نوح و طوفان

با سلام درود بیکران به همه والدین و مربیان عزیز
قیام و رستاخیز عیسی مبارک.
آیا فرزندانمان با این واقعه بزرگ آشنا هستند؟ بار دیگر این فرصت را داریم تا کنار نسل آینده قدم برای شناخت حقیقت برداریم تا به راستی به راز قیام مسیح از مردگان پی ببریم.
تربیت و رشد فرزندانمان یکی از بزرگترین مسئولیت‌هایی است که به عنوان والدین و مربیان برعهده ما گذاشته می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود تا نسل بعد را با کلام و راه‌های خدا آشنا کنیم و فرصتی را برای یافتن حکمت و معرفت در خداوند و کلام او، برای آینده آنها مهیا سازیم. کتاب «داستان‌های کتاب مقدس» برای کودکان در سنین 3 تا 7 سال مناسب می‌باشد و در مسیر هدف هر داستان، می‌توانیم با کمک گرفتن از رنگ‌ها و تصاویر توجه خردسالان را به داستان متمرکز کنیم. از فرزندان بزرگتر می‌‌‌‌توانیم در بازگو کردن داستان برای خردسالان کمک بگیریم و اهمیت انتقال دادن کلام خدا را به آنها نشان دهیم و در عین حال توانایی سخنگویی و مشارکت آنها را تقویت کنیم.
همچنین می‌توانیم اپلیکیشن «کتاب مقدس کودکان_ Bible for kids» را دانلود و نصب کرده و به همراه کتاب، با شنیدن داستان به زبان‌های مختلف، سوالات در مورد داستان، جایزه، تشویق و به دست آوردن جواهر و گنج‌ها آن را دنبال کنیم.
در این شماره از ماهنامه اسمیرنا به داستان «دو به دو» از کتاب «پیدایش باب6 آیه 5 الی باب 9 آیه 71» در کتاب مقدس کودکان می‌پردازیم با نگاه به این داستان می‌توانیم از ارزش عهد تازه، زندگی و خلقت تازه در مسیح با کودکان سخن گوییم. خداوند با قیام از مردگان این فرصت را به ما داد تا سوار بر کشتی سکان زندگیمان را به خدا بسپاریم تا ما را به زندگی تازه ببرد.
پیروزی در خداوند با شما.

مرور بر داستان

مسیر و هدف
شناخت خدا
رابطه ما با خدا
قدم عملی

نکات تاکیدی
زمین پر از مردمی شد که گناه می‌کردند. به اندازه‌ای که خدا از آفرینش آنها متاسف شد.
نوح خداوند را دوست داشت و از او اطاعت می‌کرد.
خداوند تصمیم گرفت تا نوح وخانواده‌اش را از طوفان نجات دهد.
نوح به همراه خانواده‌اش و حیوانات بر روی دریای طوفانی در کشتی در امنیت بودند.

طرح سوال
چه کسی خدا را دوست داشت و از او اطاعت می‌کرد؟
خدا به نوح گفت چه اتفاقی خواهد افتاد و او چه کاری را باید انجام دهد؟
چه کسانی وارد کشتی شدند؟
چه کسی درب کشتی را بست؟
کشتی نوح درکجا به زمین نشست؟
نوح چه پرنده‌ای را به بیرون ازکشتی فرستاد وآن پرنده برنگشت؟

کاربرد داستان
گناه انسان باعث نابودی او می‌شود.
خدا انسانها رادوست دارد و می‌خواهد آنها را از نابودی وگناه نجات دهد.
عیسی برای نجات ما از گناه به روی زمین آمد درست مانند نوح که ازخدا اطاعت کرد و فرصتی تازه دریافت کرد اطاعت ما ازعیسی هم مسیری به سمت یک زندگی تازه است.
همان طوری که خدا نوح را نجات داد و به او فرصتی تازه داد به ما هم درمسیح فرصتی تازه داده شده ما هم از طریق مسیح می‌توانیم وارد تولد تازه بشویم.

آیه‌ای برای به خاطر سپردن

من خوشی خود را در اطاعت اوامر تو یافته‌ام. مزامیر ۵۶:۱۱۵
مشارکت پایانی و فعالیت عملی
در مورد اینکه کودکان چگونه می‌توانند خدا را اطاعت کنند و به حرف خدا گوش کنند از آنها بپرسید. وقتی نظراتشان را گفتند اینک در مورد نتیجه فرمانبرداری از خداوند بپرسید. از آنها بپرسید قبل از انجام کارها چگونه در حضور خدا دعا می‌کنند و آیا کار پیش رویشان را با تمام قلب به خدا می‌سپارند؟
زمانیکه ذهن بچه‌ها در این داستان و پرسش و پاسخ‌ها به چالش کشیده شد، مشاهده خواهید نمود که زمینه برای انتقال پیام این درس به وجود آمده تا بچه‌ها بیشتر در موردش فکر کنند و آنرا به صورت عملی در زندگی خود به کار ببندند.

کاردستی
ازکودکان بخواهیم کاغذی را به شکل دایره ببرند قسمت بالای دایره را رنگین کمان و قسمت پایین را باران و ابر و رعد و برق نقاشی کنند بعد یک کشتی نقاشی کرده و بطوری آن را طراحی کنند که روی آن دایره قرار بگیرد و بتوان کشتی را چرخاند.
درحین درست کردن کاردستی به آنها توضیح بدهید که طوفانِ گناه، دیگر انسانها را هلاک نخواهد کرد چون خدا قلب انسان را از طریق عیسی مسیح عوض می‌کند وگناه دیگر باعث نابودی انسان نخواهد شد.

تحقیق
از کودکان بخواهیم درمورد تشکیل رنگین کمان تحقیق کنند.

دعا
از کودکان بخواهیم تا در طوفانها و مشکلات زندگی به حضور خدا بروند و با او صحبت کنند و از او بخواهند تا آنها را در اطاعت کردن کمک کند.

نوشته های مرتبط با دسته انتخاب شده شما

بیش از یک نجار
مردی به نام اتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بیشترین خوانده شده ها

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست