ایران و کردستان

«ای یهوه، خداوندگار ما، چه شکوهمند است نام تو در سرتا سر زمین! تو جلال خویش را بر فراز آسمانها گسترانیدهای.»

مزمور باب 8 آیه 1

یهوه صبایوت خدای لشکرها، ارتشی از زنان و مردان دعا را در سراسر دنیا از هر قوم، ملت و زبان رهبری میکند و عیسی مسیح امروز ما را کلیسا میخواند تا در دعا برای یکدیگر بیاستیم…

ای پدر آسمانی نام تو مقدس باد پادشاهی تو بیاید، به نام یگانه فرزندت عیسی مسیح اراده نیکوی تو چنانکه در آسمان است بر ایران انجام شود.

ای خداوند آزادی تو بر زندانیان، شفای تو بر بیماران و نجات تو را بر قلب‌های مردم ایران اعلام می‌کنیم و دیوارهای خشم و نفاق، تاریکی و ترس و هر نوع محکومیت را به نام پر جلال عیسی مسیح فروریخته اعلام می‌کنیم تا شناخت تو بر قلب‌ها آشکار شود.

شکر برای تو خداوندا که نامت مقدس است، شکر که محبت تو بیکران، ازلی و ابدی است. شکر بهرت خداوندا که جان خود را برای نجات ما از گناه فدا کردی تا امروز در این مسیر پارسایی بتوانیم در روح و راستی تو را پرستش کنیم. خداوندا شکر که تو مالک همه چیز هستی و در تو پیروزی است و همه چیز در تو حیات می‌گیرد، شکر برای کلامت که ما را بنا می‌کند، تسلی و تشویق می‌نماید.

خداوندا شکر برای سرزمین ایران، برای تمامی مردم استان‌ها، شهرها، روستاها، چادرنشین‌ها وعشایر‌ها. خداوندا به طور خاص مردم و شرایط استان کردستان را به حضورت می‌آوریم چون در کلامت گفتی «ای تمامی زحمتکشان و گرانباران نزد من بیایید من به شما آرامی میدهم.»

 خداوندا نام مقدست بر کوه‌ها و دشت‌های این استان برافراشته شود. خداوندا اراده نیکو و پسندیده‌ات از آسمان بر این سرزمین جاری شود. خداوندا نان روزانه مردم را عطا کن، لقمه‌هایی پر از قوت و برکت را به دست تک به تک مردم این استان برسان. خداوندا قلّه‌ها، چشمه‌ها وکوهستان‌ها را که دارای دره‌های وسیع و حاصلخیز هستند طراوت ده. خداوندا بازار‌ها را رونق و فراوانی عطا فرما. خداوندا هنر و موسیقی این استان را در مسیر اراده خود پشتیبانی کن.

خداوندا در نام عیسی، جانی تازه عطا کن و آنها را طبق وعده‌ات از تاریک‌ترین وادی عبور ده، زیرا تو هستی که نامت «من هستم آنکه هستم» است. بلی ای خداوند تنها تو پناهگاه هستی برای جان‌های خسته. خداوندا مردم سرزمین کردستان را در زیر بال‌هایت ساکن‌کن. برای تمامی نقاط این استان که تو به نام می‌شناسی از جمله «سنندج، سقز، مریوان، بانه، قروه و…» شالوم و نجات تو را می‌طلبیم.

خداوندا مردم استان کردستان را از هر دین، مذهب، روش و فرهنگ رهایی ببخش و به راه و مسیر افکار سلامتی هدایت و رهبری فرما. خداوندا تو امید زنده این سرزمین باش و حکمت، دانش و دور اندیشی به مردم عطا فرما، پدر جان به مردم کردستان بینایی ده تا ارزش خود را در تو ببینند.

خداوندا ازدواج‌ها را به حضورت می‌آوریم تا روابط در نام تو شفا گیرد و درک وفاداری و محبت را از تو خدای وفادار بیاموزیم.

خداوندا زنان این استان را از هر اسارت، بردگی، خشم و خشونت نجات ده و با فیض خود روشنایی ببخش. خداوندا زنانی که از ترس، شرم و محکومیت به دنبال سیراب کردن تشنگی در دنیای تفکر خود هستند ملاقات کن همانطور که زن سامری را در گرمای ظهر ملاقات و او را از محبت خود سیراب کردی، زنان تشنه این استان را با حیاتت سیراب کن تا محبت تو از قلب‌ها بیرون بریزد.

خداوندا به بیوه‌زنان، یتیمان و بیماران رحم کن و مأمن ایشان باش. عیسی جان برای مردم این استان کلام مقدست را مکاشفه کن تا بتوانند تو را بشناسند و ببینند که تو مالک بر همه چیز هستی و تنها تو را پرستش و ستایش کنند.

خداوندا فریادهای لعنت و ظلم و ناسپاسی را در این سرزمین فرو بریز تا صدای ستایش تو برخیزد. خداوندا تکروی‌ها را به اتحاد به یکدلی و دلبستگی در حیاتت تبدیل کن چون تو در ضعف‎ها قوت هستی.

 گوش ایشان را به صدای خود شنوا کن تا فرمان بیداری و هوشیاری تو را بشنوند و در تو بیدار شده، برخیزند و درخشان شوند.

قلب‌های سنگی ایشان را تبدیل به قلبی گوشتی کن تا عطر و رایحه دلپذیر تو را در وجودشان بچشند و باز ایستند و بدانند که تنها تو خدا هستی.

خداوندا محافظت و نجات از آن توست. خداوندا سفره دل مردم استان کردستان را به تو می‌سپاریم تو آن را پر کن. خداوندا شیطان می‌خواهد از طریق ضعف‌های مردم آنها را به نااطاعتی سوق دهد به نام مسیح قدرت شیطان را شکسته اعلام می‌کنیم.

خداوندا مفلوجینی که در خانه و خیابان‌ها زمین‌گیر شده‌اند را به حضورت می‌آوریم تا در نام تو شفا بیابند و بستر خود را برگیرند و راه بروند.

ای روح‌القدس بیاموزان رابطه و پرستش را تا بتوانیم در روش تو پرستش کنیم و در نام عیسی تو را با تمامی فکر، دل، قلب و جان و قوت محبت نماییم و همسایه خود را همچون خویشتن دوست بداریم.

ای پدر شکرگزار تو هستیم برای کارهای شگفت انگیزت در زندگی‌هایمان و ممنونیم که ما را فرزند خواندی.

شکر برای کلیساهایی که در این استان بنا کردی، باشد که در قوت تو و پری روح القدس عمل کنند و نور تو را به جهان اعلام نمایند، محافظت تو را می‌طلبیم برایشان تا در امنیت تو کلام تو را به گوش همه برسانند. شکرت ای پدر که امروز در اتحاد با تو و یکدلی با خواهران و برادران ایمانی برای استان کردستان، این سرزمین پهناور در دعا ایستادیم. دعاهایمان را بر تخت تو نهادیم و در نام عیسی مسیح خداوند طلبیدیم با شکر و سپاس آمین.

نوشته های مرتبط با دسته انتخاب شده شما

کیک هویج
مجله فرهنگ و هنر شماره 79

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بیشترین خوانده شده ها

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست