شناسنامه فیلم:

فیلم هفت و نیم به کارگردانی نوید محمودی، کارگردان أفغان ساکن ایران در سال 1397 در سبک خانوادگی، اجتماعی ساخته شده است. در این فیلم ندا جبرائیلی، هستی مهدوی فر، آناهیتا افشار، فرشته حسینی، شیدا خلیق، افسانه کمالی، محمدرضا غفاری، علیرضا کمالی، حسین مهری به هنرمندی پرداخته‌اند.

خلاصه فیلم:

این فیلم ماجرای زندگی هفت دختر افغان و ایرانی را در هفت اپیزود به صورت سکانس پلان روایت می‌کند؛ «هفت و نیم» قصه دخترانی است که جمعه شب مراسم عروسی آنها برگزار شود اما هر کدام از آنها به نوعی درگیر مسئله‌ای هستند. مسائلی که در طول زندگی آنها خواسته یا ناخواسته برای هر کدام از آنها نگرانی‌هایی را در پی داشته و آنها را به سمت تصمیماتی اشتباه سوق می‌دهد.

بررسی فیلم:

در ایران سالیانی دراز است که افغان‌های متواری شده از شرایط جنگ و بعضاً مشکلات اجتماعی و یا اقتصادی زندگی می‌کنند و این شرایط پناهندگی و حل نشدن در جامعه مشکلات فراوانی را برای آنها بوجود آورده است. در این فیلم نیز داستان زندگی هفت دختر ایرانی و افغان بتصویر کشیده شده که هر کدام بخاطر مشکلاتی که حتی بعضاً خودشان مقصر نبوده‌اند حال احساس ترس و نگرانی بر آنها غلبه کرده و آنها را دچار زحمت و دردسر ساخته است.

«شبانه» دختری که بخاطر مشکلات مجبور به مهاجرت اجباری گشته و در مسیر مهاجرت مورد تجاوز قاچاقچیان قرار گرفته است، نگار که خانواده نامزد او درگیر و دار شک و دودلی این زوج را به مشکلاتی روحی و روانی کشانده‌اند تا جایی که می‌بینیم حتی نامزد وی نیز با افکار خانواده خود در شک و دودلی هم مسیر شده است، فرشته و ناهید و نیلوفر نیز در شناخت هویت خود با توجه به تاثیرات و تصمیمات خود و خانواده‌شان دچار مشکل و معظل گشته‌اند و برای رسیدن به خواسته‌هایی که در افکارشان نقش بسته تن به روش‌های پوچ و بیهوده داده‌اند، و راحیل و شکر نیز با ازدواج‌های اجباری نیز همراه هستند، یکی وصلت اجباری با خویش و قوم خود و دیگری فروخته شده بر سر باختِ قمارِ پدر…

چه بسیاری از ما به این حال دچار شده و یا آینده فرزندانمان را با تصمیماتمان به مسیری می‌اندازیم که گاهی پر از دست‌انداز و زحمت برایشان خواهد بود؛ برخی مواقع نیز این حیطه بزرگتر از تنها تصمیمات ماست و جامعه و دولت‌ها و قدرت‌ها ما را نیز به این سمت و سو می‌کشانند که در برخی از آنها راه گریزی نیست، اما مسئله‌ای که حائز اهمیت می‌باشد این است که خداوند به روی زمین آمد برای نجاتِ گرانباران و زحمتکشان و می‌بایست در مسیر او پیش برویم تا او شفا را در روح و روان ما جاری ساخته و ما را از گذشته دردناک آزاد کند. خداوند وعده داده که سال‌های ملخ خورده ما را به ما باز می‌گرداند، پس با این ایمان در شفای او قدم برداریم؛ و نیز همچنین در تصمیمات پیش روی خود اراده خداوند را بطلبیم، بجوییم، بیاموزیم و پیشه‌ی راه خود کنیم چراکه خداوند پیش‌دان است و از آینده ما را بر طبق تصمیماتمان آگاه می‌باشد و برای ما بهترین‌ها را در نظر دارد. زمانیکه در اراده خدا پیش می‌رویم هر آنچه که در این مسیر اتفاق بیافتد می‌دانیم که برای ما به خیریت بدل خواهد شد.

شما را به همراه خانواده و دوستان به تماشای این فیلم دعوت می‌کنیم و همچنین شما را تشویق می‌نماییم به تامل در مسیر و طریق و تصمیمات پیش رو…

برکت و شالوم خدا با یکایک شما.

نوشته های مرتبط با دسته انتخاب شده شما

هنر در شهر
نقش زن در خانواده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بیشترین خوانده شده ها

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست