مدتي‌ست شيوع بيماري کرونا زندگي را براي خانواده‌ها در تمام دنيا با چالش مواجه کرده است. با بسته شدن مدارس و مهدکودک‌ها والدين مجبور به ماندن در خانه و مراقبت از فرزندان شده‌اند. بيشتر خانواده‌ها اين روزها از خود مي‌پرسند براي شام چه درست کنيم؟ شايد تهيه مواد غذايي به يک مشکل بزرگ براي خانواده‌ها تبديل شده است. براي خيلي از افراد، بيکاري و کاهش درآمد قدرت خريد مواد غذايي را به چالش کشيده و والدين تهيه غذا با استفاده از خوراکي‌هاي فرآوري شده را به عنوان سريع‌ترين و کم هزينه‌ترين روش براي تغذيه انتخاب مي‌کنند، در حالي که کماکان غذاهاي سالم، ارزان، مناسب و راحت هم در دسترس مي‌باشند.

اولين نکته مهم، مصرف ميوه و سبزي به اندازه کافي است. مي‌توان با استفاده از سبزيجات انواع سوپ و خورشت‌ها را تهيه کرد. زماني که محصول تازه نيست از کنسرو هم مي‌توان استفاده کرد اما انتخاب محصولات تازه ارجعيت دارند. با مصرف کنسروهاي حبوبات مانند لوبيا و نخود مي‌توان به مقدار زيادي مواد مغذي مورد نياز بدن را تامين کرد. يا کنسروهاي ماهي مثل ساردين و سالمون غني از پروتئين و اسيدهاي چرب، امگا 3 و انواع ويتامين‌ها و املاح معدني مي‌باشند که به صورت ساندويچ، سالاد و يا همراه با ماکاروني مي‌توان استفاده نمود.

محصولات غذايي خشک مانند انواع حبوبات و غلات مثل لوبيا، عدس، لپه و برنج همگي مغذي، خوش طعم و نسبتاً ارزان و خاصيت سيرکنندگي دارند. جوي دوسرِ پخته شده با شير يا آب نيز مي‌تواند براي صبحانه غذاي سالمي باشد. از کشمش و تکه‌هاي ميوه و خشکبار و لبنيات همچون پنير، ماست، سبزي آب‌پز نيز مي‌توان‌ استفاده کرد. سعي کنيد تا حد امکان از مصرف نوشيدني‌هاي شيرين اجتناب کنيد و به جاي آن به ميزان کافي آب بنوشيد. مي‌توانيد آب ولرم، کمي عسل و زنجبيلي که پوست آن گرفته و رنده شده باشد به اندازه يک قاشق چايخوري درون ليوان ريخته و در طول روز مصرف نماييد. همچنين مي‌توانيد از ويتامين C که کمک بزرگي براي ايمني بدن در مقابل کروناست استفاده کرد.

از کودکان بخواهيد در تهيه غذا، جمع‌آوري، شست‌وشوي و يا مرتب کردن ظروف به شما کمک کنند. در آماده کردن ميز غذا و چيدمان سفره با فرزندانتان مشارکت داشته باشيد. سعي کنيد حتي‌المقدور همه اعضاي خانواده در يک زمان مشخص غذا بخورند. اين شرايط باعث مي‌شود که اضطراب در کودکان به ميزان قابل توجهي کاهش يابد.

براي سبک غذايي در دوران کرونا نيز مي‌توان از يک برنامه غذايي استفاده کرد که براي بدن لازم و ضروري باشد. برنامه غذايي که نياز داريم مي‌بايست شامل موادي مغذي و غني حاوي پروتئينِ کافي، چربي سالم و مواد غذايي معدني باشد. ضمناً اگر هدف شما لاغري باشد بهتر است اهميت ويژه‌اي براي برنامه غذايي‌تان قائل شويد که در دوران کرونا بهترين راه حل براي تقويت سيستم ايمني بدن مي‌باشد. تغذيه و ورزش نقش بسيار مهمي در بهبود و تقويت سلول‌هاي ايمني دارد. اين دو عامل باعث مي‌شود تا بدن شما در برابر ويروس‌ها مانند يک سد عمل کند.

نوشته های مرتبط با دسته انتخاب شده شما

فلافل
قاچاقچی کتاب مقدس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بیشترین خوانده شده ها

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست