نوشیدنی چربی سوز

تنورمجله فرهنگ و هنر 28

سلام به تمامی عزیزانی که دنبال کننده این ماهنامه هستند و شالوم خداوند بر تمامی کسانی که جدیداً به این خانواده ملحق شده‌اند.

هر چند با شنیدن خبرهایی از ایران در این روزها تلخ شده‌ایم ولی بیایید در این ماه زمان بیشتری برای دعا جدا کرده و بطلبیم از خداوندمان عیسای مسیح که محافظت کند از ملت ایران و در این سختی و مشکلات مرهمی برای قلب‌های درد کشیده این قوم باشد.

این ماه همراه با برادر سعید عزیز هستیم و شکر می‌کنیم برای تمامی کسانی که خالصانه دو سکه‌های خود را تقدیم خداوند می‌کنند تا برکت را از دستان او دریافت کنند.

درود می‌فرستم به یکایک خانواده عزیزم در اسمیرنا. آمین که هر لحظه و هر زمان، زندگیتان همراه با شالوم خداوند باشد. خداوند را شکرگزارم که در این ماه با شما عزیزان همراه هستم تا در تهیه یک پیش غذا به نام حمص در خدمت شما عزیزان باشم. لازم به ذکر است این پیش غذای بسیار لذیذ ریشه از کشورهای عربی دارد و در رستوران‌های کشورهای خلیج فارس بسیار پر طرفدار می‌باشد.

حمص تشکیل شده از نخود، سیر، ارده و روغن زیتون می‌باشد و با توجه به دارا بودن مواد اولیه با طبع گرم این پیش غذا برای مناطق مرطوب بیشتر توصیه می‌شود.

اصلی‌ترین پایه این غذا نخود می‌باشد که در جمله حبوباتی قرار می‌گیرد که سرشار از ویتامین‌هایی مانند آ، ب۱ و ب۲ است و با ارزش غذایی بالا و همراه داشتن کلسیم، فسفات سدیم، پتاسیم، مس و غیره می‌تواند در سبد غذایی شما عزیزان قرار گیرد.

مواد لازم:

* نخود: ۵۰۰ گرم

* سیر: ۳ حبه

* اَرده: ۲/۳ پیمانه

* روغن زیتون: ۲/۳ پیمانه

* نمک: به مقدار لازم

دستور آماده سازی:

* ابتدا نخود را به مدت ۱۲ ساعت خیسانده و سپس آب پز می‌کنیم تا به طور کامل پخته شود.

* پس از آن آب نخود را گرفته و اجازه می‌دهیم خنک شود.

* نخودها را در مخلوط کن ریخته همراه با سیر و ارده مخلوط می‌کنیم.

* سپس روغن زیتون را کم کم اضافه می‌کنیم تا به طور کامل در مواد حل شود.

حال غذای ما تقریباً آماده است. در انتها تمامی مواد را داخل ماسوره ریخته و در روی بشقاب‌ها بر روی تکه‌های نان تست همراه با ورقه‌های نازک خیار سرو می‌کنیم. این پیش غذا همراه با چیپس تردیلا نیز بسیار خوشمزه و بی‌نظیر می‌باشد.

تا شماره بعدی شما را به دستان امن مسیح می‌سپاریم.

نوشته های مرتبط با دسته انتخاب شده شما

اپلیکیشن کتاب مقدس
کرمانشاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بیشترین خوانده شده ها

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست