فواید پیاده روی و تاثیرات آن در زندگی

فواید پیاده­روی و تاثیرات آن در زندگی

در این شماره به پیاده­روی در زندگی و تاثیرات و فواید آن می­پردازیم و اینکه اصلاً چرا باید پیاده­روی کنیم و یا تحرک و فعالیت بدنی و ورزش داشته باشیم. می­توان­ از پیاده­روی به عنوان بهترین ورزش برای بدن انسان نام برد چرا که پیاده­روی فواید زیادی را دارا می­باشد و بسیاری از بیماری­ها از جمله استرس را می­توان با پیاده­روی مستمر درمان کرد. از جمله آسانترین تمرینات ورزشی پیاده­روی می­باشد. در هنگام پیاده­روی اندام­های بدن سوخت و ساز را بهتر و به خوبی انجام می­دهند و منظم کار می­کنند. برای سالم بودن بدن پیاده­روی حداقل روزی نیم ساعت توصیه می­شود.

در این دنیایی که امروزه اکثر مردم وابسته به تکنولوژی و یا فعالیت در شبکه­های اجتماعی هستند شاید باعث شده که کمتر به سلامت بدن و ورزش یا پیاده­روی توجه کنند.

آقای بهزاد زیبایی کارشناس ارشد تربیت بدنی و علوم ورزشی این چنین می­گوید: که ما روزانه از مواد غذایی مختلف کالری­های بسیار زیادی را دریافت می­کنیم، بخصوص اینکه متاسفانه در فرهنگ غذایی ما استفاده از نان، برنج، شیرینی­جات و غذاهای چرب بسیار مرسوم است و بسیاری از ما روزانه از همین غذاها استفاده می­کنیم که سرشار از نشاسته هستند و هم نوعی قند را دارا می­باشند و دارای کالری بسیار بالایی است. ما برای سوزاندن این کالری­های بیش از حد نیاز به فعالیت­های بدنی زیادی داریم. وی افزود: در صورتی که فعالیت ورزشی و بدنی ما با توجه به زندگی­های شهری و آپارتمانی کم باشد این قندها تبدیل به چربی شده و در بدن ذخیره می­شوند و با زیاد شدن چربی در بدن ما، احساس خستگی می­کنیم و روز به روز باعث افزایش وزن ما می­شود.

پیاده­روی ورزشی است که اگر فواید آن را بدانید مطمئناً آن را در برنامه­هایتان خواهید گنجاند. پیاده روی را می­توان به همه افراد توصیه کرد. پیاده­روی در صبحگاه انرژی به بدن می­دهد و موجب خلق و خوی بهتری در ما می­شود. پیاده­روی برای بسیاری از بیماری­ها و یا پیشگیری از بیماری نیز موثر می­باشد. این ورزش مفید برای پیشگیری از سکته قلبی پیشنهاد می­شود، کسانی که به طور مرتب و منظم پیاده­روی صبحگاهی را در برنامه روزانه خود می­گنجاند به میزان قابل توجهی درصد سکته قلبی خود را کاهش می­دهند. پیاده روی باعث نیرومندتر شدن قلب می­شود. 30 دقیقه پیاده­روی سریع، 11 درصد شما را از بیماری­های قلبی دور می­کند.

پیاده­روی برای استخوان­ها بسیار مفید است، برای کاهش از دست رفتن استخوان­های پا بسیار موثر است و احتمال ابتلا به پوکی استخوان را نیز کاهش می­دهد و باعث افزایش تراکم استخوان­ها می­شود. همچنین از ابتلا به درد کمر و اختلالات اسکلتی و عضلانی پیشگیری می­کند. اگر به طور مداوم پیاده­روی در برنامه روزانه ما باشد باعث تقویت هیپوکامپوس می­شود، هیپوکامپوس بر یادگیری و حافظه تاثیر دارد و از کاهش حافظه بر اثر بالا رفتن سن پیشگیری خواهد کرد.

بسیاری از مطالعات و تحقیقات بر این مبنا بوده است که ورزش برای بهبود بخشیدن به روحیه مرتبط بوده و استرس را کاهش می­دهد و چقدر موثرتر می­شود که این پیاده­روی در طبیعت باشد.

مطالعات در دانشگاه شفیلدهالام نشان داده است که 30 دقیقه پیاده­روی سریع، برای بدن معجزه می­کند و شما را برای کاهش وزن و سلامت اندام­های­تان آماده می­کند. پیاده­روی از بیماری­هایی از قبیل: دیابت، سرطان، بیماری­های قلبی، استرس پیشگیری می­کند و باعث کاهش وزن و کاهش فشارخون نیز می­شود. پیاده­روی ورزشی می­باشد که در سوخت وساز بدن تاثیر بسزایی دارد و باعث راحت­تر سوزاندن کالری و چربی می­شود و کاهش وزن خطر بیماری مانند دیابت (نوع2) را بسیار کم می­کند. 30 دقیقه پیاده­روی در برنامه روزانه 13 درصد خطر بیماری دیابت را می­کاهد.

جالب است بدانیم واقعاً این 30 دقیقه پیاده­روی­ها در برنامه روزانه معجزه می­کند، خطر ابتلا به سرطان پستان را تا 18 درصد و خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را تا 19 درصد کاهش می­دهد. ورزش برای چهره و برای پوست نیز تاثیرات زیادی دارد. کسانی که فعالیت بدنی ندارند بعد از چند سال زیبایی پوستشان را از دست می­دهند و پوست افتاده­ای پیدا می­کنند و چین و چروک­ها و انباشته شدن چربی­ها در گردن و یا اطراف چشم و قسمت­های دیگر صورت تاثیرات منفی بر ظاهر می­گذارد. امروزه پزشکان بر این باورند که ورزش کردن علاوه بر تمام این مزایاها، نقش مفیدی در سلامت پوست بدن افراد نیز دارد. ورزش باعث می­شود پوست شاداب­تر و جوان­تر به نظر برسد. کسانی که به طور منظم ورزش می­کنند به افزایش تعریق پوستشان کمک می­شود و تاثیرات خوبی در نرمی پوست دارد. افرادی که پیاده روی طولانی می­کنند از پوست روشن­تر و چهره شاداب­تری برخوردارند. آقای بهزاد زیبایی کارشناس ارشد تربیت بدنی و علوم ورزشی توصیه می­کند: از همین الان تصمیم بگیرید حداقل 1 الی 2 ساعت پیاده روی کنید و از مواد غذایی کم کالری استفاده کنید تا سلامتتان را به خطر نیاندازید.

پی بردیم که پیاده­روی فواید زیادی در سبک زندگی ما دارد.

1- خطر ابتلا به بیماری­ها را کاهش می­دهد.

2- سطح انرژی بدن را افزایش می­دهد.

3- برای سلامت پوست مفید است.

4- استخوان­ها و پاها را قوی­تر می­کند.

5- به رسیدن به وزنی سالم کمک می­کند.

6- به سلامت و قدرت ذهن و تقویت حافظه کمک می­کند.

7- کالری را می­سوزاند و…

توجه داشته باشید که نوشیدن آب قبل از پیاده­روی توصیه می­شود. سعی کنید 30 دقیقه قبل از شروع پیاده­روی یک لیوان آب بنوشید و نیز بعد از اتمام فعالیت مقدار زیادی مایعات مصرف کنید، مخصوصاً اگر هوا گرم باشد. همچنین پوشش مناسبی برای پاهایتان انتخاب کنید. در مواقعی که راه می­روید سعی کنید به جز پاها از سایر اعضای بدن در حد توان استفاده کنید، مانند قفسه سینه، شانه­ها، دست­ها و بازوها را متناسب با حرکت بدن به حرکت درآورید، با این کار کالری بیشتری می­سوزانید.

می­توانید پیاده­روی را جزئی از تفریحات خود کنید و حتی با بچه­ها و فرزندانتان همراه باشید، بطور مثال فرزندانتان را پیاده به مهد یا مدرسه یا باشگاه ببرید. یکی دیگر از گردش و یا تفریح­های هفتگی پیاده­روی در پارک و فضای سبز نیز می­باشد و می­توانید از آن لذت و بهره ببرید.

پس بیایید با اراده و قوتی که از خداوند می­گیریم مراقب بدن­هایمان که معبد خداوند است باشیم و ورزش و پیاده­روی را در برنامه روزانه خود بگنجانیم و با قوت و اقتدار خداوندمان عیسی مسیح و با هدایت او جلو برویم و از خداوند مکاشفه بگیریم که نقشه او برای ما چیست و اراده­ی او را بجوییم.

خداوند صلح و سلامت همراه همگی شما باشد، آمین.

الهه سوسن آبادی

نوشته های مرتبط با دسته انتخاب شده شما

پرستش پادشاه حقیقی
دلنوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بیشترین خوانده شده ها

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست