هدیه دادن و گرفتن هدیه

هديه يا کادو، ارمغان، تحفه، پيشکش، اينها اسم‌هاي هم معنايي هستند که ما براي آن چيزي که با قلب خود و شادي دروني، با مهرباني و بخشندگي به ديگران تقديم کنيم. هديه معمولاً به منظور خوشحال کردن ديگران، گراميداشت و قدرداني، در مناسبت‌هايي همچون تولد و سالگرد ازدواج و يا جشن‌هاي کريسمس، ولنتاين و نوروز به آنها اهدا مي‌شود. هديه را بدون هيچ چشم داشتي و طبق کلام خدا که مي‌گويد دادن از گرفتن فرخندهتر است، به عزيزانمان تقديم مي‌کنيم.

فرهنگ زيباي هديه دادن در تمامي دنيا و ميان مردمان مختلف بسيار مرسوم است و به رسم دوستي و رفاقت، با محبت و احترام فراوان انجام مي‌شود و نشان از لطف و شفقت قلبي است که خود لبريز از داشته‌هاي معنوي است. هديه دادن بخش مهمي از تعاملات انساني مي‌باشد و تبادل هديه براي ايجاد محبت و صميميت در روابط ميان افراد يک خانواده، دوستان، همکاران، تيم‌هاي ورزشي و حتي در سطح بين‌المللي ميان سران کشورهاي مختلف صورت مي‌گيرد. هديه دادن وگرفتن، بر سلامت روح و روان افراد تاثير مهمي مي‌گذارد؛ همچنين سلامت رواني افراد، موجب سلامت جسماني دوطرفه نيز مي‌شود و موجب صميميت، دوستي و در نتيجه امنيت در روابط مي‌گردد. اهدا کردن هديه و يا دريافت آن باعث ترشح هورمون «سروتونين» در مغز افراد شده که تنظيم کننده حالات روحي است. جالب است بدانيد که اين ماده سيگنال‌ها را بين سلول‌هاي عصبي منتقل مي‌کند و در خلق و خو، حافظه و توانايي افراد تاثيرگذار است. وقتي سطح سروتونين در بدن ايده‌آل باشد، فرد احساس شادي، تمرکز و آرامش خواهد کرد.

هديه دادن به مراتب بيش از هديه گرفتن شادي‌آور است و اگر در زندگي افراد به عادت تبديل شود، باعث جلوگيري از افسردگي مي‌شود؛ چون فرد هديه دهنده توانسته است ديگري را شاد کند و آن شخص احساس با ارزش بودن مي‌کند. هميشه شخص هديه دهنده يا بخشنده نسبت به دريافت کننده يا گيرنده در انجام اين عمل از مزيت‌هاي رواني مثبت بيشتري بهره‌مند مي‌شود.

در هنگام دريافت و يا اهداي هديه، زيباست که صميمانه لبخند بر لب داشته باشيم، لبخندي با تواضع و فروتني سرچشمه گرفته از قلبي که خداوند آن را روشن کرده است. وقتي با احترام کادو را دريافت و يا تقديم مي‌کنيم، از واژه‌هاي متناسب با مناسبتي که آن هديه برايش در نظر گرفته شده است، استفاده کنيم. تشکر و سپاسگزاري دريافت کننده هديه، ما را ترغيب خواهد کرد که دوباره و دوباره اين عمل نيک را انجام دهيم. اگر چه گاهي هديه مورد پسند يا سليقه افراد نيست، اما بايد اين را در نظر داشته باشيم که ارزش هديه به مبلغ و هزينه‌اي که برايش پرداخت شده نيست و اين فرصتي است براي ابراز محبت و عشق به يکديگر، تا افراد ديگر را مطابق آن چيزي که هستند و هويتي که دارند ارج بنهيم و ارزشمند بدانيم.

هدايايي که مي‌دهيم با توجه به شرايط اقتصادي خريداري مي‌کنيم. در برخي موارد، براي مناسبت‌هاي مختلف هدايا مادي هستند و گاهي معنوي که از نظر وقت و زماني که به آن اختصاص مي‌دهيم و از نظر روحي بسيار ارزشمند هستند. ما گاهي با يک کتاب، گلي خوشبو و زيبا، دست نوشته و متن زبيا، يک قطعه شعر يا دلنوشته و حتي يک پيام روحاني با مفهوم،کارت‌پستالي چشم نواز، نقاشي، کاردستي، بافتني، صنايع‌دستي يا چيزهايي که خودمان آنها را طراحي مي‌کنيم و يا مي‌سازيم مي‌توانيم ديگران را خوشحال کنيم؛ هديه دادن زماني به آساني ميسر مي‌شودکه هديه را از دستان خداوند دريافت کرده باشيم و با توجه به فيضي که خدا به ما ارزاني داشت معناي فيض و هديه بدون چشم داشت را به نسل آينده انتقال دهيم. آنچه که هديه را مؤثر ميکند قلبي است که در پس آن هديه عمل ميکند. يادمان باشد، که اول خداوند مهربان ما را دوست داشت، آنقدر که با تمام عشق و قلبش يگانه فرزندش، عيسي مسيح را براي ما هديه فرستاد، هديهاي باارزش و گرانبها که فقط به خاطر فيض خداوند و محبت عظيمش به ما داده شد و با ايمان به او نجات را دريافت کردهايم. اين هديه را که رايگان به دست آوردهايم رايگان بدهيم، يعني مژده انجيل را به ديگران ببخشيم.  در ايام فرخنده و زيباي کريسمس، بزرگ‌ترين جشن مسيحيان هستيم، بياييد وقتي درخت کريسمس را تزيين مي‌کنيم و هدايا را در زير آن قرار مي‌دهيم، ديگران را نيز به ياد داشته باشيم و آنها را تشويق کنيم تا با هديه‌اي ارزشمند با تمام قلب خود، يادآور کارهاي عظيم خداوند در زندگيمان باشند و آن را با ديگران نيز به اشتراک بگذاريم.

نوشته های مرتبط با دسته انتخاب شده شما

زیرا مسیح در ماست
برای تو فکرهایی دارم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بیشترین خوانده شده ها

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست