«من ایشان را یک دل خواهم بخشید، و روحی تازه در اندرونشان خواهم نهاد. دل سنگی را از پیکرشان به در خواهم آورد و دل گوشتین بدیشان خواهم بخشید.» حِزقیال باب 11 آیه 19
يهوه صبايوت خداي لشکرها، ارتشي از زنان و مردان دعا را در سراسر دنيا از هر قوم، ملت و زبان رهبري مي‌کند و عيسي مسيح امروز ما را کليسا مي‌خواند تا روشنایی را بر ایران اعلام کنیم.
خداوندا! شکرگزاري مي‌کنيم براي فرصتی دوباره که مهيا کردی تا براي کشورمان ايران در حضور تو دعا کنيم. در نام قدوست «استان اردبیل» را به حضورت بلند مي‌کنيم.
پدر آسماني! شکرگزار تو هستیم براي عظمت و زيبايي بيکرانت براي «کوه سبلان» و براي جنگل‌هاي سرسبزش، براي درياچه‌ها، براي طبيعت سرسبز، آبشار‌ها و طولاني‌ترين چشمه ايران؛ شکرگزاري مي‌کنيم برای (مشکین شهر، خلخال، نمین، گرمی، نیر، گیوی، سرعین و ….) که همه جلال و شکوه تو را فریاد می‌زنند. همچنین شکرگزاری می‌کنیم براي آبگرم‌هاي معدني و مناطق آب‌درماني، براي فضاهاي گردشگري که از دل طبيعت تو بيرون مي‌آيد.
ای پدر! برکت و شالوم تو را بر مکان‌های گردشگري، کوه سبلان و درياچه‌های اردبیل اعلام می‌کنیم تا هر کسی که در آنجا قدم می‌گذارد جلال تو را ببیند و همچنین کلام زنده تو در آن مکان‌ها بازگو شود. ای خداوند مهیا کننده! برای صنعت کشاورزی و فرآورده‌های طبیعی مانند عسل طبيعي اين استان شکرگزاری می‌کنیم و برکت صد چندان تو را بر این محصولات می‌طلبیم.
خداوندا! براي بناهاي تاريخي اين استان دعا می‌کنیم آمین که این بناها مردمی را که به آنجا می‌روند به تفکر در مورد حقيقت وا دارند.
خداوندا! قلب مردم اين استان را در دستان تو می‌گذاریم تا از تعصبات و عقايدي که از تو نيست رها شده و تو را بشناسند.
پدر جان! جوانان و به طور خاص دختران اين استان را از بي‌ارزشي‌هايی که دنیا به آنها داده و دروغ‌هایی که دست و پاي آنها را بسته رهایی بخش تا بتوانند به راحتي حقيقت اسم تو را بشناسند و هدايت و رهبري تو را بپذیرند و به سمت پرستش و ارزش‌هاي واقعي در تو حرکت کنند.
زنان باردار این استان را خداوند! به حضورت می‌آوریم، آمین در این مسیر حضور تو را در کنار خود حس کنند و فرزندانشان در سلامتی تو رشد کنند باشد که تو این نسل را مبارک سازی تا برای تو قدم بردارند.
ای پدر جان! از تو می‌طلبیم برای کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست این استان تو پدری کنی تا بچشند که در تو نجات است. همچنین قلب خانواده‌ها را لمس کن تا آنها نیز بتوانند با عشق و محبتی که در قلبشان می‌گذاری با فرزندانشان به درستی در روش و مسیر اراده تو رفتار کنند.
ای قدوس! برای بیوه زنان و مادران تنهای این استان دعا می‌کنیم و حفاظت تو را بر این عزیزان اعلام می‌نماییم، باشد این عزیزان در زیر پوشش خون تو در جامعه قدم بردارند و هویت خود را در تو پیدا کرده و طبق آن زندگی کنند.
خداوند مهیا کننده! هر آنچه امروز بيمارستان‌ها نياز دارند پدر! امروز تو برايشان فراهم کن. بيمارستان‌هاي اين استان را تو تجهيز کن و لمس تو بر پزشکان و پرستاران باشد تا در قوت و حکمت تو قدم بردارند و به فکر سلامت بيماران باشند. یهوه رافا! بيماران اين استان را به حضور پرقدرتت مي‌آوريم؛ تو خداي شفا دهنده و طبيب اعظم هستي، مي‌طلبيم که شفا را بر تک به تک اين بيماران جاري سازی. به هر بيماري که به بيمارستان‌ها مراجعه می‌‍‌کنند نشان بده که با ايمان و تکیه به تو قدم‌هاي‌ خود را بردارند.
پدر! قوت صد چندان به ایمانداران استان اردبیل عطا کن تا بتوانند از طريق رساندن کلام تو فرزندان گمشده را به خانه برگردانند و نام تو را جلال دهند و کلیسای تو را در آن استان بنا کنند. خداوندا! محافظت و امنیت تو را بر این عزیزان اعلام می‌کنیم. ای خدای محبت! زنان و مردان و نسل آینده این استان را چنان بساز که از محبت تو که بر روی صلیب برای گناهان ما دادی الگو بگیرند و راه و روش محبت کردن را از تو بیاموزند.
خداوند! افکار مردم استان اردبیل را تو با روح خود تازه ساز و آنها را از تعصبات و اعتقادات گذشته خود رهایی ده؛ آنها را از خرافات، جادوگری و دعانویسی نجات ده و روشنایی تو بر قلب‌های ایشان باشد تا نجات را در تو دریافت کنند و قلب‌های سنگیشان تبدیل به قلب‌های گوشتین شود.
خداوندا! مردم اردبيل را به حضورت مي‌آوريم تا محبت تو که محبتي چشيدني است و عشق تو که عشقی بی‌دریغ است را بچشند و کمک کن تا در تو زندگي کنند و تجربه کنند که تو خداوندا! چه بسیار نیکو هستی و بدانند که هم ارث با مسيح هستند؛ این فیض عظیم که فقط با خون عیسی مسیح می‌توان دریافت کرد را آنها نیز دریافت کنند.
پدرجان! شکرت مي‌کنيم براي همه انسان‌هايي که آفريدي؛ ايمان داريم که تو تک به تک آفريده‌هاي خودت را دوست داري، در هر سرزمين و شهري که باشند فرزندان تو هستند. خداي قدوس! پدر مهربان! شکرگزار تو هستيم برای خون پربهای فرزندت عیسی مسیح که برای گناهان ما ریخته شد تا امروز ما بتوانیم با این فیض با تو رابطه داشته باشیم. خداوندا! براي حضور پرقدرتت در استان اردبيل، براي جاي جاي اين استان پهناور از تو سپاسگزاريم. دعاهایمان را به حضورت آوردیم و در نام پر جلالت و با شکر و سپاس دریافت می‌کنیم، آمین.

نوشته های مرتبط با دسته انتخاب شده شما

تازیخ سازان آسمانی
مجله فرهنگ و هنر شماره90

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بیشترین خوانده شده ها

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست