کتاب مقدس تلفن همراه

پرچمداران تلفن همراه

صلح و سلامتی خداوند بر شما خواننده عزیز مجله اسمیرنا

در این شماره از تکنولوژی به بررسی مدل های جدید از پرچمداران تلفن همراه خواهیم پرداخت.

در ابتدا لازم می‌دانم توضیح مختصری درباره اصطلاح “پرچمدار” (Flagship) به شما عزیزان ارائه کنم. کلمه پرچمدار به معنی کشتی حامل پرچم دریادار و یا خود دریادار می‌باشد و از آنجایی که دریادار مقام بالایی در نیروی دریایی دارد احتمالاً از این اصطلاح برای بهترین و قویترین مدل‌های تلفن همراه هر کمپانی استفاده شده است. پس پرچمدار در تلفن‌های همراه می‌تواند به معنی بهترین، نشان‌دار، جلوتر از همه قرار گرفته و باعث افتخار باشد.

در اینجا به معرفی پرچمداران بعضی از برندهای تلفن همراه در سال 2019 اشاره خواهیم کرد.

اولین پرچمدار از کمپانی کره‌ای سامسونگ می‌باشد. سامسونگ مدل گلکسیS10  را با امکانات جالبی روانه بازار کرده است.

این تلفن همراه با صفحه نمایشی بزرگ به اندازه 6.1 اینچ و با وضوح 3440×1440 و تراکم پیکسلی 550 پیکسل در هر اینچ ارائه شده است. در عین حال که صفحه نمایش بزرگی دارد ولی از اندازه مناسبی برخوردار می‌باشد (ارتفاع 15 سانتی‌متر). پردازنده‌های استفاده شده در این مدل، شامل دو پردازنده 8 هسته‌ای می‌باشد. برای مدل‌های ارائه شده در خاورمیانه از چیپ‌سِت Exynos 9820  و برای مدل ارائه شده در چین و آمریکا از چیپ‌سِت Qualcomm Snapdragon 855 استفاده شده است. همچنین برای پردازش گرافیک‌های بسیار سنگین از چیپ‌سِت Mali-G76 MP12 (خاورمیانه) و چیپ‌سِت Adreno 640 (چین و آمریکا) استفاده شده است. جنس بدنه این مدل هم در قاب پشتی و هم روی صفحه، شیشه محافظت شده با گوریلا گلس 6 و در اطراف گوشی (فریم) از آلومینیوم استفاده شده است.

سیستم عامل کنترل کننده این مدل نسخه شماره 9 اندروید یعنی Pie (پای) می‌باشد. حافظه داخلی برای این مدل در دو ظرفیت 128 و 512 گیگابایت موجود می‌باشد که قابلیت استفاده از کارت حافظه تا ظرفیت 512 گیگا بایت را نیز داراست. مقدار حافظه رم این مدل نیز 8 گیگابایت می‌باشد.

دوربین‌های استفاده شده در این مدل شامل 3 دوربین در پشت (لنز واید 12 مگاپیکسل، لنز تله 12 مگاپیکسل، لنز فوق واید 16مگاپیکسل) و یک دوربین در جلو (10 مگاپیکسل) می‌باشند که قادر به فیلمبرداری با وضوح 2160 پیکسل (4K) هستند.

باتری این مدل از نوع داخلی و با توان 3400 میلی آمپر و از نوع لیتیوم یون می‌باشد. سنسور اثر انگشت در این مدل زیر صفحه گوشی (غیر قابل دیدن) تعبیه شده است.

پرچمدار بعدی مربوط به کمپانی هوآووی می‌باشد که مدلP30 Pro  می‌باشد.

در این مدل از پردازنده 8 هسته‌ای HiSilicon Kirin 980 و پردازنده گرافیکی Mali-G76 MP10 استفاده شده است. اندازه صفحه نمایش این مدل 6.4 اینچ و با وضوح 2340×1080 و تراکم پیکسلی 398 پیکسل در اینچ می‌باشد.

ارتفاع این گوشی 15.8 سانتی‌متر است که نسبتاً بزرگ می‌باشد. جنس بدنه این گوشی در قاب پشت و روی صفحه نیز شیشه و در اطراف آلومینیوم می‌باشد. نسخه اندروید این مدل نیز 9 (اندروید پای) است. حافظه داخلی استفاده شده در این مدل در سه ظرفیت 128 و 256 و 512 گیگابایت با رم 8 گیگابایت و در مدل 128 گیگا بایتی مقدار رم 6 گیگابایت می‌باشد. دوربین‌های استفاده شده در پشت این مدل از 4 لنز 40 مگاپیکسلی (واید)، 20 مگا پیکسلی فوق واید، 8 مگاپیکسلی (تله فوتو) و یک دوربین 3 بعدی که همه از لنزهای شرکت Leica بهره می‌برند، تشکیل شده و یک دوربین 32 مگاپیکسلی (واید) در جلوی این گوشی قرار گرفته است. سنسور اثر انگشت این مدل نیز زیر صفحه گوشی قرار گرفته است.

فراموش کردن پرچمدار کره‌ای شرکت ال‌جی ممکن نیست. مدل G8 ThinQ که تازه به بازار آمده دارای صفحه نمایشی 6.1 اینچی با وضوح 3120×1440 و تراکم پیکسلی 564 در هر اینچ می‌باشد و از اندازه مناسبی برخوردار است (ارتفاع 15.2 سانتی متر).

در ساخت این مدل نیز از شیشه در پشت و روی گوشی با محافظت گوریلا گلس 5 استفاده شده و دارای قابی آلومینیومی می‌باشد. این پرچمدار از استاندارد IP68 (تا 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب) برای محافظت در برابر آب و غبار استفاده می‌کند. پردازنده این مدل از چیپ‌سِت 8 هسته‌ای Qualcomm Snapdragon 855 بهره‌مند شده و برای پردازش گرافیکی از چیپ‌سِت Adreno 640 استفاده می‌کند. در این مدل نیز از سیستم عامل نسخه 9 اندروید استفاده شده است.

دوربین پشتی این مدل نیز با 3 لنز 12 مگاپیکسلی (استاندارد)، 12 مگاپیکسلی (تله فوتو) و 16 مگاپیکسلی (سوپر واید) با قابلیت فیلمبرداری با وضوح 2160 پیکسل (4K) تجهیز شده است. دوربین جلویی نیز از یک لنز 8 مگا پیکسلی (واید) و یک دوربین 3 بعدی با توانایی فیلمبرداری با وضوح 1080 پیکسل برخوردار است. حافظه داخلی این مدل نیز 128 گیگابایت با قابلیت افزایش از طریق کارت حافظه با ظرفیت نهایی 512 گیگابایت می‌باشد و با رم 6 گیگابایتی همراهی می‌کند.

ظرفیت باتری این مدل نیز 3500 میلی آمپر و از نوع لیتیوم-یون داخلی می‌باشد.

امیدواریم که این مطلب نیز برای شما مفید بوده باشد، در شماره بعدی به ادامه معرفی پرچم‌داران دیگر کمپانی‌ها خواهیم پرداخت.

در پناه خدای سلامت و محبت باشید.

محمد روح‌بخش

نوشته های مرتبط با دسته انتخاب شده شما

چیز کیک ژاپنی
به وقت خماری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بیشترین خوانده شده ها

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست