اپلیکیشن کتاب مقدس

سلامتی خداوند بر شما خواننده عزیز بخش تکنولوژی

در ادامه آموزش امکانات اپلیکیشن کتاب مقدس، در این شماره با آموزش امکانات “کپی” و “مقایسه” در خدمت شما عزیزان خواهیم بود. هنگام انتخاب یک آیه (با نگاه داشتن انگشت بر روی آیه مورد نظر) گزینه‌هایی در پایین صفحه نمایان خواهند شد. برای کپی آیه (و آیات) مورد نظر، گزینه “کپی” را انتخاب کرده که در اینصورت آیه و یا آیات مورد نظر در حافظه موقت دستگاه (Clipboard) ذخیره شده و امکان استفاده (Paste) در برنامه‌ها و یا به صورت پیامک را خواهیم داشت. برای این منظور فقط کافیست پس از کپی آیه مورد نظر، آن را در برنامه‌های دیگر (تلگرام، واتس آپ و…) و یا در متن پیامک بچسبانیم (Paste).

در اینجا به آموزش امکان بسیار جالب و کاربردی “مقایسه” خواهیم پرداخت (قرمز رنگ در تصویر 1).

احتمال دارد که به عنوان مثال در ترجمه هزاره نو معنی و مفهوم یک آیه برای خواننده قابل درک نیست و برای تغییر ترجمه باید مراحل بیشتری را گذرانده و دوباره آیه مورد نظر را پیدا کرده و در ترجمه جدید مطالعه کند و باز هم برای ادامه مطالعه در ترجمه قبلی، مراحل قبلی را دوباره انجام دهد که این کار هم زمان بر است و هم تمرکز خواننده را از بین می‌برد.

این گزینه این امکان را به ما می‌دهد که یک یا چند آیه را همزمان انتخاب کرده و در ترجمه‌های مختلف (حتی به زبان‌های مختلف) و بصورت همزمان مقایسه کنیم. پس از انتخاب یک یا چند آیه (با لمس کردن بر روی آیه) از پایین صفحه گزینه “مقایسه” را انتخاب می‌کنیم و به قسمت مقایسه وارد می‌شویم. در این قسمت (در صورتیکه از قبل چند ترجمه مختلف را دانلود کرده باشید) آیه مورد نظر را به صورت همزمان در ترجمه‌های مختلف خواهید دید (تصویر 2).

در صورتیکه فقط از یک ترجمه استفاده می‌کنید، در قسمت مقایسه فقط همان ترجمه دانلود شده را مشاهده خواهید کرد، بنابراین می‌توانید در همین قسمت ترجمه دیگری را انتخاب کنید (برای سهولت کار در استفاده‌های بعدی و برای اینکه به اینترنت نیازی نداشته باشیم بهتر است ترجمه‌های انتخابی خود را دانلود کرده تا بتوانید به صورت آفلاین هم از آن استفاده کنید (می‌توانید از مطلب آموزش دانلود ترجمه‌های مختلف در شماره 21 مجله اسمیرنا استفاده کنید). برای انتخاب ترجمه‌ای دیگر (این قسمت نیاز به اتصال اینترنت دارد) می‌توانید به انتهای صفحه رفته و با انتخاب علامت “بعلاوه +” از لیست “ترجمه‌های کتاب مقدس” و با انتخاب گزینه‌ی “زبان” به قسمت زبان‌ها رفته و با انتخاب گزینه‌ی “همه” از لیست باز شده، ترجمه و یا زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید.

بعد از انتخاب زبان و یا ترجمه مورد نظر، آن ترجمه به انتهای لیست مقایسه اضافه خواهد شد. انتخاب زبان و یا ترجمه‌های دیگر هم به همین ترتیب می‌باشد.

در قسمت مقایسه آیه مورد نظر در پایین صفحه دو علامت “چپ و راست > <” وجود دارد (سبز رنگ در تصویر 2) که به شما این امکان را می‌دهد در همان قسمت، به آیه بعدی و یا قبلی همان باب (بخش) کتاب مقدس دسترسی داشته باشید. در همین قسمت و در بالای صفحه علامت “چیدمان” را می‌بینید (قرمز رنگ در تصویر 2) که پس از انتخاب آن به صفحه‌ای مانند تصویر 6 خواهید رفت.

در این قسمت می‌توانید ترجمه مورد نظر خود را با نگه داشتن انگشت خود روی علامت “جابجایی” (چهار خط افقی روی هم) به بالا و یا پایین لیست انتقال دهید (آبی رنگ در تصویر 6). برای حذف ترجمه مورد نظر هم می‌توانید روی علامت “ممنوع” زده (سبز رنگ در تصویر 6) و ترجمه مورد نظر را از لیست حذف کنید و بعد از اتمام، برای تایید این تغییرات روی علامت “تیک” در بالای صفحه زده تا به قسمت قبلی بازگردید.

برای انجام این تغییرات همچنین می‌توانید بدون استفاده از قسمت چیدمان و تنها با نگه داشتن انگشت خود بر روی ترجمه مورد نظر در لیست مقایسه، آن را به بالا و یا پایین جا به جا کرده (سبز رنگ در تصویر 7) و همین‌طور با نگه داشتن انگشت خود بر روی ترجمه مورد نظر و حرکت دادن آن ترجمه به سمت چپ و یا راست آن را از لیست مقایسه حذف کنید (قرمز رنگ در تصویر 8).

امیدواریم که با یادگیری و بکارگیری این امکان مفید به درک بهتری از کلام خداوند رسیده و نور خداوند بر زندگی و راه شما هر چه بیشتر بتابد. منتظر آموزش دیگر امکانات مفید این اپلیکیشن در شماره‌های بعدی باشید.

فیض مسیح با شما

نوشته های مرتبط با دسته انتخاب شده شما

خبر
نوشیدنی چربی سوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بیشترین خوانده شده ها

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست