جعبه پرنده

شناسنامه فیلم
جعبه پرنده «Bird Box» ساخته «سوزان بیر» این روزها در جمع پُربیننده‌ترین آثار در «نت فلیکس» قرار دارد. بازی بسیار ماندگار «سندرا بولاک» که فیلم مهیج «هشت یار اوشن» را بر روی پرده داشت در این اثر نیز چشم‌گیر است. «اریک هایزر» نویسندگی این اثر را بر اساس کتاب «جعبه پرنده» اثر «جاش مالرمن» بر عهده داشته است.
او پیش از این آثاری همچون «ورود» محصول 2016 و «چراغ‌های خاموش» محصول 3102 را در پرونده خود دارد. این بار نیز اثری بسیار قابل تأمل برای تماشاچی خود خلق کرده است.
خلاصــه فیلم
موجود یا موجودات تاریکی در بیرون خانه هستند و انسان‌ها با نگاه کردن به آنها، به سمت خودکشی می‌روند و خود را نابود می‌کنند و هیچ کنترلی بر خود ندارند. در این میان، مادری سعی دارد فرزند خود و فرزند دوستش را به مقصدی برساند تا در امان باشند و در این مسیر باید بیاموزند که چشمان خود را در هر شرایطی بسته نگاه دارند تا موجود تاریک آنها را تسخیر نکند…

بررســی فیلــم

جعبه پرنده، سمبلی از محافظت و مراقبت است. مراقبتی که در دنیای تحت حکومت تاریکی ما را از گزند، آسیب، سقوط و مرگ در امان نگه می‌دارد.
داستانِ فیلم تاریکی‌ای را به تصویر می‌کشدکه اگر به آن اجازه دهیم، وارد خانه و زندگیمان شده و سعی می‌کند تا ما را در اختیار گرفته و برده خود سازد تا به راهی که در اراده اوست قدم بگذاریم و آن راه، جز تباهی و مرگ نیست، مانند راه شریر که ثمری جز مرگ و دوری از خدا ندارد.
تمام کسانی که قربانی‌ تاریکی می‌شوند، با دیدن آن وسوسه شده و خود را تسلیم می‌کنند، اگر چشمانشان بسته یا به جای دیگری خیره باشند، تاریکی با وسوسه و ترس سعی می‌کند تا چشم‌ها را به خود جلب کند. در قسمتی از فیلم، مادر به تاریکی فرمان می‌دهد و آن را از خود و کودکان دور می‌کند، درست مثل وقتی که در هویتمان زندگی می‌کنیم و دیگر تاریکی و شریر نمی‌توانند به ما آسیبی برساند. فیلم، بالا و پایین‌ها و تصمیم‌های درست و غلط زیادی دارد و قابل تأمل است. یک تصمیم نابجا و اعتماد به انسان نادرست باعث مرگ می‌شود، همانطور که تعلیم غلط باعث مرگ روحانی می‌شود.
در انجیل متی باب 6 عیسی عنوان می‌کند: «چشم چراغ بدن است. اگر چشمت سالم باشد تمام وجودت روشن خواهد بود. اما اگر چشمت فاسد باشد تمام وجودت را ظلمت فرا خواهد گرفت.»
این فیلم برای یک ایماندار مسیحی معنی فراوانی دارد و به یاد می‌آورد که مراقب چشمانت در این دنیای سـقوط کرده باش، تا خود را به مرگ و دوری ابدی از خدای قدوس سوق ندهی چرا که خواست شریر این است. وقتی به مرحله انتخاب و تصمیم‌گیری می‌رسیم چقدر مهم است که در کلام مانده باشیم تا انتخاب و تصمیم درست را با خداوند بگیریم.
تماشای این فیلم برای افراد بزرگسال خانواده بسیار جذاب، پُر معنا و قابل تأمل خواهد بود.

نوشته های مرتبط با دسته انتخاب شده شما

سونگ می
رگ خواب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بیشترین خوانده شده ها

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست