر آسماني ما به تو و آسمانت گناه کرديم. در اين روزها که بوي فقر و مرگ مي‌آيد سرزمينمان ايران از فرياد شکايت‌ها و خودتدبيري‌ها پرشده، تلخي‌ها دره‌اي عميق بين آدم‌هاست و از راه تو جدا شده‌ايم… امروز خداوندا توبه مي‌کنيم از نگاهمان به قبرهاي خالي و به تاريکي‌ها، توبه مي‌کنيم که مرگ را به جاي حيات انتخاب کرديم و از عدم معرفت هلاک شديم. تو حيات و راستي هستي و تنها در تو زندگي يافت مي‌شود. امروز ايرانمان به دَمِ تو نياز دارد تا حيات به استخوان‌هاي خشک بريزد. تو اميد زنده ما هستي و صداي تو را مي‌شنويم. امروز ايران و هر فارسي زبان را به نام فرا مي‌خواني تا از قبرهاي خالي به سمت نور تو برگرديم.
خداوندا براي مردماني که در زندان‌ها بنا به هر دليلي اسيرند لب به شفاعت باز مي‌کنيم، اي منجي آسماني چشمانشان را بگشا تا بخششي که در خون تو مهيا شد را ببينند. باشد که اسيرانِ در بند، در تو آزاد بشوند و حقيقت تو را بچشند. خداوندا محکومين به مرگ را به حضورت برمي‌افرازيم و اعلام مي‌کنيم کليد دنياي زندگان و مردگان در دستان توست. تو خداوند عادل هستي خدايي که منصفانه قضاوت مي‌کني و با اطمينان آنها را به دستان تو مي‌سپاريم اي عيسي…
بلي اي خداوندا ايمانداران در زندان‌ها را به حضورت بلند مي‌کنيم تا قوت و دلگرمي تو با آنها باشد، فرصت و هدف تو را بشناسند و نور تو باشند در آن تاريکي…
اي خداي زنده، يهوه يرا، خداي فراهم کننده، خدايي که در بيابان‌ها رود جاري مي‌کني و راه را مهيا مي‌سازي، باشد که کلامت در زندان‌ها گسترش يابد و سلامتي، شهامت و اقتدار تو با ايماندارانِ در بند باشد تا در نام تو شفاها و معجزات اتفاق يابد وآنها نام تو را به همه بشناسانند. بلي خداوندم نجات از آن توست و امروز به همه اسيران در روح و در جسم از جانب تو آزادي را اعلام مي‌کنيم و مي‌دانيم طبق وعده‌ات مراقب ما هستي.
و درآخر اي سردار لشکر آسمان پيروزي تو را بر وجب به وجب سرزمينمان اعلام مي‌کنيم و شکرگزار تو هستيم که ما را اقتدار بخشيدي و ملتي برگزيده خواندي تا نور تو را به تاريکترين جاي زندگي‌ها اعلام کنيم. شکر خداوندا که تو ما را بيرون کشيدي تا تو را بپرستيم، تمامي قدرت و جلال از آن توست. به نام تو اي عيسي مسيح طلبيديم؛ آمين.

نوشته های مرتبط با دسته انتخاب شده شما

پلو قاطی
مجله فرهنگ و هنر شماره 60

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بیشترین خوانده شده ها

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست