مهار فکر شفای زبان قسمت 3

سلام و درود به همه شما دوستداران کتاب. در دو شماره قبل فرصتی داشتیم تا با هم نگاهی به کتاب مهار فکر شفای زبان به قلم مژده شیروانیان بیاندازیم و در این شماره نیز به قسمت آخر این کتاب می­پردازیم. امیدواریم بتوانیم در آخر این فصل با قوت خدا به تمام این بیماری­ها غلبه کنیم.

روز ۱۹ – نام خدا را به باطل بردن: مانند قسم خوردن، کفر گفتن و توهین به مقدسات. در کتاب خروج باب ۲0 می­خوانیم که خداوند کسانی که اسم او را به باطل ببرد بی­گناه نخواهد شمرد، ما زمانی که قسم می­خوریم در حقیقت نام خدا را بی­ارزش می­شماریم که با موازین زندگی مسیحی سازگاری ندارد.

روز ۲۰ – گفتار عجولانه: خویشتنداری یکی از ثمرات روح­القدس است که در جلوگیری از این بیماری زبان می­تواند کمک­مان کند. بسیاری اوقات به خاطر گفتارهای عجولانه خود سخنی گفتیم یا قولی دادیم که بعد از آن پشیمان شدیم، در چنین مواردی کلام خدا می­گوید باید با فروتنی عذرخواهی کنیم.

روز ۲۱ – زورگویی: ما باید پیوسته به یکدیگر محبت کنیم و هیچ توقعی نسبت به هم نداشته باشیم، زورگویی و لجبازی و پرتوقعی از غرور سرچشمه می­گیرد و این آفتِ زبان را بسیار جدی باید بگیریم زیرا که اول به خود ما آسیب می­رساند و مانع کار روح­القدس درون ما می­شود. تسلیم خدا بودن می­تواند ما را از این بیماری رهایی دهد.

روز 22 – ستیزه جویی و نزاع یا دو بهم زنی و پرخاشگری: یکی از بزرگ­ترین کارهای شیطان تفرقه افکنی و جدایی بین فرزندان خداست و مانع برکت در زندگی آنان می­شود. ما زمانی می­توانیم از این چرخه نزاع بیرون بیاییم و بر آن غلبه کنیم که فکر خود را در حریم منتخب کلام خدا گردش دهیم و از دفاع از منافع خود دست برداریم.

روز 23 – تحقیر یا سرکوفت زدن و ضعف دیگران را به رخشان­کشیدن: روانشناسان کمبود اعتماد به نفس و عقده­های کودکی را دلیل این بیماری می­دانند. این بیماری فقط نیاز به کلمات ندارد بلکه یک پوزخند یا شانه بالا کردن می­تواند زهر آن را به طرف مقابل انتقال دهد. بیایید دعا کنیم که امروز در روبرو شدن با ضعف­ها و کاستی­های دیگران زبان تشویق به کار گیریم نه تحقیر.

روز 24 – فضولی کردن: در کلام خدا فضولی یکی از گناهان جدی به شمار می­رود. در اول پطرس باب 4 آیه 15 می­خوانیم «که اگر رنج می­کشید، مبادا به سبب قتل، دزدی، شرارت یا حتی فضولی در کار دیگران باشد.»

روز 25 – قضاوت کردن و محکوم کردن دیگران: این یکی از بیماری­های بسیار متدوال زبان می­باشد. در یوحنا باب 7 آیه 24 می­خوانیم «که به ظاهر داوری نکنید بلکه به حق» آیا بهتر نیست که قضاوت و داوری را به خود خدای حق ­بین بسپاریم و همانطور که مسیح ما را بخشیده ما هم دیگران را ببخشیم؟

روز ۲۶ – بدبینی: افرادی که به این بیماری مبتلا هستند، به هرچیزی مشکوک­اند. شکاکی و بدبینی و گاهی بدون دلیل بین زن و شوهر، فرزندان و والدین، دوستان و همکاران باعث سلب اعتماد و ایجاد سوءتفاهم می­شود و در نتیجه پنهان کاری و ترس را به بار می­آورد. بیاد داشته باشیم که پولس دراین باره می­گوید «محبت ترس به دل نمی­گیرد» بیایید به افکار خود انضباط روحانی دهیم و با کمک روح­القدس از این افکار منفی رهایی یابیم.

روز ۲۷ – نیش و کنایه: در بین بیماری­های متعدد زبان این بیماری افراد را رنجور و آشفته می­سازد، و شاید شدیدترین ضربه ناشی از این بیماری زمانی است که حسادت مسبب آن می­شود. در رساله یعقوب باب ۳ می­خوانیم که «هر جا حسد و جاه طلبی باشد درآنجا آشوب و هرگونه گفتار زشت هم خواهد بود.»

روز ۲۸ – زبان صاحب نظر: افرادی هستند که در مورد همه چیز اظهار نظر می­کنند و به دیگران اصرار دارند که ما در رابطه به هر چیزی اطلاع داریم! اما مشکل اینجاست که برخی از ما نمی­توانیم در جمعی ساکت بنشینیم و به نوعی خود را مسئول می­بینیم که حرفی بزنیم. با برتر ندانستن عقیده خود به دیگران یا تا زمانی که نظر ما را نخواستند حرفی نزنیم و گوش باشیم و فرصت صحبت کردن را به دیگران بدهیم، این راه حل می­تواند به ما کمک کند تا کمتر به این بیماری زبان دچار شویم.

روز 29 – انتقام­جویی لفظی: عیسی مسیح به ما فرمان می­دهد که نه تنها انتقام نگیریم بلکه به دشمنان خود هم محبت کنیم و همینطور در اول پطرس باب۳ آیه ۹ می­خوانیم «بدی را با بدی پاسخ نگویید بلکه در مقابل برکت بطلبید.» فراموش نکنیم که انتقام از آن خدا می­باشد و بخشش وظیفه ما.

روز ۳۰ – سکوت: این آخرین فصل پایانی این کتاب می­باشد. شاید بسیاری فکر کنیم پس سکوت بهتر از حرف زدن می­باشد اما باید درنظر داشت ‌که سکوت نا به ­جا و بی­موقع هم خودش یک بیماری زبان است، مثلاً زمانی که حق کسی پایمال می­شود و ما سکوت می­کنیم، یا با بی­اعتنایی، قهر کردن شخصی را تحقیر کنیم. قهر کردن­های مکرر ما را عادت به نبخشیدن می­کند و اعتماد ما را در مسیح گسسته می­کند. همچنین کوتاهی­های ناشی از سکوت منجر به کوتاهی تشویق و عدم حمایت از دیگران، و همینطور نرساندن کلام و پیام خدا می­شود.

ضمیمه ۱ – من در مسیح کی هستم؟ مقبول خدا، با ارزش، ایمن، من هیکل خدا و انتخاب شده او هستم، و قادرم بواسطه مسیح که من را تقویت می­کند هرکاری را انجام دهم. من نجات یافته و بخشیده شده و فرزند او هستم.

ضمیمه ۲ – ما باید مردم را ببخشیم حتی اگر به ناحق ما را قضاوت می­کنند و باید امین و درستکار باشیم. آرامش خودمان را حفظ کنیم، نیکی کنیم و بهترین خودمان را ارائه دهیم.

ضمیمه ۳ – در رابطه با پدری نوشته شده است که یگانه پسرش را به قتل رساندند اما او حتی برای قاتلین فرزندش هم در دعا می­ایستد و آنها را می­بخشد.

در سه بخش و شماره مجله اسمیرنا خلاصه‌ای از این کتاب را به شما خوانندگان عزیز ارائه دادیم. لازم به ذکر است تمام مطالب در این شماره­ها جای نگرفت و تنها خلاصه­ای از آن را با شما به اشتراک گذاشتیم؛ برای عمیق شدن در این کتاب و مقابله با راه حل  بیماری­های زبان پیشنهاد می‌دهیم این کتاب را بطور کامل مطالعه کنید.

«فیض مسیح با شما»

نوشته های مرتبط با دسته انتخاب شده شما

مادر و فرزند قسمت دوم
آلیس قاتل شوهرش را بخشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بیشترین خوانده شده ها

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست