نامه پدر آسمانی

نامه پدر آسمانی

این روزها وقتی صندوق پستی را چک می‌کنیم پر از تبلیغات و بروشورهای خدمات خانه و آپارتمان است و دیگر کمتر اهمیت نامه به چشم می‌خورد. نامه سربازی که برای خانواده خود از دلتنگی‌ها و شرایطش در پادگان می‌نویسد و شاید نامه عاشقی که از عشق و محبت درونی‌اش به معشوق با زبان شعر و شاعری می‌سراید.
اما نامه پدر آسمانی‌مان چه؟ او با کلمه خود برای ما نگاشت تا راه حیات و رابطه پدر و فرزندی را مهیا سازد. نامه‌ای از عشق که در طی مسیر هر لحظه همچون نوری جاده را برایمان نمایان می‌سازد.
نامه‌ای که می‌تواند راهی تازه برای زندگیمان باشد؛ راهی که بسوی حیات و تازگی ما را فرا می‌خواند. نامه‌ای که می‌نویسد: «زیرا پدر تو را آنقدر دوست داشت که یگانه فرزند خود را بر صلیب داد تا امروز تو وارد مسیری رو به حیات شوی.» او مرد و در قبر گذاشته شد و در روز سوم از مردگان قیام کرد چون خدا من و شما را بسیار دوست دارد. هدیه‌ای که در نامه او به ما یادآور می‌شود: «تو برای خدا با ارزش هستی.»
چقدر این نامه و کلمه او را می‌شناسیم؟ شاید به عنوان ایمانداران به مسیح بارها اعلام کرده‌ایم به او ایمان داریم و ارزش این فدیه و کار عظیم او را می‌دانیم اما به راستی چقدر با نامه و کلمه او عجین شده‌ایم؟
ایمان! یعنی قلبی که از درون و عمق وجود باور دارد. اعتماد و باوری که در اعماق وجودم آن را حس می‌کنم و به زبان نیز جاری می‌سازم. «ایمان دارم که خدا نجات دهنده من است.»
گاهی این ایمان را فراموش می‌کنیم و در تصمیم‌گیری‌ها و روش‌ها جای خداوند می‌نشینیم. هم جای خود و هم جای خدا تکیه می‌زنیم. در این نامه پدر به یاد داشته باش:

«قیام یک مسیر است و باید قدم‌هایت را برداری اما بگذار خدا رهبری کند.»

هیچکس و هیچ چیز نمی‌تواند جایگاه او را بگیرد. نه منطق این دنیا و فکرها و تجربه‌های این جهان! هیچ چیز و هیچ چیز…
اما این نامه پدر را چگونه باید درک کرد و در آن قدم برداشت تا هر روز نسبت به هویت خود و شناخت صاحب نامه‌ای که پدر آسمانی ما است پیش رفت؟
قدم اول: باور داشته باش خدا چیزهای بهتری از فکر تو برایت دارد. فکرهای خدا و اراده او کامل و نیکوتر است. فکر و اراده او را طلب کن چون دید تو کامل نیست. فرهنگ و محیط روی این مهم بسیار تاثیرگذار است، مراقب باشیم در شرایط مختلف این مهم را فراموش نکنیم.
قدم دوم: باور داشته باش قدرت او برای زندگی تو کافیست.
بسیاری از مواقع مشکلاتمان عظیم‌تر و بزرگ‌تر از خدا به چشم می‌آیند و قدرتمندتر نیز؛ در این شرایط، در درونت به یاد آور و باور داشته باش که چه کسی قادر مطلق و نیکوست. هیچ چیز در مقابل او نمی‌تواند بایستد. پس تسلیم او باش و در مسیر و اراده او قدم بردار. چرا که او تو را برکت خواهد داد و از دره تاریکی و سایه موت نیز عبور خواهد داد.
قدم سوم: باور داشته باش او در هر شرایطی نجات دهنده توست. در مشکلات، ناامیدی و حتی در تاریکی‌های زندگی تنها او نجات دهنده توست. او دریاها را شکافته است و دیوار‌ها و موانع را فرو ریخته پس امروز نیز به یادآور که چه کسی در کنار تو ایستاده است!
او بر مرگ پیروز بود و در نامه‌اش این را دیده و می‌دانیم. او بر طبیعت و ناملایمتی‌هایش نیز قدرت داشت و این را نیز در نامه‌اش بارها دیده و خوانده‌ایم. او در اوج تاریکی‌ها مردم را به نور کشاند و همچون مریم مجدلیه زندگی تازه و حیاتی دوباره را برایت خواستار است.
راه قیام و زندگی دوباره راهی در نور است، راهی در حیات و تازگی. فقط کافیست باور و دیدمان را از مرگ، قبر و تاریکی برداریم و به او (نور) چشم بدوزیم چرا که او نور این جهان است و قادر است تو را نیز در زیر نور تابان خود به منعکس کننده نورش تبدیل کند.
این اعلام قدرتمند را باید همواره از نامه او به یاد داشته باشیم. این اعلام مرگ و قیام مسیح عیسی است که بنیاد ایمانمان باید باشد. این عهدی است که قبر و تاریکی در آن نقشی ندارد بلکه قیامت و حیات او. امروز او تو را به این زندگی دعوت کرده است و این دعوتنامه و نامه پرعشقش در صندوق پستی خانه توست. پس برخیز و این نامه را بشناس و ایمان آور.

نوشته های مرتبط با دسته انتخاب شده شما

فن بیان
دلنوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بیشترین خوانده شده ها

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست