اتحاد و همکاری در بین اعضای کلیسا.

سلام و درودی گرم به اسمیرنای­های عزیز

خداوند را شکر می­گوییم برای فیض و محبت عظیمی که به ما عطا کرد و شکرگزاریم برای خانواده­های عزیزی که در اسمیرنا با ما همراه بودید و ما را با حضور گرمتان تشویق و یاری رساندید .خوشحال هستیم که در این بخش از خدمت، با فرزندانی همراه هستیم که رشد و اشتیاقشان هر روز ما را بیشتر به وجد می­آورد و هر روزه با برکت گرفتن از این نو شکفته­های در مسیح، بنا می‌شویم. خدا را شکر در این شماره از مجله با توجه به هدف­هایی که بیان کردیم و با ما همراه بودید که همان پروسه سه ماهه دعا بود؛ حال یک بازی و تعلیم در نظر داریم که برای کودکان و حتی خود ما بسیار هیجان انگیز و پر برکت خواهد بود.

هدف اصلی: رشد در مسیح و آوردن ثمرات.

هدف سه ماهه: آموختن دعا و رشد در دعا.

هدف هفتگی: اتحاد و همکاری در بین اعضای کلیسا.

برای این هدف یک آیه از کتاب مقدس را در نظر داریم که از کودکان می­خواهیم روی آن تامل کنند .کتاب رومیان باب ۱۲ آیه 5؛ «ما نیز که بسیاریم، در مسیح یک بدن را تشکیل می­دهیم و هر یک، اعضای یکدیگریم.»

برای شروع بازی ابتدا کودکان را به دو گروه مساوی تقسیم می­کنیم و با توجه به تعداد افرادی که در هر گروه هستند تعدادی بادکنک در نظر می­گیریم؛ برای هر گروه رنگی جداگانه. برای مثال اگر گروه کودکان ۵ نفری است برای هر گروه ۴ بادکنک در نظر می­گیریم. تعداد بادکنک­ها باید یک عدد از تعداد اعضای گروه کمتر باشد و بعد بادکنک­ها را در فاصله­ای به نسبتاً طولانی مقابل کودکان قرار می­دهیم.

وقتی که استارت بازی زده شد یکی از اعضای هر گروه می‌بایست همزمان با هم به سمت بادکنک­های گروه خود حرکت کرده و هر کدام یک بادکنک که مربوط به گروهشان است بردارند و به نقطه شروع بازی برگردند. هر گروه فقط می‌بایست با توجه به رنگ در نظر گرفته شده از بادکنک­های مربوط به گروه خودش را بردارد. وقتی به نقطه شروع بازی رسیدند می‌بایست با کمک یکی دیگر از کودکان گروه خود، بادکنک را پشت سر خود و بین کمرهایشان قرار داده و هر دو با کمک هم و بدون کمک گرفتن از دستانشان دوباره این مسافت را تا محل قرار گرفتن بادکنک­های گروه خودشان طی کرده و نفر دوم بادکنکی دیگر بردارد، و در همان حالتی که بادکنک بین کمرشان است به نقطه شروع بازگردند و مجدداً با یکی دیگر از اعضای گروه خود همین کار را این بار با ۳ نفر انجام دهند؛ یعنی بادکنکی که دست نفر دوم است مابین کمر نفر دوم و نفر سوم قرار می­گیرد و باز هم بدون کمک گرفتن از دست­ها به سمت بادکنک­های گروه خود رفته و این کا را تا به انتها ادامه دهند و در پایان همه اعضا در این قطار گروهی قرار گرفته و همه­ی بادکنک­ها هم بین آنها قرار گیرد، بدون هیچ کمکی از دست­ها. آنها تنها مجاز خواهند بود برای برداشتن بادکنک جدید و قرار دادن بین اعضای گروه خود از دستانشان استفاده کنند.

راز پیروزی در این بازی این است که گروه‌ها سعی داشته باشند با دقت و هماهنگی با هم گام برداشته و همگی مراقب قدم­هایشان باشند. زیرا اگر نفر جلویی قدم­هایش تندتر از هم تیمی خود باشد و نفر پشت سری با او هماهنگ و هم‌قدم نباشد، بادکنک از بین‌شان زمین می‌افتد. پس از آنکه کودکان بازی را انجام داده و متوجه بطن بازی شدند، برای آنها از کلیسا و اعضای بدن صحبت می‌کنیم.

همانطور که ما در کلیسا اعضای یک بدن هستیم همگی باید هماهنگ و متحد باشیم‌ و بعنوان عضوی از بدن سعی کنیم کار خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهیم. همانطور که اگر اعضای یک بدن با هم متحد نباشند و یکی از اعضا دچار خللی شود، دیگر اعضا هم نیز با مشکل مواجه خواهند شد.

پس ما که اعضای یک بدن هستیم باید هر لحظه کنار هم و در اتحاد با هم عمل کنیم و اگر عضوی در کلیسا  دچار مشکلی شد همگی در اتحاد برای کمک کردن به آن شتافته و در کنار او باشیم و از سر این کلیسا که مسیح است اطاعت کرده و همانند او عمل کنیم‌. می‌توانیم هر لحظه در مشکلات و بحران­هایی که برای هر یک از اعضای این بدن بوجود می‌آید در دعا باشیم و از خدای پدر طلب شفاعت کنیم برای همه اعضا، و همه اینها را در نام مقدس عیسی مسیح از پدر بطلبیم.

خداوند را شکر می‌کنیم برای کلیسا، برای اعضای آن و برای مسیح که سر کلیساست. خدا را شکر برای روح‌القدس که هر لحظه با ما و در ماست و هدایت­گر ما نیز می‌باشد.

نوشته های مرتبط با دسته انتخاب شده شما

پرچمداران تلفن همراه – بخش دوم
سوپ مخلوط (سوپ برکت و شفا)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بیشترین خوانده شده ها

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست