زوتوپیا

شناسنامه انیمیشــن
انیمیشن زیبای زوتوپیا به کارگردانی و نویسندگی «بایرون هاوارد» و «ریچ مور»، محصول سال 2016 می‌باشد. این انیمیشن برنده جایزه اسکار و گلدن گلاب به عنوان بهترین انیمیشن سال 2017 و برنده 33 جایزه معتبر دیگر بوده است و توانسته نظر بسیاری از علاقه‌مندان و منتقدان به انیمیشن را به خود جلب کند. از دیگر آثار این کارگردانان می‌توان به انیمیشن‌های گیسوکمند (Tangled)، رالف (Ralph) و خانواده سمپسون‌ها (Simpsons) اشاره کرد.
خلاصــــه انیمیشـــــن
«زوتوپیا» ماجرای دنیایی را روایت می‌کند که ساکنان آن حیواناتی هستند که چگونگی زندگی مسالمت آمیز کنار هم را یاد گرفته‌اند. در گذشته حیوانات درنده و گوشتخواری که به حیوانات دیگر به عنوان غذا نگاه می‌کردند، حال با یکدیگر زندگی می‌کنند. «زوتوپیا» بزرگ‌ترین شهر دنیا است، مقصدی جادویی برای خیلی از حیوانات و جایی که خرگوش قصه زوتوپیا به نام «جودی» برای تحقق بخشیدن به آرزوهایش به آنجا سفر می‌کند و خیلی زود با این حقیقت مواجه می‌شود که «زوتوپیا» شهر بی‌نقصی نیست.
جودی که عاشق پلیس شدن و نجات مردم است با همین آرزو وارد شهر شده ولی برخلاف خواسته درونی با ورودش به پایگاه او را به عنوان مامور جریمه اتومبیل به کار می‌گیرند. او که در پی فرصتی برای اثبات لیاقتش است درگیر پرونده‌ای می‌شود که باعث وحشی نشان دادن حیوانات گوشتخوار شده و شهر را ملزم می‌کند تا جدایی اتفاق بیافتد و…
بررسی انیمیشن

انیمیشن زوتوپیا زندگی یک خادم و مشکلاتی که در راه خدمت برای او به وجود می‌آید را٬ به تصویر می‌کشد.
وقتی جودی (خرگوش) وارد دنیای جدید می‌شود با انتخاب‌هایی روبرو می‌شود که خلاف جهت خواسته‌های اوست و در انتها پی‌میبرد که همه چیز برای نجات شهر لازم بوده است حتی خدمتش در جایگاهی کوچک. از طرفی زمانی که جودی به جدیت تصمیم می‌گیرد وارد خدمت صادقانه شود و در راه درست قرار بگیرد اولین وسوسه به سراغ او می‌آید. پدر و مادر او مزرعه داران بزرگی هستند و تمام اعضای خانواده او در کنار هم در حال کار و مشغول به نوع زندگی دیگری هستند مشکلات جدید و دلتنگی برای گذشته از هر سو فشار می‌آورد اما جودی تصمیم خود را گرفته تا بر این وسوسه غلبه ‌کند و اولین قدم را برای ورود به زندگی جدید بردارد٬ ولی این آغاز مشکلات جدید هم هست. وقتی جودی به قدرت خودش تکیه می‌کند در مسابقات شکست می‌خورد اما زمانیکه با استفاده از کتاب راهنما شروع به تمرین می‌کند٬ پیروز می‌شود. همانند بسیاری از ما که در سفر روحانی وقتی گناه را می‌شناسیم٬ متوجه ضعف‌های خود می‌شویم و زمانیکه با توان خود می‌خواهیم قدم برداریم شکست می‌خوریم اما با کمک روح خدا و کلام او پیروزی را می‌چشیم کلامی که برای پاهای ما چراغ است و رهنماست.
وقتی جودی قدم دوم را برای ورود به خدمت برمی‌دارد، پدر او دائما با یاد آوری ضعف‌ها و ترس‌هایش می‌خواهد مانع رفتن او شود، اما او با این پاسخ، قدم دوم را نیز پشت سر می‌گذارد: «تنها چیزی که باید از آن بترسیم خود ترس است».
زمانیکه جودی به دنبال وظیفه‌ای مهم است به او تنها مسئولیت‌ گذاشتن برگه جریمه بر روی ماشین‌ها داده می‌شود و او این را درک نمی‌کند. در همین انجام وظیفه کوچک او با شخصیت روباه آشنا می‌شود و در طول این انیمیشن شاهد هستیم که بزرگ‌ترین ترس جودی روباه است و خطرهای احتمالی که از طرف او ممکن است متحمل شود اما جودی با قرار گرفتن در کنار روباه با ترس خود مقابله می‌کند و به همین دلیل در مسیر درست قرار گرفته و یکی از پرونده‌های سنگین پلیسی را به انتها می‌رساند.
هر شاگرد مسیح نیز به شاگردسازی و تعلیم و ثمره آوردن دعوت شده است تا وارد خدمت خداوند شود و دقیقاً در زمانی که فکر می‌کنیم مثل جودی به هدف خود رسیدیم و در زوتوپیاهای خود قرار داریم باید همواره به یاد داشته باشیم آنکه از همه کوچک‌تر است می‌تواند خادم باشد زیرا که مثل جودی دقیقاً در این موقع است که با وسوسه‌ غرور زندگانی و گرفتن وعده‌های دنیایی، وعده پول، قدرت و یا شهرت مواجه می‌شویم و ممکن است از مسیر اصلی خارج شویم.
آمین که شاگردان راستینی برای مسیح باشیم و با هدایت روح القدس در خدمتمان به پیش رویم.
در پایان پیشنهاد تماشای این انیمیشن زیبا را برای شما داریم و همینطور مشارکت با خانواده و فرزندانتان در مورد این فیلم می‌تواند بهانه زیبایی برای ایجاد رابطه و درک و رشد بهتر همه خانواده در مسیح باشد. به فرزندانمان گفتگوی سازنده و رشد در مسیح را بیاموزیم.

نوشته های مرتبط با دسته انتخاب شده شما

هنر در شهر
انزوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بیشترین خوانده شده ها

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست